اخبار فناوری

سنسور ECG اپل واچ می تواند کاربران را از افزایش سطح استرس آگاه کند

به اندازه ابزارهای پوشیدنی اپل، از جمله اپل واچ، عملکرد واقعی آنها نیز بسیار مورد تحسین قرار می گیرد. مطالعات اخیر نشان می دهد که سنسور ECG اپل واچ این توانایی را دارد که کاربران را از افزایش سطح استرس آگاه کند. در تداوم با مایفون مگ بیا

مطالعات جدید توانایی بالقوه سنسور ECG اپل واچ را برای پیش بینی استرس نشان می دهد

بر اساس گزارشی از MyHealthyApple و MacRumors، طبق مطالعات انجام شده توسط محققان دانشگاه واترلو، کانادا، حسگر ECG در ساعت‌های هوشمند اپل می‌تواند به پیش‌بینی سطح استرس کاربر کمک کند. سایر پوشیدنی‌ها، مانند ساعت‌های هوشمند Fitbit، از تغییرات ضربان قلب یا HRV برای درک سطح استرس استفاده‌کننده استفاده می‌کنند. HRV زمان بین ضربان قلب را اندازه گیری می کند و می تواند از 20 تا 200 میلی ثانیه متغیر باشد. ساعت های فیت بیت همچنین خواص الکتریکی پوست و دمای پوست کاربر را اندازه گیری می کند تا سطح استرس آینده را پیش بینی کند.

ساعت های هوشمند گارمین با استفاده از روشی نسبتا ساده استرس را پیش بینی می کنند. اگر تغییرات ضربان قلب کاهش یابد، استرس افزایش می یابد. اگر تنوع بین ضربان قلب افزایش یابد، استرس نیز کاهش می یابد. برخی از این دستگاه‌ها نه تنها به کاربر هشدار می‌دهند که در شرف افزایش استرس هستند، بلکه تمرین‌های تنفسی را نیز پیشنهاد می‌کنند که بلافاصله به او کمک می‌کند تا از آن اجتناب کند.

سنسور ECG اپل واچ نیز می تواند برای پیش بینی استرس استفاده شود

سنسور ECG اپل واچ

با کمال تعجب، ECG تک لید در اپل واچ با ECG 12 لید مورد استفاده در بیمارستان ها مقایسه می شود. اپل می‌گوید توانایی اپلیکیشن ECG برای طبقه‌بندی دقیق ضبط‌های ECG به AFib و ریتم سینوسی در یک کارآزمایی بالینی با نزدیک به 600 نفر آزمایش شد و 99.6٪ ویژگی برای طبقه‌بندی ریتم، گره سینوسی و حساسیت 98.3٪ برای طبقه‌بندی AFib را نشان داد.

اخیراً مطالعه ای انجام شده است که اولین مطالعه در نوع خود است که نشان می دهد حسگر ECG در اپل واچ چقدر می تواند استرس را اندازه گیری کند. هر شرکت کننده در مطالعه یک آیفون 7 با iOS 15 و یک اپل واچ سری 6 (که دارای سنسور ECG و watchOS 8.3 است) دریافت کرد. شرکت کنندگان دستگاه ها را به مدت دو هفته دریافت کردند و از آنها خواسته شد تا هر سه ساعت یک بار به مدت شش روز داده جمع آوری کنند.

قبل از شروع آزمایش، شرکت‌کنندگان باید یک پرسشنامه استرس را در آیفون خود تکمیل می‌کردند که در یک برنامه iOS توسعه‌یافته توسط محققان قابل دسترسی بود. الگوریتم‌های یادگیری ماشین و عوامل دیگری مانند سن، جنسیت و شغل شرکت‌کنندگان برای مطالعه استفاده شد. محققان نوشتند که در مجموع، مدل‌های استرس از دقت بالا و همچنین یادآوری پایینی برخوردار بودند. در اینجا، در مقایسه با استاندارد و همچنین ماهیت اندازه‌گیری‌های واقعی، نتایج ارائه‌شده کاملا امیدوارکننده بود.

سنسور ECG اپل واچ

مطابق با PhoneArenaمحققان همچنین بر این باورند که سنسور ECG اپل واچ به همراه ویژگی نظارت بر خواب ساعت و توانایی آن در ردیابی فعالیت بدنی می تواند به ابزاری دقیق برای پیش بینی سطوح بالاتر استرس تبدیل شود. کاربران اپل واچ همچنین می توانند اعلان افزایش قریب الوقوع سطح استرس خود را دریافت کنند تا قبل از بدتر شدن سلامت روانی خود، کنترل خود را در دست بگیرند. بسیاری از پوشیدنی‌ها نظارت بر استرس را ارائه می‌کنند، حتی مدل ارزان‌قیمت شیائومی Smart Band 7.

همراه با طیف گسترده ای از ساعت های هوشمند دیگر که نوعی نظارت بر استرس را ارائه می دهند، شیائومی اسمارت بند 7 این فرصت را به خوبی به شما می دهد. اپل ممکن است بر روی یک سیستم نظارت بر استرس کار کند که می تواند ECG را با سایر حسگرهای موجود یا جدید ترکیب کند. FYI، سنسور ECG ضربان قلب شما را برای ریتم های غیر طبیعی که می تواند نشان دهنده ابتلای کاربر به فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) باشد، کنترل می کند.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا