اخبار فناوری

سنسور تصویر 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP2 سامسونگ به طور رسمی معرفی شد

سامسونگ بالاخره از سنسور تصویر 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP2 رونمایی کرد. ما مدتهاست شنیده ایم که این سنسور برای دوربین اولترا گلکسی اس 23 استفاده خواهد شد. ISOCELL HP2 سنسور دوربین سوم 200 مگاپیکسلی این شرکت کره ای است و ادعا می کنند که کیفیت تصویر و فیلم را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.

سنسور تصویر ISOCELL HP2 200 مگاپیکسلی

Samsung Isocell HP2 یکی سنسور 1/1.3 اینچی با 0.6 میکرون پیکسل شرق. به این ترتیب اندازه پیکسل آن نسبت به ISOCELL HP1 که در سال 2021 منتشر شد کوچکتر است.برای مقایسه یادآوری می کنم که سنسور Isocell HP1 با سایز 1/22 اینچ و پیکسل های 0.64 میکرون عرضه شد.

سامسونگ همچنین ادعا می‌کند که ISOCELL HP2 پیشرفته‌ترین سنسور دوربین آن است زیرا دارای فناوری D-VTG (دروازه انتقال عمودی دوگانه) است که ظرفیت کامل هر پیکسل را بیش از 33 درصد افزایش می‌دهد که منجر به بازتولید رنگ بهتر و کنترل‌شده می‌شود. ارائه می دهد. قرارگیری بیش از حد در معرض بیماری. این بدان معناست که می توانید در شرایط روشن با تصاویر بیش از حد نوردهی شده خداحافظی کنید.

سنسور ISOCELL HP2 دارای فوکوس خودکار سریعتر، رنگهای بهبود یافته و HDR بهتر است

ISOCELL HP2

ISOCELL HP2

سنسور تصویر جدید دارای فناوری TetraPixel سامسونگ است که می تواند تصاویر 50 مگاپیکسلی با پیکسل های 1.2 میکرومتر (یکپارچه سازی 4 در 1 پیکسل) یا تصاویر 12.5 مگاپیکسلی با 2.4 میکرومتر (ادغام 16×1) را به عنوان تابعی از نور محیط ثبت کند.

علاوه بر این، در حالت 1.2 میکرومتری و وضوح 50 مگاپیکسلی، می تواند تا رزولوشن 8K و 30 فریم در ثانیه با میدان دید وسیع تری ضبط کند. به این ترتیب از پیکسل های بزرگ تری در حالت 8K نسبت به گوشی های نسل قبلی سری گلکسی اس استفاده می کند.

حسگر ISOCELL HP2 به لطف Super QPD فوکوس خودکار سریع‌تر و مطمئن‌تری را در شرایط کم نور فراهم می‌کند. این فناوری جدید فوکوس خودکار از تمام 200 میلیون پیکسل خود به عنوان عوامل فوکوس استفاده می کند. چهار پیکسل مجاور روی سنسور با هم گروه بندی شده اند تا تغییرات الگوی افقی و عمودی را حتی در شرایط نور بسیار کم تشخیص دهند. همچنین می‌تواند 15 تصویر با رزولوشن کامل 200 مگاپیکسلی را در یک ثانیه ثبت کند که سریع‌ترین سنسور 200 مگاپیکسلی سامسونگ است.

برای بهبود HDR، سامسونگ از فناوری DSG (Dual Signal Gain) در حالت 50 مگاپیکسلی استفاده می کند. این تکنیکی است که به طور همزمان تصاویری با نوردهی کوتاه و طولانی می گیرد، به این معنی که می تواند تصاویر و ویدیوهای HDR را در سطح پیکسل ثبت کند. همچنین دارای Smart ISO Pro است که به گوشی اجازه می دهد همزمان تصاویر 12.5 مگاپیکسلی و ویدیوهای 4K 60 فریم بر ثانیه HDR را ضبط کند.

معاون اجرایی تیم تجاری حسگر تصویر در سامسونگ الکترونیکس گفت:

«Samsung ISOCELL HP2 از فن‌آوری‌های حسگر تصویر با وضوح بالا و مهارت‌های ساخت سامسونگ برای جزئیات حماسی استفاده می‌کند. رهبری ما ناشی از فناوری‌های پیکسلی نوآورانه است که به حسگرهای ما اجازه می‌دهد از تعداد و اندازه پیکسل‌ها فراتر بروند. ما همچنان به باز کردن افق های جدید و تقویت حضور خود در بازار در حال گسترش حسگرهای با وضوح فوق العاده بالا ادامه خواهیم داد. »

سنسور ISOCELL HP2 سامسونگ در حال حاضر در حال تولید انبوه است، که تقریباً به معنای استفاده از این سنسور تصویر در Galaxy S23 Ultra است.

نظر شما چیه؟ به نظر شما این حسگر تصویر برای گلکسی اس 23 اولترا می تواند نوید موفقیت در بازار را بدهد؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا