اخبار فناوری

سیستم تشخیص چهره زیر صفحه نمایش Trinamix در WMC 2023 رونمایی شد

مدتی است که از حدود آیفون 16 پرو با فیس آیدی زیر صفحه نمایش شایعاتی می شنویم هنوز مشخص نیست که چنین سیستمی ارائه می شود یا خیر، با این حال، یک شرکت کمتر شناخته شده در جریان کنگره جهانی موبایل 2023 در بارسلون از فناوری جالبی رونمایی کرد. سیستم تشخیص چهره زیر صفحه نمایش Trinamix که در WMC 2023 معرفی شد ممکن است نویدبخش تغییر وضعیت موجود باشد.

سیستم تشخیص چهره زیر صفحه نمایش

امروزه در صنعت موبایل از دوربین های زیر صفحه استفاده می شود و به سطح قابل قبولی رسیده است. با این حال، هیچ شرکتی هنوز سیستم تشخیص چهره زیر صفحه نمایش را ارائه نکرده است.

خبر خوب این است که به نظر می رسد همه چیز تغییر کند، زیرا Trinamix یک سیستم تشخیص چهره زیر صفحه را در MWC 2023 نشان داد. این فناوری الزامات امنیتی FIDO Level-C را برآورده می کند. به عبارت دیگر، در واقع می تواند به عنوان یک سیستم احراز هویت بیومتریک علاوه بر باز کردن قفل تلفن شما برای پرداخت های تلفن همراه و باز کردن قفل برنامه ها استفاده شود.

سیستم تشخیص چهره زیر صفحه نمایش

سیستم تشخیص چهره زیر صفحه نمایش

این فناوری تشخیص چهره دو بعدی با «ارزیابی حیات» همراه است که می تواند پوست انسان را از مواد مصنوعی مانند سیلیکون تشخیص دهد. این امر با ترکیبی از دوربین مادون قرمز نزدیک، پروژکتور نقطه ای و نورگیر سیل ممکن می شود.

این شرکت همچنین دارای قابلیت های فن آوری خاص خود را به فریب ماسک های سه بعدی را نخورید پیشرفته نشان داد. برای این منظور یک ماسک سه بعدی متشکل از صورت فرد حاضر در نمایشگاه وجود داشت و مشخص شد که قادر به باز کردن قفل دستگاه نیست.

کریستین هس، مدیرعامل Trinamix گفت که این شرکت امیدوار است تا سال 2024 فناوری تشخیص چهره زیر نمایشگر را به گوشی‌های هوشمند تجاری وارد کند.

به این ترتیب احتمالا دیگر شاهد بریدگی یا حفره ای در صفحه نمایش نخواهیم بود و به سمت گوشی های همراه با نمایشگر تمام صفحه حرکت خواهیم کرد. نطر شما چی هست؟ آینده هیجان انگیز به نظر می رسد، اینطور نیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا