اخبار فناوری

صفحه نمایش هایی با لبه های بسیار نازک 1 میلی متری به زودی توسط سازندگان چینی مورد استفاده قرار خواهند گرفت

گفته می شود که اپل در آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس نمایشگر با نازک ترین حاشیه در صنعت استفاده می شود که تنها 0.06 اینچ است. با این حال، علاوه بر این جهان یخیدیری نمی‌گذرد که سازنده نمایشگر چینی ChinaStar، که انتظار می‌رود به زودی تولید انبوه یک نوع نمایشگر با قاب‌های بسیار نازک با ضخامت یک میلی‌متر را آغاز کند، از این رکورد عبور کند.

قاب بسیار نازک 1 میلی متر

شنیدن نام «ChinaStar» برای اولین بار عجیب است، اما این شرکت سازنده نمایشگر است که در واقع متعلق به برند TCL است. در نمایشگاه CES 2023، TCL نمونه اولیه تبلتی را با نسبت صفحه نمایش به بدنه 94 درصد به نمایش گذاشت. در حالی که ما چیزی در مورد زمان عرضه این محصول به بازار نشنیده ایم، واضح است که TCL می خواهد زمینه را برای محصولات آینده با حاشیه های نازک تر فراهم کند.

این خبر ابتدا توسط Ice Universe در توییتر به اشتراک گذاشته شد که می‌گوید حاشیه‌های 1 میلی‌متری باریک‌تر از حاشیه‌های 1.55 میلی‌متری است که انتظار می‌رود در آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس آینده استفاده شود. این تفاوت کاهش 64 درصدی حاشیه را نشان می دهد. رکورد کنونی نیز متعلق به شیائومی 13 است که یک پرچمدار اندرویدی با صفحه نمایش با حاشیه های 1.81 میلی متری است. اگرچه Ice Universe اشاره ای نمی کند که کدام مدل های گوشی هوشمند آینده دارای این قاب های 1 میلی متری خواهند بود، اما می توانیم بر اساس مدل های قبلی حدس بزنیم.

صفحه نمایش بسیار نازک 1 میلی متری

قاب بسیار نازک 1 میلی متر

ما گمان می‌کنیم که دستگاه بعدی با آن حاشیه‌های 1 میلی‌متری شیائومی 14 باشد و این کاملا منطقی است که این شرکت در این مسیر حرکت کند. اول اینکه رکورد فعلی در اختیار شیائومی 13 است و اگر شایعات صحت داشته باشند، آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس تاج را در اختیار خواهند گرفت. این رقابت باید به شیائومی انگیزه کافی بدهد تا پرچمدار بعدی خود را با نازک ترین حاشیه های تاریخ عرضه کند، و از آنجایی که ChinaStar یک تامین کننده محلی در چین است، تهیه این پنل ها نباید دشوار باشد.

متأسفانه، سازنده هیچ بازه زمانی تخمینی برای عرضه این صفحه نمایش ها ارائه نکرده است، بنابراین ChinaStar ممکن است در اولین دسته با مشکلات تولید مواجه شود. ما باید به زودی پس از عرضه آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس در مورد پیشرفت ChinaStar بیشتر بشنویم، بنابراین اطلاعات بیشتری در آینده در دسترس خواهد بود.

نظر شما در مورد قاب صفحه نمایش های فوق نازک 1 میلی متری چیست؟



محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا