اخبار فناوری

شیائومی MIUI 14 مبتنی بر اندروید 13 با بهینه سازی های فراوان به صورت رسمی معرفی شد + گوشی های سازگار

امروز شیائومی نسل جدید گوشی های پرچمدار سری است شیائومی 13 خود با نسخه جدید رابط کاربری MIUI 14 بر اساس Android 13 معرفی شده است. MIUI 14 بهبودهایی را در حریم خصوصی کاربر، طرح‌بندی UI و استفاده از منابع سیستم مشاهده می‌کند. رابط کاربری جدید همچنین از کنترل بهبود یافته دستگاه های متصل در سراسر خانه و زندگی کاربر پشتیبانی می کند.

Xiaomi MIUI 14

شیائومی رویداد امروز خود را با نمایش آخرین نسخه رابط کاربری سیستم عامل اندروید آغاز کرد. MIUI 14 در واقع دوازدهمین نسخه از رابط کاربری اختصاصی شیائومی است و این شرکت ادعا می‌کند که بهترین و جذاب‌ترین ارتقا تا کنون است.

Xiaomi MIUI 14

Xiaomi MIUI 14

شیائومی رابط کاربری مبتنی بر اندروید 13 را با طرح‌بندی مبتنی بر مجموعه‌ای از اشکال از جمله آیکون‌های دایره‌ای و کپسول‌ها اصلاح کرد. همچنین محتوای صفحه اصلی را می توان بر اساس بهترین تناسب با هر تعداد از آنها رتبه بندی کرد که در این مورد بسیار شبیه به رابط ویژه Vivo برای چین یعنی OriginOS است.

این برای نمایش در صفحه اصلی دستگاه بسیار زیاد است. با این حال، شیائومی ادعا می کند که این مشکل بالقوه را از طریق ابتکار «Project Razor» خود حل کرده است. این عنوان برای حفظ رابط کاربری از طریق اقداماتی مانند تغییرات شدید در سیستم عامل استفاده می شود که شامل حذف برنامه های خاص سیستم، فشرده سازی برنامه های “فرکانس پایین” و سایر ذخیره کننده های حافظه مانند ذخیره یک کپی از یک فایل تکراری است.

پس از آن، بخشی از ارتقاهای جدید MIUI 14 مربوط به حریم خصوصی و امنیت شیائومی، حول حفظ محتوا در دستگاه و نه در فضای ابری برای حدود 30 “سناریو سیستم” است، که ظاهراً شامل عملکردهای OCR رقیب iOS نیز می شود. شیائومی همچنین ادعا می کند که چندین گواهینامه مرتبط را برای یکپارچگی داده ها در این فرآیند دریافت کرده است.

در این نسخه، کاربران همچنین می‌توانند به راحتی با لوازم جانبی، خانه هوشمند و دستگاه‌های IoT خانگی خود در MIUI 14 متصل شوند. این تسهیلات با طراحی برد مانند برای یکپارچه‌سازی اکوسیستم محصول از Mijia ارائه می‌شود که امکان مشاهده تمام اتصالات را فراهم می‌کند. دستگاه ها (از تلویزیون گرفته تا دستگاه های هوشمند).

همانطور که به طور رسمی به اشتراک گذاشته شده است، انتشار MIUI 14 در ژانویه 2023 آغاز می شود و دستگاه های زیر اولین کسانی هستند که این به روز رسانی را دریافت می کنند:

شیائومی 12 اس اولترا

شیائومی 12 اس پرو

شیائومی 12 اس

شیائومی 12 پرو

Xiaomi 12 Pro Dimension Edition

شیائومی 12

Redmi K50 Pro

Redmi K50 Extre Edition

Redmi K50 Gaming Edition

Redmi K50

Xiaomi MIX Fold 2

تبلت های زیر نیز در اوایل آوریل MIUI 14 را دریافت خواهند کرد:

PadRedmi

MiPad 5 Pro 12.4

MiPad 5 Pro 5G

MiPad 5 Pro

MiPad 5

جالب اینجاست که شیائومی 12 ایکس در لیست نیست، اگرچه یک سال پیش در کنار شیائومی 12 و 12 پرو عرضه شد. با این حال، با توجه به 11 گوشی هوشمند لیست شده برای دریافت به‌روزرسانی MIUI 14 در ماه آینده، احتمالاً از این ماه به‌روزرسانی OTA را دریافت خواهند کرد زیرا شیائومی تمایل دارد زودتر از حد انتظار MIUI را برای تلفن‌های پریمیوم خود عرضه کند. .

نظر شما در مورد MIUI 14 شیائومی چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا