اخبار فناوری

سامسونگ حافظه GDDR6W را با ظرفیت دو برابر GDDR6X معرفی کرد

امروز سامسونگ رسما از استاندارد حافظه گرافیکی جدید خود به نام GDDR6W با پهنای باند و ظرفیت دو برابر GDDR6X رونمایی کرد. راستی سامسونگ، این مدل حافظه معمولا در قسمت Metaverse استفاده می شود.

حافظه گرافیکی سامسونگ GDDR6W

به لطف فرآیند جدید تولید FOWLP، ماژول‌های حافظه گرافیکی GDDR6W به اندازه ماژول‌های GDDR6X هستند، اما به جای ۱۶ گیگابایت از ۳۲ گیگابایت حافظه استفاده می‌کنند. علاوه بر این، تعداد پین‌های ورودی/خروجی دو برابر شده است. پهنای باند کل سیستم تا 1.4 ترابایت بر ثانیه با 512 پین ورودی/خروجی است، در حالی که HBM2E سرعت 1.6 ترابایت بر ثانیه تا 4096 پین را ارائه می‌کند که استاندارد جدید حافظه سامسونگ بسیار کارآمدتر است.

سامسونگ مشخصات GDDR6W را کمتر از 2 ماه پس از معرفی مشخصات GDDR7 اعلام کرد. به نظر می رسد محصولاتی که از تراشه های GDDR7 VRAM استفاده می کنند ممکن است بیشتر طول بکشد تا وارد بازار شوند، زیرا سامسونگ ادعا می کند که استانداردسازی JEDEC برای محصولات GDDR6W VRAM قبلاً در سه ماهه دوم سال جاری تکمیل شده است و غول کره ای قصد دارد آن را معرفی کند. علاوه بر ارائه پهنای باند بالاتر، استاندارد GDDR6W با دو برابر ظرفیت و پین های ورودی/خروجی بر روی تراشه های GDDR6X با سرعت 24 گیگابیت بر ثانیه و یک FOWLP انقلابی (بسته بندی سطح ویفر فن-out) توسعه یافته است که اجازه می دهد تا ردپایی بدون تغییر داشته باشد تا تولیدکنندگان بتوانند از

همانطور که گفته شد ظرفیت این نوع حافظه در حال حاضر از 16 گیگابایت به 32 گیگابایت در هر تراشه افزایش یافته است در حالی که پین ​​های ورودی/خروجی از 32 به 64 افزایش یافته است. همچنین با حذف ضخامت 1.1 میلی متر به 0.7 میلی متر کاهش یافته است. لایه پایه از PCB و جایگزینی آن با یک ویفر سیلیکونی که خود تراشه های VRAM را جاسازی می کند.

حافظه گرافیکی سامسونگ GDDR6W

حافظه گرافیکی سامسونگ GDDR6W

وقتی صحبت از پهنای باند خام می‌شود، سامسونگ ادعا می‌کند که GDDR6W VRAM تقریباً می‌تواند با استاندارد HBM کارآمدتر مطابقت داشته باشد. در حالی که تراشه های HBM2E دارای پهنای باند 1.6 ترابایت با 4096 پین ورودی/خروجی و نرخ انتقال 3.2 گیگابیت بر ثانیه در هر پایه هستند، استاندارد جدید GDDR6W پهنای باند 1.4 ترابایتی با 512 پین ورودی/خروجی و نرخ 22 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می دهد. کاهش 8 برابری تعداد خطوط ورودی/خروجی در هر پین اساساً نیاز به لایه‌های میانی را از بین می‌برد و هزینه آن را برای تولیدکنندگان محصول مقرون به صرفه‌تر می‌کند. برای مرجع، GDDR6X حداکثر 1.1 ترابایت پهنای باند ارائه می دهد، بنابراین GDDR6W تا 30 درصد سریعتر خواهد بود. از سوی دیگر، GDDR7 انتظار می‌رود 1.7 ترابایت پهنای باند را روی یک گذرگاه 384 بیتی ارائه دهد.

نظر شما در مورد حافظه گرافیکی جدید GDDR6W سامسونگ چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا