اخبار فناوری

سری شیائومی پد ۶ از نمایشگر های ساخت TCL CSOT استفاده می‌کند

دیروز شیائومی با برگزاری مراسمی در کنار تلفن هوشمند پرچمدار Xiaomi 13 Ultra از تبلت های سری Pad 6 نیز رونمایی کرد. این تبلت های جدید شیائومی از دو نسخه استاندارد و پرو تشکیل شده اند. هر دو مدل از مشخصات جذابی مانند تراشه های اسنپدراگون و صفحه نمایش ۱۱ اینچی ۱۴۴ هرتزی برخوردارند. هم اکنون مشخص شده که نمایشگر به کار گرفته شده در سری شیائومی پد ۶ توسط کمپانی TCL CSOT تولید شده است.

صفحه نمایش سری شیائومی پد ۶ از فناوری LTPS اختصاصی TCL استفاده می‌کند

یک اعلامیه رسمی از سوی کمپانی TCL CSOT نشان می‌دهد که این شرکت وظیفه تأمین صفحه نمایش های سری شیائومی پد ۶ را بر عهده داشته است. تبلت های جدید شیائومی از فناوری LTPS اختصاصی TCL استفاده می‌کنند ‌‌. ادعا می‌شود که استفاده از این فناوری باعث کاهش مصرف انرژی نمایشگر و در نتیجه صرفه جویی در مصرف باتری دستگاه خواهد شد. این نمایشگر از رفرش ریت تطبیقی ​​۳۰ تا ۱۴۴ هرتزی پشتیبانی می‌کند؛ که به طور خودکار بر اساس محتوای نمایش داده شده تنظیم خواهد شد.

پوستر منتشر شده از سوی TCL

مطابق با گزارش Gizmochina، فناوری LTPS Plus به کار گرفته شده در صفحه نمایش های جدید تی سی ال باعث کاهش flicker (سوسو زدن) حتی در پایین ترین سطوح روشنایی خواهد شد. صفحه نمایش سری Pad 6 شیائومی دارای وضوح ۲۸۸۰×۱۸۸۰ پیکسل است که در نتیجه تراکم پیکسلی 309ppi را به همراه دارد. این پنل از فضای رنگی DCI-P3 پشتیبانی کرده و حداکثر روشنایی ۵۵۰ نیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. صفحه نمایش سری Xiaomi Pad 6 دارای نسبت تصویر ۱۶:۱۰ است و از محتوای HDR10+ و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند.

تبلت شیائومی Pad 6 و Pad 6 Pro رسما معرفی شدند

 

کمپانی TCL CSOT یک تولید کننده برجسته نمایشگر در چین است که به خاطر به کار گیری فناوری های پیشرفته در تولید صفحه نمایش های خمیده گوشی های هوشمند مشهور است. این شرکت سرمایه گذاری قابل توجهی در توسعه خطوط تولید پنل های OLED خود انجام داده است. TCL CSOT در گذشته نیز وظیفه تأمین صفحه نمایش AMOLED تلفن هوشمند Mi 10 را بر عهده داشته است.

نظر شما درباره تبلت های سری Xiaomi Pad 6 چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/04/20/%D8%B3%D8%B1%DB%8C-%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%A6%D9%88%D9%85%DB%8C-%D9%BE%D8%AF-%DB%B6-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%B1-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-tcl-csot-%D8%A7/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا