اخبار فناوری

سامسونگ از جزئیات سنسور تصویر 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP1 رونمایی کرد

سامسونگ به تازگی جدیدترین سنسور تصویر خود را با نام خود ارائه کرده است ISOCELL HP1 و وضوح 200 مگاپیکسلی آن محدودیت سنسورهای تصویر تلفن همراه را افزایش داده است. اگرچه این سنسور هنوز در هیچ گوشی هوشمندی استفاده نشده است ، اما سامسونگ توضیحات مختصر و تیزری در مورد جزئیات این سنسور ارائه کرده است. انتشار انجام داد

جزئیات سنسور تصویر Samsung ISOCELL HP1 200 مگاپیکسل

به لطف الگوریتم یادگیری عمیق Remosaicing ، HP1 می تواند به عنوان چندین سنسور مختلف عمل کند. به عنوان مثال ، این سنسور تصویر می تواند ترکیبی از 2 × 2 پیکسل را انجام دهد و در نتیجه رزولوشن 50 مگاپیکسل با اندازه پیکسل موثر 1.28 میکرون ایجاد می کند. همچنین می توانید ویدیوی 8K (با سرعت 30 فریم بر ثانیه) ضبط کنید.

حالت دیگری که با وضوح فوق العاده بالای سنسور فعال شده است ، ترکیب 4 × 4 پیکسل است که با ادغام 16 پیکسل جداگانه ، یک پیکسل واحد ایجاد می کند. در نتیجه ، سنسور تصویر به رزولوشن 12.5 مگاپیکسل با اندازه پیکسل 2.56 میکرومتر می رسد که بزرگتر از اکثر سنسورهای بازار است. ظرفیت عالی جذب نور توسط سیستم های هوشمند جدیدی مانند Smart-ISO Pro ، Staggered HDR و سایر دستگاهها افزایش می یابد ، که ما قصد داریم آنها را مورد بررسی دقیق قرار دهیم. اما ابتدا اجازه دهید نگاهی سریع به سنسورهای تصویر قدیمی سامسونگ بیندازیم.

در ابتدا این سنسور 50 مگاپیکسل است ISOCELL JN1 اندازه پیکسل آن 0.64 میکرومتر است ، بنابراین بسیار شبیه به HP1 است. با این حال ، JN1 بسیار کوچکتر است و 2.176 اینچ اندازه دارد ، در حالی که با سنسور جدید HP1 و تنظیم پیکسل روی 50 مگاپیکسل ، پیکسل هایی تا اندازه دو برابر JN1 به دست می آید. سنسور تصویر دیگر در این دسته ، سنسور بسیار بزرگ 50 مگاپیکسلی است ISOCELL GN2 با ابعاد 1 / 1.12 اینچ ، حالت اولیه اندازه پیکسل 1.4 میکرومتر را می توان با دستیابی به رزولوشن 12.5 مگاپیکسل به 2.8 میکرومتر افزایش داد که حتی بیشتر از حالت 4 4 4 سنسور HP1 است.

حال بیایید ویژگی های سنسور جدید ISOCELL HP1 را ببینیم. این نسل از سنسورهای تصویر از حالت چند نمونه گیری با خواندن و میانگین گیری هر پیکسل چندین بار پشتیبانی می کند. حالت HDR همچنین با ثبت دامنه عکس ها در کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت ، دامنه ای پویا تا 100 دسی بل را ثبت می کند. ISO هوشمند با ترکیب دو تصویر مختلف با حساسیت ISO بالا و پایین در یک تصویر واحد کار می کند. Smart ISO Pro همچنین عملکرد ضبط ویدئو را افزایش داده و به سنسور اجازه می دهد تا فیلم های HDR را با جلوه های مصنوعی کمتر ضبط کند.

سنسور تصویر Samsung ISOCELL HP1 200 مگاپیکسل

سنسور تصویر Samsung ISOCELL HP1 200 مگاپیکسل

در نهایت ، برای اطمینان از فوکوس خودکار سریع و دقیق ، سامسونگ ISOCELL HP1 را همانطور که از نامش مشخص است مجهز به Double Super PD کرده است که تعداد پیکسل های مورد استفاده برای فوکوس ، سرعت و دقت را دو برابر می کند. پیکسل های فوکوس دارای لنزهای ماکرو هستند که آنها را از سایر پیکسل ها متمایز می کند. توجه داشته باشید که Double Super PD با فوکوس خودکار Dual Pixel متفاوت است زیرا هر پیکسل به طور جداگانه فوکوس می کند (GN2 از Dual Pixel Pro استفاده می کند).

بالاخره کی اولین گوشی های هوشمند HP1 را خواهیم دید؟ خوب ، سامسونگ هنوز هیچ اطلاعات رسمی منتشر نکرده است ، اما شایعات نشان می دهد که شیائومی اولین شرکتی است که سنسور 200 مگاپیکسلی سامسونگ را آزمایش می کند. این شرکت سابقه طولانی در استفاده از سنسورهای پیشرفته سامسونگ دارد. به عنوان مثال ، اولین سنسور 108 مگاپیکسلی HMX از Mi Mix Alpha ، Mi CC9 Pro و GN2 با ابعاد 1 / 1.12 اینچ نیز در Mi 11 Ultra استفاده شد.

سامسونگ قصد دارد سنسور عکس 576 مگاپیکسلی خود را در سال 2025 معرفی کند

نظر شما در مورد مشخصات و جزئیات سنسور تصویر جدید 200 مگاپیکسلی سامسونگ به نام ISOCELL HP1 چیست؟ آیا فکر می کنید این سنسور تصویر می تواند عملکرد قابل قبولی را در رابطه با وضوح و فناوری های مورد استفاده نشان دهد؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا