اخبار فناوری

سامسونگ از طریق برنامه Expert RAW حالت Pro را برای گلکسی اس 21 اولترا تله فوتو اضافه می کند

سامسونگ اخیراً اعلام کرده است که از طریق برنامه جدید Expert RAW پشتیبانی از حالت Pro را برای دوربین تله فوتو اختصاصی Galaxy S21 Ultra اضافه خواهد کرد.

حالت حرفه ای برای دوربین اولترا تله فوتو سامسونگ گلکسی اس 21

در حرکتی عجیب شرکت کره ای از خروج یک برنامه مستقل برای فعال کردن پشتیبانی از حالت Pro برای زوم تله فوتو در Galaxy S21 Ultra معرفی شده است. به‌روزرسانی نرم‌افزاری قرار بود این گزینه را به برنامه پیش‌فرض دوربین اضافه کند، اما سامسونگ تصمیم گرفت آن را به عنوان یک برنامه مستقل ارائه کند.

حالت حرفه ای در برنامه دوربین پیش فرض گلکسی S21، فقط با لنزهای عریض و فوق عریض کار می کند. بنابراین هر بزرگنمایی که در اینجا دریافت می کنید کاملا دیجیتال است. وقتی در نظر بگیرید که گلکسی اس 21 اولترا یکی از بهترین زوم‌ها را در گوشی‌های هوشمند امروزی دارد، ناامیدکننده است. در حالی که بعید به نظر می رسد که اکثر افراد از حالت Pro بیشتر اوقات استفاده کنند، روش سامسونگ راه حلی برای کسانی است که می خواهند از همه لنزها استفاده کنند و کنترل انحصاری روی آنها داشته باشند.

حالت حرفه ای برای دوربین اولترا تله فوتو سامسونگ گلکسی اس 21

حالت حرفه ای برای دوربین اولترا تله فوتو سامسونگ گلکسی اس 21

در حال حاضر، برنامه Expert RAW فقط در فروشگاه Galaxy در کره جنوبی موجود است. با حالت Pro، می‌توانید دسترسی کامل به کنترل‌های شاتر، تنظیم ISO و سطوح نوردهی، مشاهده هیستوگرام‌های زنده، و تنظیم نقاط برجسته، سایه‌ها و اشباع هنگام استفاده از سطوح داشته باشید. لنزهای زوم پیشرفته لنز تله‌فوتوی Galaxy S21 Ultra. همچنین تعدادی تنظیمات دستی دیگر در این برنامه وجود دارد.

برنامه دوربین Expert RAW همچنین از HDR با قابلیت ذخیره تصاویر در فرمت های JPEG بدون اتلاف و فرمت خطی 16 بیتی DNG RAW پشتیبانی می کند. به نظر می رسد یکپارچه سازی Adobe Lightroom نیز در آن گنجانده شده است، زیرا می توانید با حرکت دادن دوربین، تصاویر RAW را مستقیماً در برنامه ویرایش تصویر باز کنید. حتی پروفایل هایی وجود دارد که می توانید آنها را دانلود کنید تا تجربه ویرایش را آسان تر کنید.

متأسفانه Expert RAW در نسخه بتا است و در حال حاضر فقط با اندروید 12 گلکسی اس 21 اولترا با رابط کاربری One UI 4.0 سازگار است. تا زمان نگارش این مقاله، سامسونگ هنوز اعلام نکرده است که اپلیکیشن Expert RAW چه زمانی برای سایر مناطق منتشر خواهد شد.

نظر شما در مورد افزودن حالت حرفه ای به دوربین سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا از طریق یک برنامه اختصاصی جداگانه چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا