اخبار فناوری

سیستم عامل iOS 17 اپل بالاخره امکان بارگذاری جانبی در خارج از اپ استور را در آیفون ها فراهم می کند

به گفته مارک گورمن از بلومبرگدر سیستم عامل آی او اس 17 خود، اپل برای اولین بار به کاربران آیفون اجازه می دهد تا برنامه ها و بازی ها را به عنوان دانلود ثانویه خارج از اپ استور نصب کنند. این عمدتاً به دلیل قوانین جدید اتحادیه اروپا است که شرکت ها را ملزم می کند تا دانلود برنامه های ثانویه را خارج از فروشگاه اصلی مجاز کنند.

Sideloading سیستم عامل iOS 17 اپل

این تغییر به مشتریان اجازه می دهد تا برنامه ها را بدون استفاده از اپ استور دانلود کنند. این بدان معناست که توسعه دهندگان نیازی به پرداخت هزینه های 15 تا 30 درصدی به اپل ندارند.

قانون بازارهای دیجیتال اروپا (DMA) که در 1 نوامبر 2022 لازم الاجرا شد، شرکت ها را ملزم می کند خدمات و پلتفرم های خود را برای سایر شرکت ها و توسعه دهندگان باز کنند.

DMA تأثیر زیادی بر پلتفرم‌های اپل خواهد داشت و می‌تواند منجر به تغییرات عمده در App Store، Messages، FaceTime، Siri و موارد دیگر شود. به گفته Gurman، اپل قصد دارد تا سال آینده پشتیبانی جانبی را برای مطابقت با قوانین جدید اروپایی ارائه دهد.

Sideloading سیستم عامل iOS 17 اپل

Sideloading سیستم عامل iOS 17 اپل

اپل ادعا کرد که بارگذاری جانبی «حفاظت‌های امنیتی و حریم خصوصی» کاربران آیفون را تضعیف می‌کند و افراد را در برابر بدافزارها، کلاهبرداری، ردیابی داده‌ها و سایر مسائل آسیب‌پذیر می‌کند. با این حال، اپل باید از DMA پیروی کند یا اگر قوانین اتحادیه اروپا را زیر پا بگذارد، تا 20 درصد از درآمد جهانی خود را جریمه می کند.

در گزارشی در دسامبر 2022، گورمن گفت اپل در حال بررسی اجرای الزامات امنیتی مانند احراز هویت است، فرآیندی که می‌تواند به جای جمع‌آوری پول از فروش اپلیکیشن، هزینه‌هایی را دریافت کند. اپل یک سیستم احراز هویت در مک دارد که کاربران را ایمن نگه می دارد و در عین حال به آنها اجازه می دهد به برنامه های خارج از اپ استور مک دسترسی داشته باشند.

اگر سایر کشورها قوانین مشابهی را معرفی کنند، فروشگاه های اپلیکیشن جایگزین می توانند فراتر از اتحادیه اروپا گسترش پیدا کنند. به عنوان مثال، ایالات متحده در حال بررسی قانونی است که اپل را ملزم می کند تا بارگذاری جانبی را مجاز کند.

نظر شما در مورد قابلیت دانلود جانبی در سیستم عامل iOS 17 اپل چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا