اخبار فناوری

سامسونگ مودم Exynos 5300 را با قابلیت ارتباط ماهواره ای دو طرفه معرفی کرد

در حالی که اخیرا سامسونگ گفته بود برای ارتباطات ماهواره ای زود است، به نظر می رسد این نظر به زودی تغییر کند. پس از استفاده از ارتباطات ماهواره ای در پرچمداران جدید هواوی و اپل، به تدریج سایر برندها تلاش خود را در این زمینه آشکار می کنند. پس از رونمایی از ماهواره اسنپدراگون در کوالکام اکنون نوبت به مودم اگزینوس 5300 رسیده است.سامسونگ به تازگی مودم اگزینوس 5300 را با قابلیت ارتباط ماهواره ای دو طرفه معرفی کرده است که قابلیت ارسال عکس و فیلم به این پلتفرم را دارد.

مودم اگزینوس 5300

سامسونگ به رقابت برای ارائه ارتباطات ماهواره ای دو طرفه روی گوشی های هوشمند پیوسته است. مودم Exynos 5300 به کاربران در مناطقی که پوشش مخابراتی ندارند یا کاربران در مناطق بحرانی که پوشش مخابراتی قطع شده است، این امکان را می‌دهد تا با استفاده از شبکه‌های 5G یا NTN غیرزمینی با جهان ارتباط برقرار کنند.

مودم جدید سامسونگ استاندارد 3GPP Release 17 را برای اطمینان از سازگاری با شبکه های مخابراتی نوظهور و سخت افزار و نرم افزار توسعه یافته توسط سازندگان گوشی های هوشمند پیاده سازی می کند.

ارتباط ماهواره ای از طریق Exynos 5300

ارتباط ماهواره ای از طریق Exynos 5300

در اینجا تصویری از نحوه عملکرد ارتباطات NTN آورده شده است. تلفن هوشمند شما می‌تواند پیامی را به یک ماهواره (و احتمالاً «سایر دستگاه‌های غیرزمینی») ارسال کند، که سپس پیام را به یک ایستگاه زمینی ارسال می‌کند، که پیام را به شبکه تلفن همراه معمولی برای سایر کاربران دریافت می‌کند.

این ارتباط دو طرفه است، به طوری که پیام ها از طرف دیگر بدون اتصال مخابراتی برای کاربر ارسال می شود. این ارتباط تنها متنی نیست و در آینده کاربران می توانند عکس ها و فیلم های با وضوح بالا را از طریق ماهواره ارسال کنند.

البته این در حال حاضر در مورد گوشی‌های هوشمند نیز صدق می‌کند، اما سامسونگ می‌گوید که در مورد وسایل نقلیه هوایی شهری مانند خودروهای پرنده و پهپادها نیز اعمال خواهد شد.

سامسونگ همچنین می‌گوید که در حال کار بر روی اینترنت اشیاء باند باریک یا NB-IoT است، فناوری که نیاز به یک تراشه آنتن پرقدرت مجزا در گوشی‌ها را از بین می‌برد.

مین گو کیم، معاون اجرایی توسعه پردازنده های ارتباطی سامسونگ الکترونیکس، گفت:

سامسونگ قصد دارد در توسعه اکوسیستم‌های ارتباطی هیبریدی زمینی-NTN در سرتاسر جهان پیشگام باشد تا برای ورود 6G آماده شود. “سامسونگ سال‌هاست روی 6G کار می‌کند و دولت کره جنوبی می‌خواهد که نمونه اولیه شبکه‌های 6G آماده شود. در سال 2026.”

کوالکام Snapdragon Satellite را ارائه می کند: ارتباطات ماهواره ای و نه فقط برای مواقع اضطراری

برای یادآوری، بد نیست بگوییم که ماه گذشته کوالکام از Snapdragon Satellite رونمایی کرد که هدف آن فعال کردن پیام‌های ماهواره‌ای دو طرفه برای گوشی‌های هوشمند است. باید در نیمه دوم سال جاری شاهد اولین دستگاه های مجهز به چنین عملکردی باشیم.

نطر شما چی هست؟ به نظر شما این ویژگی چقدر برای کاربران مهم است؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا