اخبار فناوری

سهم تولید آیفون هند تا سال 2027 به 50 درصد خواهد رسید

می دانیم که محصولات اپل در این شرکت و در آمریکا طراحی می شوند، اما تولید آنها در کشورهای دیگر و عمدتاً در آسیا انجام می شود. تولید آیفون در هند مدتی است که ادامه دارد و به نظر می رسد افزایش یابد. در گزارش های جدید متوجه می شویم که سهم تولید آیفون در هند تا سال 2027 به 50 درصد خواهد رسید.

افزایش تولید آیفون در هند

در پایان تابستان امسال، گزارشی از سوی JP Morgan ادعا کرد که اپل می تواند تا سال 2025 حدود 25 درصد از تولید آیفون خود را به هند منتقل کند. اکنون، مقاله جدیدی از South China Morning Post نشان می دهد که این سهم می تواند تا سال 2027 به 50 درصد برسد. .

طبق گزارش ها، اپل سفارشات قطعات را از تامین کنندگان چینی آیفون کاهش داده است. این تصمیم به نوبه خود بر تخمین سود و قیمت سهام آنها تأثیر منفی گذاشت.

هند در حال حاضر تنها 5 درصد از کل تولید آیفون را به خود اختصاص داده است، اگرچه تلاش هایی برای مونتاژ مدل های جدید از جمله آیفون 14 تنها چند هفته پس از آغاز تولید در چین انجام شده است. شایعات حاکی از آن است که اپل تولید آیفون 15 را به طور همزمان در چین و هند راه اندازی خواهد کرد.

تلاش های اپل برای تنوع بخشیدن به زنجیره تولید آیفون و کاهش وابستگی خود به چین با افزایش تعداد ایرپادها و مک بوک های تولید شده در ویتنام به جای چین، به بقیه محصولاتش نیز تعمیم خواهد یافت.

نظر شما چیه؟ آیا فکر می کنید هند می تواند به آرامی جایگزین چین برای اپل شود؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا