اخبار فناوری

سامسونگ توسعه CPU خود را سرعت می بخشد

طبق آخرین گزارش ها، سامسونگ آماده توسعه پردازنده خود است که در گوشی های هوشمند گلکسی و رایانه های شخصی گلکسی بوک استفاده می شود. این حرکت مهم توسط غول فناوری کره ای انجام شد تا اتکای کلی خود به سازنده تراشه های بریتانیایی ARM را کاهش دهد. در همین راستا گفته می شود که سامسونگ قصد دارد روند توسعه چیپست داخلی خود را بیش از پیش تسریع کند.

تسریع در توسعه پردازنده اختصاصی سامسونگ

این اقدام سامسونگ یک مزیت قابل توجه دیگر برای توسعه پردازنده آن دارد و ظاهرا به این شرکت کمک می کند تا دستگاه های خود به ویژه گوشی های هوشمند را بهتر از قبل بهینه کند. با توجه منابع صنعتی متعددسامسونگ الکترونیکس اخیراً یک جلسه داخلی با تیمی که به توسعه هسته پردازنده اختصاص داده شده است، برگزار کرده است. برای سرعت بخشیدن به این فرآیند، سامسونگ حتی یک توسعه دهنده ارشد را استخدام کرد که قبلاً توسعه پردازنده را در AMD مستقر در ایالات متحده رهبری می کرد تا تیم را رهبری کند.

این پردازنده به عنوان مغز دستگاه های هوشمند شناخته می شود. Samsung Electronics، همراه با دیگر سازندگان اصلی اکسس پوینت مانند کوالکام، برای هسته پردازشگر نقاط دسترسی خود به ARM متکی هستند. سامسونگ همچنین از ARM برای هسته پردازنده در نقطه دسترسی Exynos خود استفاده می کند. بنابراین، توسعه موفقیت‌آمیز پردازنده توسط سامسونگ الکترونیک نه تنها وابستگی به ARM را کاهش می‌دهد، بلکه این شرکت را قادر می‌سازد در کنار ARM بایستد و یک بازیگر کلیدی در صنعت باشد.

تسریع در توسعه پردازنده اختصاصی سامسونگ

تسریع در توسعه پردازنده اختصاصی سامسونگ

سامسونگ همچنین در حال تسریع توسعه اکسس پوینت های نسل بعدی مانند تراشه اختصاصی برای پرچمداران سری Galaxy S به گفته منابع ممتاز این تراشه که Galaxy Chip نام دارد در سال 2025 معرفی خواهد شد. با این حال، این تراشه از یک پردازنده ARM پشتیبانی می کند، زیرا این شرکت به تازگی توسعه هسته پردازنده خود را آغاز کرده است و بعید است تا مهلت مقرر از آن برای چیپست های پرقدرت خود استفاده کند.

نظر شما در مورد توسعه سریع پردازنده اختصاصی سامسونگ چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا