اخبار فناوری

سری گلکسی S23 سامسونگ هنوز فاقد ویژگی مهم اندروید است

ممکن است فکر کنید که با خرید جدیدترین پرچمداران همیشه همه ویژگی ها را در دسترس دارید. شاید باید اینطوری باشد اما اینطور نیست! به عنوان مثال، سری گلکسی اس 23 سامسونگ هنوز قابلیت اندروید قابل توجهی ندارد. اگرچه انتظارش را داشتیم اما اکنون تایید شده است.

عدم به روز رسانی بی مورد در Galaxy S23

به‌روزرسانی بدون درز اندروید (معادل به‌روزرسانی‌های بدون درز اندروید) به تلفن‌های اندرویدی اجازه می‌دهد تا به‌روزرسانی را در پس‌زمینه نصب کنند و هنگامی که انتخاب می‌کنید دستگاه را راه‌اندازی مجدد کنید، این به‌روزرسانی اعمال می‌شود.

مزیت این ویژگی این است که یک لایه امنیتی را فراهم می کند زیرا می توانید به راحتی به حالت قبلی برگردید. در این روش آپدیت بر روی یک پارتیشن جداگانه نصب می شود و به شما امکان می دهد به نسخه قبلی سیستم عامل برگردید. همچنین از آنجایی که فرآیند نصب آپدیت در پس‌زمینه انجام می‌شود، مزاحمتی برای کاربران ایجاد نمی‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد در حین نصب آپدیت از گوشی خود استفاده کنند.

امسال و بارها سامسونگ این ویژگی را برای محصولات خود حتی پرچمداران سری گلکسی اس 23 ارائه نمی دهد.

البته ما این انتظار را داشتیم. اگر یادتان باشد حدود 3 ماه پیش برای مایفون مگ نوشتیم رابط کاربری UI 6.0 این قابلیت به روز رسانی بدون اختلال را برای دستگاه های Samsung Galaxy به ارمغان می آورد. در حال حاضر گلکسی S23 با One UI 5.1 عرضه می شود و فاقد این ویژگی است.

رابط کاربری One UI 6.0 قابلیت به روز رسانی بدون ایجاد مزاحمت برای گلکسی سامسونگ را به ارمغان می آورد

بررسی‌های 9To5Google نشان داد که Galaxy S23 Ultra فاقد برنامه‌های Inware و Treble Info است که داده‌های سیستم را برای گزارش اطلاعات و به‌روزرسانی‌های مجزا بررسی می‌کنند.

سامسونگ سال‌هاست که به‌روزرسانی‌های غیرمجاز اندروید را ارائه نکرده است و غیبت آنها در رابط کاربری این شرکت جای تعجب ندارد. سامسونگ به دلیل نگرانی در مورد فضای ذخیره سازی از این ویژگی مهم اندروید صرف نظر می کند، زیرا ویژگی به روز رسانی Do Not Disturb اندروید فضای ذخیره سازی را کاهش می دهد.

البته این سهم حداقل برای پرچمداران این برند چندان مهم نیست، زیرا سامسونگ حداقل 256 گیگابایت حافظه داخلی در خانواده گلکسی S23 (به جز مدل پایه) ارائه می دهد.

علاوه بر این، می تواند حجم برنامه های سامسونگ را کاهش دهد، زیرا آنها بیش از 50 گیگابایت فضای گلکسی اس 23 اولترا را اشغال می کنند که به طور قابل توجهی بیشتر از گلکسی اس 22 اولترا سال گذشته است. این دستگاه بیش از 30 گیگابایت برای فایل های سیستمی استفاده می کرد.

نطر شما چی هست؟ آیا این ویژگی برای شما مهم است؟ مهمترین چیز این است که دستگاه در حین به روز رسانی غیر قابل استفاده نمی شود.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا