اخبار فناوری

سنسور 200 مگاپیکسلی OmniVision جدید با 0.56 میکرومتر پیکسل معرفی شد.

علامت گذاری OmniVision این شرکت اخیراً نسل بعدی سنسور تصویر 200 مگاپیکسلی خود را با ابعاد 1/1.4 اینچ و 0.56 میکرومتر پیکسل برای استفاده در تلفن های همراه معرفی کرده است. OVB0A جدید دارای همان چیزی است که شرکت ادعا می کند کوچکترین پیکسل های جهان برای به حداکثر رساندن جذب نور در CMOS جدید با وضوح فوق العاده بالا است.

سنسور جدید 200 مگاپیکسلی OmniVision

سامسونگ تا کنون چندین حسگر تصویری با بالاترین وضوح شناخته شده برای دستگاه هایی مانند گوشی های هوشمند. اما رقیب اصلی آنها در این زمینه یعنی OmniVision بار دیگر با محصولی جدید و نسل دوم سنسور تصویر 200 مگاپیکسلی خود به این بخش توجه کرده است.

سنسور پیشرفته جدید بزرگترین سنسور در صنعت نیست. در واقع، با دقت 1.395/1 اینچ، حتی کوچکتر از آن است OVB0B خود شرکت است. با این حال، این مدل جدید دارای پیکسل های 0.56 میکرومتری OmniVision است که کوچکترین فناوری پیکسل تصویر شناخته شده در تلفن های همراه است.

با وجود این موفقیت، به این معنی است که پیکسل های OVB0A و طول موج نور قرمز ناسازگار هستند. همانطور که حتی OmniVision نیز تایید می کند. با این حال، این شرکت همچنین ادعا می‌کند که فناوری تشخیص فاز (QPD) “100%” سنسور و مشخصات بازده کوانتومی آن این را جبران می‌کند و تضمین می‌کند که عملکرد آن همچنان با عملکرد OVB0B در هنگام گرفتن طیف پر از نور مرئی مطابقت دارد.

از سوی دیگر، OmniVision جدیدترین حسگر 200 مگاپیکسلی خود را نیز به عنوان “بهترین عملکرد در کلاس در نور کم” معرفی می کند.

مشخصات کامل سنسور 200 مگاپیکسلی جدید OmniVision

مشخصات کامل سنسور 200 مگاپیکسلی جدید OmniVision

مجدداً، این شرکت همچنین تصریح می کند که اولین تلفن های همراه با این سنسور تصویر جدید در سه ماهه چهارم سال 2022 به بازار عرضه خواهند شد. علاوه بر این، از آنجایی که OVB0B هنوز حتی در دستگاه جدیدی معرفی نشده است، ممکن است مدتی طول بکشد تا جایگزین آن شود. اولین استفاده در دنیای واقعی خود را می بیند.

نظر شما در مورد سنسور تصویر 200 مگاپیکسلی جدید OmniVision با پیکسل های 0.56 میکرومتر چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا