اخبار فناوری

صفحه نمایش MicroLED توسعه یافته توسط اپل راه خود را به تمامی محصولات این برند باز خواهد کرد

طبق گزارش قابل توجهی که به تازگی منتشر شده است، اپل حدود 6 سال است که در حال توسعه پنل میکرو LED خود است و به نظر می رسد که این توسعه در شرف تحقق است. تماس گرفت صفحه نمایش MicroLED توسط اپل ساخته شده است در تمامی محصولات این برند جایگاه خود را پیدا خواهد کرد. اولین محصولی که دارای این پنل نمایشگر است احتمالاً نسل بعدی Apple Watch Ultra و آخرین محصول احتمالاً یکی از محصولات مک است.

صفحه نمایش MicroLED توسط اپل ساخته شده است

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل احتمالا قصد دارد از نمایشگرهای microLED سفارشی در محصولاتی مانند آیفون، آی پد و مک استفاده کند، اما تنها پس از استفاده از این فناوری در نسخه جدید اپل واچ اولترا. این ساعت هوشمند بادوام و پرچمدار در حال حاضر تا پایان سال 2024 عرضه می شود.

به گفته گورمن، اپل حدود شش سال را صرف توسعه فناوری microLED کرده است. این پنل میکرو LED سفارشی اولین نمایشگر طراحی شده توسط خود شرکت خواهد بود و بخشی از تلاش اپل برای خودکفایی در طراحی تراشه است.

اوایل این هفته، گورمن گفت اپل قصد دارد فناوری نمایشگر جدیدی را با اپل واچ اولترا 2024 معرفی کند.

اپل می تواند نمایشگر میکرو ال ای دی ال جی را برای اپل واچ انتخاب کند

بر اساس گزارش ها، اپل پروژه microLED خود را با نام T159 در حدود سال 2017 راه اندازی کرد. صفحه نمایش به گونه ای طراحی شده است که روشنایی، بازتولید رنگ و زوایای دید را بهبود می بخشد. در واقع گفته می شود تجربه بصری این پنل نمایشگر به گونه ای است که گویی تصاویر به سطح شیشه نمایشگر چسبانده شده و یا حتی از آن بیرون زده اند. این پنل نمایشگر جایگزین فناوری ارائه شده توسط شرکت هایی مانند سامسونگ و ال جی خواهد شد.

پس از معرفی این پنل نمایشگر در اپل واچ اولترا در سال 2024، گورمن انتظار دارد که از نمایشگرهای microLED سفارشی اپل در آیفون و به دنبال آن آی‌پد و مک نیز استفاده شود.

او فکر می کند که برنامه بلندمدت اپل این است که نمایشگرهای microLED را به همه محصولات کلیدی خود بیاورد، اما به دلیل پیچیدگی این فناوری در این مرحله اولیه، ممکن است یک دهه قبل از ظهور آن در مک ها بگذرد.

نظر شما چیه؟ آیا فکر می کنید صفحه نمایش توسعه یافته توسط اپل می تواند با نمونه های Samsung Display یا دیگر غول های بازار رقابت کند؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا