اخبار فناوری

سیستم عامل واقعیت افزوده اپل xrOS نام خواهد داشت

گزارش بلومبرگاپل تصمیم گرفته است سیستم عامل هدست واقعیت ترکیبی بعدی خود را xrOS نامگذاری کند. این عنوان ترکیبی از اصطلاحات «RealityOS» یا «rOS» است که این شرکت قبلاً ثبت کرده است.

سیستم عامل واقعیت افزوده xrOS اپل

این تغییر نام در حالی صورت می گیرد که اپل مقدمات عرضه این هدست را آغاز کرده است که انتظار می رود در اوایل سال 2023 رونمایی شود. این هدست همانند اپل تی وی و اپل واچ دارای سیستم عامل خاص خود بوده و از یک سیستم عامل اختصاصی نیز بهره خواهد برد. فروشگاه برنامه

“XR” مخفف واقعیت افزوده است که هم به واقعیت افزوده و هم به واقعیت مجازی اشاره دارد. شایعات حاکی از آن است که هدستی که اپل روی آن کار می کند، مانند هولولنز مایکروسافت، «واقعیت ترکیبی» خواهد بود و از قابلیت های واقعیت افزوده و مجازی پشتیبانی می کند. واقعیت افزوده آنچه را که کاربر در دنیای واقعی می بیند با محتوای دیگر ترکیب می کند، در حالی که واقعیت مجازی یک تجربه کاملا دیجیتالی است.

همانطور که قبلاً اعلام شده بود، این هدست دارای نسخه های جدیدی از برنامه های موجود مانند Maps و Messages است که برای تجربه AR/VR دوباره طراحی شده اند. اپل همچنین در حال ایجاد یک کیت توسعه نرم افزار است تا برنامه های شخص ثالث برای این هدست ایجاد شود.

سیستم عامل واقعیت افزوده xrOS اپل

سیستم عامل واقعیت افزوده xrOS اپل

اپل در طول فرآیند توسعه از سیستم عامل به عنوان “rOS” یاد می کند، اما بلومبرگ می گوید xrOS در نهایت عنوانی خواهد بود که به سیستم عامل داده می شود.

علاوه بر تایید این تغییر نام با منابع ناشناس اپل، بلومبرگ همچنین کشف کرد که یک شرکت پوسته به نام Deep Dive LLC نام xrOS را در چندین کشور به ثبت رسانده است و احتمالا اپل پشت این پرونده ها است. اپل اغلب از شرکت های پوسته برای ثبت علائم تجاری مخفی خود در تلاش برای بازاریابی مخفیانه محصولات آینده استفاده می کند.

هنوز هیچ نشانه قطعی از زمان رونمایی هدست اپل وجود ندارد، اما باید در نیمه اول سال، احتمالاً در WWDC یا حتی زودتر از آن رونمایی شود تا به توسعه دهندگان فرصت داده شود تا برنامه ریزی کنند.

نظر شما در مورد سیستم عامل واقعیت افزوده xrOS اپل چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا