اخبار فناوری

شارژ سریع 150 واتی گوشی های پرچمدار سال آینده را عرضه خواهد کرد

سازندگان تلفن های هوشمند مستقر در چین در سال های اخیر پیشگام فناوری دستگاه های شارژ سریع بوده اند. در ابتدا 33 وات استاندارد بود، اما اکنون اکثر گوشی های رده بالا از شارژ سریع 65 واتی پشتیبانی می کنند. قدرت برخی از گوشی های پرچمدار حتی از 120 وات فراتر رفته است. می توان فرض کرد که شارژ سریع دستگاه ها یکی از آن فناوری هایی است که پیشرفت قابل توجهی را تجربه می کند و هنوز برنامه ای برای توقف ندارند. اکنون گفته می شود که شرکت های بزرگ آماده هستند تا مرزهای خود را جابجا کنند و از شارژ سریع 150 واتی در پرچمداران خود در سال آینده استفاده کنند.

شارژ سریع 150 وات

به تازگی، افشاگر معروف، Digital Chat Station، در حساب کاربری ویبو وی با اشاره به اینکه فناوری شارژ سریع 150 واتی در راه است، افزود: به زودی دستگاهی با این قابلیت عرضه خواهد شد.

بدیهی است که شارژ 120 وات اکنون سریع است و می تواند یک گوشی هوشمند با باتری 4500 میلی آمپر ساعتی را از 0 تا 100 درصد در کمتر از 20 دقیقه شارژ کند. اما هم کسب‌وکارها و هم کاربران وسواس زیادی به اعداد و ارقام دارند، بنابراین برای افزایش قدرت شارژ دستگاه‌هایشان سخت‌تر تلاش می‌کنند. یک شارژ سریع 150 واتی باید یک گوشی با باتری 4500 میلی آمپر ساعتی را در حدود 10 دقیقه به طور کامل شارژ کند.

افشاگر همچنین اشاره می کند که اولین دسته از گوشی های دارای این فناوری گوشی هایی هستند که تراشه پرچمدار معرفی نشده سال آینده کوالکام، اسنپدراگون 8 نسل 1 ارائه می شوند.

شارژ سریع 150 وات

شارژ سریع 150 وات

هیچ کس در توانایی شرکت ها برای دستیابی به توان 150 وات شک ندارد. پس از همه، شیائومی در حال حاضر روشن است فناوری شارژ 200 وات نیز کار کرده است. تنها نگرانی این فناوری خرابی زودرس و فرسودگی باتری است. Oppo و Xiaomi اخیراً اعلام کردند که فناوری شارژ 120/125 واتی آن‌ها باعث کاهش 20 درصدی عمر باتری در یک دوره 2 ساله یا 800 چرخه شارژ می‌شود. این مقدار زیادی نیست، اما به خاطر داشته باشید که گوشی شما می تواند تا 100٪ شارژ شود. و فقط در طول یک دوش معمولی! بعلاوه، کاهش 20 درصدی عمر باتری کار چندان مهمی نیست، به خصوص که اکثر مردم فقط 2 تا 3 سال از تلفن خود استفاده می کنند.

علاوه بر این، این یک فناوری جدید است که در طول زمان بهبود خواهد یافت. بدیهی است که شرکت ها در حال معرفی فناوری شارژ سریع بدون آزمایش کافی هستند. اما نگرانی در مورد سطح باتری گوشی شما می تواند به سرعت بی اهمیت شود.

نظر شما در مورد عرضه گوشی های هوشمند با پشتیبانی از شارژ سریع 150 واتی در آینده نزدیک چیست؟ به نظر شما این میزان شارژدهی چه تاثیر منفی بر عمر باتری دستگاه می گذارد و آیا برای شارژ گوشی خود به این میزان انرژی نیاز دارید؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا