اخبار فناوری

سامسونگ از حسگر تصویر چشم انسان ISOCELL GWB با پیکسل های RGBW رونمایی کرد

این غول فناوری کره ای اخیراً از توسعه اولین حسگر تصویر مخصوص ایزوسل خود با الگوی فیلتر رنگی RGBW خبر داده است. طی یک وبیناری که توسط TECNO برگزار شد، سامسونگ تایید کرد که سنسور دوربین جدیدش ISOCELL GWB نام دارد و وضوح 64 مگاپیکسلی در مقایسه با 50 مگاپیکسل اعلام شده قبلی دارد.

سنسور تصویر ISOCELL GWB سامسونگ

معاونت تحقیق و توسعه سامسونگ الکترونیک شعبه چین برای اولین بار رونمایی از ISOCELL GWB را تایید کرد که همچنین آن را “نزدیک ترین حسگر تصویر به چشم انسان” توصیف می کند. افزودن یک پیکسل سفید به الگوی فیلتر رنگی RGB حساسیت سنسور به نور را تا حد زیادی بهبود می بخشد. این چیدمان زیرپیکسلی بسیار خوب همچنین به دستیابی به تصاویر روشن تر و دقت رنگ بهتر هنگام عکاسی، حتی در شرایط کم نور کمک می کند.

سامسونگ حسگر تصویر جدید خود را با مشارکت سازنده چینی گوشی های هوشمند TECNO Mobile توسعه داد. این همکاری نشان می دهد که ISOCELL GWB به احتمال زیاد سال آینده با گوشی هوشمند TECNO در دسترس خواهد بود. با این حال، سنسور جدید ممکن است در انحصار برند چینی باقی نماند و سایر مشتریان سامسونگ ممکن است به زودی گوشی های مجهز به این سنسور را روانه بازار کنند.

سنسور تصویر ISOCELL GWB سامسونگ

سنسور تصویر ISOCELL GWB سامسونگ

با تمام این تفاسیر اما سامسونگ جزئیات بیشتری از جمله ابعاد سنسور و اندازه پیکسل آن را فاش نکرد و تنها رزولوشن 64 مگاپیکسلی آن را اعلام کرد.

در هر صورت، ISOCELL GWB با شایعات قبلی در مورد دوربین سری گلکسی S22 مطابقت ندارد. بنابراین در پرچمداران آینده سامسونگ شاهد استفاده از این سنسور نخواهیم بود. طبق شایعات موثق، مدل های استاندارد و بالاتر گلکسی S22 باید داشته باشند سنسور 50 مگاپیکسلی برای لنز اصلی آنها، در حالی که Galaxy S 22 Utra لنز دوربین اصلی با آن خواهد بود سنسور 108 مگاپیکسلی استفاده می کند.

این امکان وجود دارد که ISOCELL GWB تنها حسگر RGBW نباشد که سامسونگ روی آن کار می کند و یک سنسور 50 مگاپیکسلی RGBW نیز سال آینده توسط این شرکت معرفی شود. در هر صورت، تقریباً می‌توانیم مطمئن باشیم که ISOCELL GWB آخرین حسگر RGBW نخواهد بود که از آزمایشگاه‌های تحقیق و توسعه سامسونگ عرضه می‌شود، حتی اگر به نظر می‌رسد این اولین حسگر این شرکت مستقر در سئول خواهد بود که وارد بازار می‌شود. سال

نظر شما در مورد معرفی سنسور ایزوسل GWB سامسونگ با رزولوشن 64 مگاپیکسلی چیست؟ به نظر شما کدام شرکت پس از تکنو اولین مشتری سنسور تصویر جدید سامسونگ در سال آینده خواهد بود؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا