اخبار فناوری

سامسونگ برای توسعه یک تراشه اختصاصی برای سری گلکسی اس با گوگل همکاری می کند

همکاری سامسونگ و گوگل اصلا موضوع جدیدی نیست. این شرکت ها در صنایع مختلف از جمله نرم افزار و سخت افزار همکاری بسیار نزدیکی دارند. از توسعه تراشه‌های Tensor برای Google گرفته تا همکاری برای نهایی کردن تجربه کاربری Wear OS 3.5 نمونه‌هایی از این همکاری نزدیک است. اخیراً این را می شنویم همکاری سامسونگ با گوگل در مورد توسعه تراشه انحصاری سری گلکسی اس، احتمالا تا سال 2025 به ثمر خواهد رسید.

همکاری سامسونگ با گوگل

این اطلاعات از حساب توییتر @OreXda به دست آمده است. اگر این منبع درست باشد، سامسونگ با تیم Tensor گوگل و گروه گرافیکی AMD برای ساخت یک چیپست اختصاصی جدید برای پرچمداران سری گلکسی اس کار می کند.

قبلا شایعاتی در مورد آن داشتیم تراشه ویژه گلکسی ما همچنین کسانی را داشتیم که ممکن است در همین زمینه باشند.

«تراشه ویژه گلکسی» استراتژی جدید سامسونگ است

یک تراشه 10 هسته ای 3 خوشه؟

به گفته Wccftech، این تراشه دارای دو هسته Cortex-X با کارایی بالا، چهار هسته با عملکرد متوسط ​​و چهار هسته بهینه سازی شده برای مصرف انرژی خواهد بود. پردازنده گرافیکی AMD نیز در این تراشه مورد انتظار است. به این ترتیب در قسمت CPU شاهد تراشه 10 هسته ای هستیم.

شاید مدیاتک را به خاطر داشته باشید هلیو X20 این مدل که در سال 2015 رونمایی شد، دارای معماری سه خوشه ای 10 هسته ای (2+4+4) بود. Helio X20 اولین چیپست طراحی شده برای تلفن های همراه با 10 هسته پردازنده بود. اکثر پردازنده هایی که امروزه در گوشی های هوشمند استفاده می شوند دارای هشت هسته پردازشی هستند.

در حال حاضر، گوگل و سامسونگ برای تولید تراشه های Tensor گوگل که در جدیدترین گوشی های پیکسل استفاده می شود، همکاری کرده اند. گوگل ویژگی های هوش مصنوعی سفارشی را روی چیپست های اگزینوس سامسونگ قرار می دهد و خروجی آن ضعیف است. تراشه های نسل اول و دوم گوگل تنسور به ترتیب در قلب پیکسل 6 و پیکسل 7 قرار دارند.

گزارش‌های تابستان امسال حاکی از آن بود که گوگل و سامسونگ کار روی نسل سوم Google Tensor را آغاز کرده‌اند که انتظار می‌رود در سری پیکسل ۸ سال آینده عرضه شود. گفته می شود که Tensor 3 با کد Ripcurrent و شماره مدل S5P9865 شناخته می شود. ظاهرا ربطی به چیپ ذکر شده در توییت جدید ندارد.

با این حال، شاید سامسونگ از نتایج تراشه Tensor راضی باشد و دوست داشته باشد نمونه خاصی از آن را برای سری گلکسی اس خود داشته باشد.این شایعات مربوط به سال 2025 است که هنوز فاصله زیادی با آن داریم. در واقع اگر این شایعه محقق شود، باید برای گلکسی اس 25 روی آن حساب کنیم.

نطر شما چی هست؟ به نظر شما این تصمیم خوبی است یا سامسونگ باید به تراشه های کوالکام اعتماد کند؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا