اخبار فناوری

شیائومی 13 اولترا رسما معرفی شد: سنسور دوربین 1 اینچی با دیافراگم دوگانه و اسنپدراگون 8 نسل 2

امروز شیائومی به طور رسمی از جدیدترین گوشی هوشمند پیشرفته خود با نام 13 Ultra (Xiaomi 13 Ultra) رونمایی کرد. رونمایی جذابیت اصلی این دستگاه که شیائومی آن را دوربین فیلمبرداری و نه گوشی هوشمند دوربین دار می نامد، دوربین اصلی با سنسور 1 اینچی سونی IMX989 و همچنین لنز با دیافراگم دوگانه است. شیائومی 13 اولترا همچنین دارای طراحی بهبود یافته ای است که شبیه دوربین است. این دستگاه دارای پیشرفت‌های قابل توجه دیگری از جمله روشن‌ترین صفحه نمایش در گوشی‌های هوشمند، دوربین چهارگانه با آخرین فناوری عکاسی و سایر بهبودهای پردازش و باتری است.

شیائومی 13 اولترا

Xiaomi 13 Ultra در واقع یک نسخه ارتقا یافته از Xiaomi 13 Pro است. با این حال، آن مجموعه ای از افزودنی های سخت افزاری عالی را ارائه می دهد. سنسور دوربین اصلی 1 اینچی سونی IMX989 اکنون دارای دو دیافراگم f/1.9 و f/4.0 است. شیائومی اولین شرکتی نیست که چنین قابلیتی را به گوشی هوشمند خود اضافه می کند. شاید به خاطر داشته باشید که سامسونگ با سری گلکسی اس 9 خود، کنترل های دیافراگم متغیر را معرفی کرد. علاوه بر این، هواوی با سری Mate 50 خود، این فناوری را با حالت پیشرفته تر و همچنین دیافراگم متغیر چند کاناله معرفی کرد. البته این گوشی ها و جانشینان آنها با این فناوری از سنسور کوچکتری نسبت به 13 اولترا استفاده کردند.

دیافراگم متغیر Xiaomi 13 Ultra

دیافراگم متغیر Xiaomi 13 Ultra

سنسور بزرگتر و دیافراگم قابل تنظیم به شما امکان می دهد میزان نور دریافتی و همچنین عمق میدان را در تصاویر و ویدیوهای خود کنترل کنید. با این حال، دوربین اصلی شیائومی 13 اولترا برخلاف مدل هوآوی و سامسونگ مانند دارای کنترل‌های دیافراگم دوگانه است و در شرایط کم نور دیافراگم f/1.9 ثابت است که حتی در نور خوب نیز عمق میدان عالی ایجاد می‌کند. شرایط، در حالی که f/4.0 باید تصاویر دلپذیری ارائه دهد و در عین حال محدوده کانونی وسیع تری را حفظ کند.

آرایه دوربین چهارگانه این گوشی همچنین دارای یک سنسور فوق عریض 50 مگاپیکسلی f/1.8 است که از سنسور IMX858 سونی با میدان دید 122 درجه استفاده می کند. لنز تله فوتو از دو سنسور 50 مگاپیکسلی Sony IMX858 تشکیل شده است. یک لنز تله فوتو 75 میلی متری با زوم اپتیکال 3.2 برابر و دیافراگم f/3.0 و یک لنز تله فوتو پریسکوپی 120 میلی متری (زوم اپتیکال 5 برابر) با دیافراگم f/3.0. اپتیک لایکا شیائومی 13 اولترا نیز بهبود یافته است و اکنون با تعداد زیادی عملکرد در رابط کاربری دوربین و عملکرد پردازش تصویر/فیلم پس از ضبط ارائه می شود.

این مقاله در حال بروز رسانی است…

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا