اخبار فناوری

رکورد جدید ایلان ماسک به ثبت رسید. اولین کسی که 200 میلیارد دلار ضرر کرد

ایلان ماسک یکی از چهره های پرحاشیه دنیای فناوری است که با آثار عجیب و تصمیمات قابل تامل خود نام و شهرتی به دست آورده است. این روزها به نظر می رسد شرایط چندان برای او مساعد نیست. زیرا رکورد جدید ایلان ماسک به ثبت رسیده است. در واقع، او اولین فردی در تاریخ است که 200 میلیارد دلار از دست داده است. با مایفون مگ بیا

رکورد جدید ایلان ماسک و ضرر 200 میلیاردی او چگونه به دست آمد؟!

این روزها برای ایلان ماسک خوب نیست. ممکن است اغراق آمیز باشد، اما تصور روزهای سخت برای یکی از ثروتمندترین مردان جهان آسان نبود. فقط برای شفافیت باید بگویم که اکنون همه چیز طبق برنامه های او پیش نمی رود. ماسک تلاش خود را برای تصاحب توییتر آغاز کرده بود و اکنون باید بهای سنگینی را می پرداخت. او علاوه بر 45 میلیارد دلاری که برای اجرای آزمایشی این شبکه اجتماعی باید پرداخت کند، باید عواقب دیگری نیز متحمل شود.

طبق یک گزارش جدید، ایلان ماسک اولین فردی در تاریخ است که 200 میلیارد دلار از دارایی خالص خود را از دست داده است. به عبارت دیگر در حالی که ارزش تسلا روز به روز در حال کاهش است، ضررهای زیادی نیز به بار آورده است. ایلان ماسک دومین فردی در تاریخ است که دارایی او از 200 میلیارد دلار گذشت. نفر اول جف بزوس، رئیس آمازون است. اکنون ماسک دستاورد بسیار تلخ تری دارد و اولین فردی در جهان است که 200 میلیارد دلار از دارایی خالص خود را از دست می دهد.

رکورد جدید ایلان ماسک

این ضررها عمدتاً شامل سهام تسلا می شود که یکی از موفق ترین شرکت های آن بوده است. سقوط سهام تسلا، از جمله افت 11 درصدی اخیر، ثروت ایلان ماسک را به 137 میلیارد دلار کاهش داده است. وقتی می دانیم که ثروت او در 4 نوامبر 2021 به 340 میلیارد دلار رسیده است، افت شدیدی است. او تا این ماه ثروتمندترین مرد جهان باقی ماند. از این پس ثروتمندترین مرد جهان دیگر ایلان ماسک نیست، بلکه برنارد آرنو است.

او یک کارآفرین فرانسوی و مغز برندهایی مانند لویی ویتون است. به گزارش خبرگزاری GizChinaکاهش ارزش تسلا برای غرب قابل توجه و تا حدودی عجیب است. این شرکت در سال 2021 با پیوستن به گروه شرکت‌های تریلیون دلاری به نقطه عطف خاصی دست یافت. این لیست شامل برندهایی مانند اپل، مایکروسافت، آمازون و آلفابت است. این یک قدم چشمگیر برای برندی بود که تنها سهم کمی از بازار خودرو دارد. اما در سال 2022، تسلا با کاهش 69 درصدی سهام مواجه شد.

رکورد جدید ایلان ماسک

در حالی که ایلان ماسک همچنان روی توییتر متمرکز است، تسلا شاهد پیشرفت رقبای خود در بخش محصولات الکتریکی است. اخیرا شاهد رقابت رنو و تسلا بوده ایم. به همین ترتیب، تولیدکنندگان دیگر محصولات خاص و با کارایی بالا در بخش خودروهای الکتریکی دارند. برای افزایش وفاداری مشتریان، تسلا ۷۵۰۰ دلار تخفیف برای تسریع تحویل دو مدل پرفروش خود ارائه می دهد. این شرکت همچنین در حال کاهش تولید در کارخانه خود در شانگهای است. ما هنوز نمی دانیم که آیا ایلان ماسک برای بازگرداندن تسلا به شکوه سابق خود موضع متفاوتی اتخاذ خواهد کرد یا به بحث با کاربران توییتر ادامه خواهد داد. در واقع، حتی شایعاتی مبنی بر بازنشستگی او به عنوان مدیرعامل تسلا وجود دارد. نظر شما در مورد کاربران مایفون مگ در این مورد چیست؟ !

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا