اخبار فناوری

شارژر 260 واتی اینفینیکس + شارژر بی سیم 110 وات بررسی سرعت

تلاش برای “اولین” یا “بهترین” بودن همیشه در بین همه برندها وجود دارد. برندهای کمتر شناخته شده سعی می کنند با صرف هزینه برای تحقیق و توسعه، نام خود را در زمینه ای برای خود دست و پا کنند. کمتر از یک ماه پیش بود شارژر 260 واتی اینفینیکس در کنار شارژر بی سیم 110 واتی این برند معرفی شد. اما سرعت این فناوری شارژ سریع چقدر است؟ بیایید سرعت شارژر 260 واتی اینفینیکس و شارژر بی سیم 110 واتی را بررسی کنیم.

بررسی سرعت شارژر 240 واتی اینفینیکس

در حالی که برخی از برندها مانند اپل، سامسونگ، گوگل و سونی تصمیم می‌گیرند وارد رقابت شارژ سریع نشوند، برندهای دیگر شارژرهای پرقدرتی را معرفی کرده‌اند که تا همین اواخر غیرقابل تصور بود. البته لازم به ذکر است که اکثر برندهای موجود در رقابت سیری ناپذیر شارژرهای سریع، برندهای چینی هستند.

قبل از این سرعت شارژر ریلمی 240 واتی با هم دیده بودیم در همین دوره شارژر ردمی 300 وات همچنین معرفی شده است اما هنوز نمونه تجاری تولید نکرده است.

در این بررسی، می خواهیم نگاهی به شارژ سریع همه کاره Infinix داشته باشیم که 260 وات برق سیمی و 110 وات بی سیم را ارائه می دهد.

باید بدانید که فناوری شارژر سریع 240 واتی Realme به صورت تجاری در دسترس است و می توانید دستگاه مجهز به این فناوری و شارژر را در بازار تهیه کنید. فناوری شارژر 300 واتی Redmi هنوز در یک محصول شیائومی دیده نشده است و یک تلاش آزمایشگاهی است. فناوری شارژر 260 واتی اینفینیکس جایی در این بین قرار می گیرد، اگرچه هنوز وارد بازار نشده است، اما هم شارژر و هم دستگاهی که از آن پشتیبانی می کند به عنوان نمونه اولیه تولید شده است.

دستگاه حاضر در این تست نسخه اصلاح شده Infinix Zero Ultra است. تغییرات شامل ظرفیت باتری کمی کمتر (4400 میلی آمپر ساعت در مقابل 4500 میلی آمپر ساعت) و اضافه شدن سیم پیچ القایی برای شارژ بی سیم است زیرا Zero Ultra از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کند.

لازم به ذکر است که مدل باغ تنوع Infinix Zero Utlra از شارژ سریع 180 واتی پشتیبانی می کند که قابل توجه است. این شارژر می تواند باتری 4500 میلی آمپر ساعتی را در 12 دقیقه از 0 تا 100 شارژ کند.

اسناد Infinix اشاره می کند که آنها از یک باتری 12C استفاده می کنند. یعنی در تئوری می توان آن را در 5 دقیقه (60 دقیقه تقسیم بر نرخ C باتری) شارژ کرد. همچنین گفته می شود که برخلاف سیستم 2 پمپی که در فناوری شارژ سریع قبلی شاهد بودیم، از سیستم 4 پمپی استفاده می کنند.

این بدان معنی است که آنها در واقع دو باتری مجزا را شارژ می کنند و ولتاژ گزارش شده توسط سیستم عامل نشان دهنده سری بودن دو باتری است. در اینجا، به جای 3.7 ولت معمول، 7.4 ولت اسمی نمایش داده می شود.

آداپتور شارژر از نوع GaN و دارای مشخصات 20 وات و 13 آمپر می باشد. طبیعتا کابل شارژر باید 13 آمپر باشد.

شارژر بی سیم این امکان را به دستگاه می دهد که هم به صورت عمودی و هم افقی قرار گیرد و دارای یک فن داخلی برای دفع گرما است. این فن کاملاً پر سر و صدا است، اما به عنوان یک شارژر بی سیم فوق سریع، احتمالاً به میز کنار تخت شما تعلق ندارد.

جزئیات اینفینیکس با اجرای 142 اقدام سخت افزاری و نرم افزاری برای محافظت از گوشی و تجهیزات جانبی در هنگام شارژ پرسرعت. 21 مورد از آنها شامل سنسورهای نظارت بر دما است.

آزمایشات داخلی این شرکت ثابت کرده است که باتری پس از 1000 سیکل شارژ-دشارژ 90 درصد ظرفیت اولیه خود را حفظ می کند که معادل دو سال استفاده است که بهتر از فناوری های فعلی است.

اینفینیکس روش های خاصی برای رسیدن به زمان ادعایی خود دارد که به ندرت در دنیای واقعی اتفاق می افتد. در این آزمون سعی شده روش اندازه گیری به دنیای واقعی نزدیک باشد. با این حال، زمان شارژ از حالت خاموش و 0٪ اندازه گیری نمی شود، بلکه از حالت روشن و 1٪ اندازه گیری می شود.

سرعت شارژ سیمی 260 وات

در طول تست شارژ سیمی، دستگاه تست پس از 6:27 دقیقه به 100٪ رسید، اگرچه سیستم عامل وضعیت باتری “پر” را پس از 7:51 دقیقه گزارش کرد.

همانطور که اینفینیکس ادعا می کند، دستگاه در 60 ثانیه اول 25 درصد و در 2:13 دقیقه 50 درصد را ثبت کرده است.

البته زمان شارژ کامل بین 5:48 تا 7:13 متغیر است، اما حالت شارژ کامل در اکثر تست ها حدود 8:40 ثانیه طول کشید.

سرعت شارژ بی سیم 110 وات

هنگام شارژ بی سیم، دستگاه نمایشی Infinix در 14:28 دقیقه به 100% رسید و 17:34 دقیقه طول کشید تا وضعیت “کامل” را گزارش کند. این دستگاه در 5 دقیقه به 44 درصد، در 6:05 دقیقه به 50 درصد و در 10 دقیقه به 73 درصد می رسد.

در پایان باید گفت که در دنیای امروز نمی توان گفت کدام فناوری شارژ واقعاً «شارژ سریع» است. مفهوم “سریع” باید تجدید نظر شود. به عنوان مثال، شیائومی ادعا می کند که دستگاه با شارژ سریع 300 واتی تنها در 2 دقیقه و 11 ثانیه به 50 درصد می رسد و باتری در کمتر از 5 دقیقه به طور کامل شارژ می شود.

علاوه بر این، سامسونگ ادعا می کند که شارژ سریع را با یک شارژر 15 واتی ارائه می دهد! نطر شما چی هست؟ شارژ سریع چیست؟ !

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا