اخبار فناوری

صفحه نمایش MLED شفاف BOE رونمایی شد: شفافیت تا 65 درصد

نمایشگرهای شفاف پنجره های هوشمند چشم نوازی را در فروشگاه ها ایجاد می کنند، اما مشکلاتی نیز دارند. به عنوان مثال، تراکم پیکسل کم، روشنایی کم و حتی بدتر، شفافیت کم. برند چینی BOE مدعی است با فناوری جدید MLED خود راهی برای حل این مشکلات پیدا کرده است. BOE Clear MLED Display رونمایی شد و تا 65 درصد شفافیت را ارائه می دهد.

BOE Clear MLED Display

نمایشگرهای MLED نرخ موفقیت BOE بیش از 65٪ است. یعنی 65 درصد از کل نور پشت صفحه نمایش از آن عبور می کند و می توانید پشت آن را ببینید. این شرکت با استفاده از این فناوری جدید یک پنل 16 اینچی ساخت و همچنین بسیار روشن است. حداکثر روشنایی این پنل 1000 نیت خواهد بود و می تواند نسبت کنتراست 100000:1 را ارائه دهد.

صفحه نمایش BOE MLED

صفحه نمایش BOE MLED

فضای بین پیکسل ها در این پنل در واقع می تواند بیش از 90 درصد انتقال نور داشته باشد. تیم BOE از یک چیدمان سیم‌کشی و ساختار پیکسلی هوشمندانه برای دستیابی به میانگین انتقال نور بیش از 65 درصد برای کل پانل استفاده کرد.

هرچه فاصله بین پیکسل ها بیشتر باشد، صفحه نمایش واضح تر و بهتر می توانید پشت آن را ببینید. اما اگر می خواهید یک تصویر با کیفیت بالا داشته باشید، این مسافت طولانی یک مشکل است. به نظر می رسد طراحی بهینه BOE این مشکل را نیز حل کرده است، زیرا پنل 16 اینچی گفته شده دارای وضوح 2.5K است. این رزولوشن مشابه اکثر لپ تاپ های معمولی موجود در بازار است.

برای مقایسه، ال‌جی در اوایل سال جاری درباره صفحه‌نمایش‌های OLED با شفافیت 45 درصدی صحبت کرد که در اتوبوس‌های آینده‌نگر در Suwon، کره جنوبی قرار گرفتند.

پنل BOE در حال حاضر توسط TÜV Rheinland برای گواهی راحتی چشم (که مواردی مانند میزان نور آبی ساطع شده، بازتاب، کنتراست، سوسو زدن و غیره را اندازه گیری می کند) آزمایش شده است. BOE نگفت که اولین نمایشگرهای MLED چه زمانی وارد بازار می شوند یا چقدر هزینه خواهند داشت.

نطر شما چی هست؟ به نظر شما صفحه نمایش شفاف برای چه مواردی استفاده می شود؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا