اخبار فناوری

رونمایی از ماینر مرموز بیت کوین پس از سال ها

دنیای بیت کوین و ارز دیجیتال مملو از هیجان است و گاهی اوقات اسرار فراوان آن افراد علاقه مند به دنیای ارزهای دیجیتال را هیجان زده می کند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که می سازند بیت کوین بخرید می دانید، باید بدانید که علاوه بر پیگیری نوسانات قیمت بیت کوین، باید با تمامی این معماها آشنایی خوب و کافی داشته باشید. به عنوان مثال، اخیراً یک ماینر بیت کوین که تجارت ارز دیجیتال خود را با آدرسی از سال 2009 شروع کرده بود، امضای خود را در یکی از انجمن های گفتگو به اشتراک گذاشت.

از ابتدای پیدایش بیت کوین، اتاق های گفتگو نقش مهمی در زندگی بیت کوین ایفا کرده اند و اتفاقاتی که در اتاق های گفتگو می افتد مستقیماً بر خرید بیت کوین و قیمت بیت کوین تأثیر گذاشته است. حال باید دید حادثه اخیر چه تاثیری بر دنیای ارزهای دیجیتال خواهد داشت و در میان توسعه دهندگان و فعالان دنیای ارزهای دیجیتال چه اتفاقی خواهد افتاد.

داستان استخراج کننده مرموز بیت کوین چیست؟

همانطور که می دانید ارز دیجیتال بیت کوین یک شبکه غیرمتمرکز است. این بدان معناست که هیچ موسسه یا مرکز خاصی مالک آن نیست و ردیابی تراکنش های انجام شده در شبکه بلاک چین بیت کوین توسط خود کاربران انجام می شود. بسیاری از کسانی که به عنوان ماینرهای بیت کوین شناخته می شوند، در واقع افراد ناشناسی هستند که پشت نام کاربری پنهان شده اند.

یکی از این افراد از سال 2009، تقریباً از زمان تولد بیت کوین، مشغول کار و توسعه شبکه بلاک چین بیت کوین بوده است و مدتی پیش امضای خود را در انجمن گفتگوی bitcointalk به اشتراک گذاشت. گفته می شود که این نام کاربری برای اولین بار یک هفته پس از راه اندازی بیت کوین استفاده شد.

ماجرا از این قرار بود که یکی از کاربران کنجکاو در این تابلوی بحث چالش جالبی برای کاربران ایجاد کرده بود. او از همه خواست تا با استفاده از قدیمی ترین آدرس خود پیامی را امضا کنند. در کمال تعجب، یکی از اعضای ناشناس این انجمن امضایی را در انجمن به جا گذاشت که به آدرسی مرتبط بود که اولین بار در ژانویه 2009، دقیقاً یک هفته پس از شروع بیت کوین فعال بود.

معدنچی مرموز کیست؟

اگر به داستان علاقه دارید، اکنون بیت کوین بخرید و برای دیدن قیمت بیت کوین بالا و پایین بروید. همیشه وقت خرید بیت کوین و دیدن قیمت بیت کوین است!

امضای دیجیتال ارسال شده در انجمن توسط کاربری با نام مستعار OneSignature ارسال شده است. کوین تلگراف نیز صحت این امضا را تایید کرده است. سپس همه چیز بسیار مرموز و عجیب دنبال می شود.

چیزی که عجیب است این است که سوابق حساب انجمن چیزی جز نمایش این امضا را نشان نمی دهد. ظاهرا این ماینر باتجربه این اکانت را فقط برای نشان دادن قدمت فعالیت خود ساخته بود. (شاید بتوانیم این موضوع را از روی نام کاربری او بفهمیم.) وقتی طرفداران این حساب کاربری را در پلتفرم های دیگر دنبال کردند، متوجه شدند که یک حساب کاربری توییتری نیز به همین نام وجود دارد که دقیقاً در سال 2009 ایجاد شده است، اما متاسفانه برای عموم مردم وجود ندارد. در دسترس!

نتیجه دنبال کردن معدنچی مرموز چه بود؟

ما هنوز نمی دانیم هویت واقعی این معدنچی مرموز چیست. آدرس بیت کوین کاربر ناشناس در حال حاضر در بیت کوین وجود ندارد، اما یکی از اولین حساب های کاربری است که در استخراج بیت کوین شرکت کرده است. (آیا می توان فکر کرد که این شخص یکی از همراهان و نزدیکان خالق مرموز بیت کوین بوده است؟)

چرا خرید بیت کوین مهم است؟

افراد زیادی بوده اند و هستند که سرمایه زیادی را صرف ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین می کنند. زیرا خرید بیت کوین همیشه ارزشمند بوده و قدمت آن به چهارده سال قبل می رسد. توسعه دهندگان ارزهای دیجیتال به خوبی می دانند که چرا قیمت بیت کوین تا این حد بالا است. دلایل مختلفی وجود دارد، اما باید بدانیم که به دلیل نوسانات اخیر، درآمد دلاری حاصل از استخراج بیت کوین به کمترین میزان در دو سال گذشته یعنی ۱۱ میلیون دلار رسیده است. اکنون قیمت بیت کوین نزدیک به 17000 دلار است که نسبت به چند ماه گذشته دچار رکود شدید شده است. با این حال، هیچ کس از خرید بیت کوین ناامید نیست و خرید بیت کوین بی اهمیت به نظر نمی رسد.

چگونه شروع به خرید بیت کوین کنیم؟

اولین و مهمترین قدمی که برای خرید بیت کوین باید بردارید، پیدا کردن یک صرافی ارز دیجیتال مناسب شماست. صرافی والکس یکی از بهترین صرافی های موجود برای ایرانیان برای خرید بیت کوین و پیگیری قیمت بیت کوین به صورت لحظه ای است. صرافی والکس امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد و حتی می توانید با مراجعه به وبلاگ والکس و مطالعه مقالات آن اطلاعات خود را در مورد ارزهای دیجیتال مختلف و به ویژه بیت کوین افزایش دهید. در هر صورت داشتن یک صرافی خوب یکی از اساسی ترین گام ها برای موفقیت در ارز دیجیتال است و صرافی والکس را می توان یکی از بهترین گزینه ها و بسترهای خرید امن ارز دیجیتال دانست.

آخرین کلمه

در نهایت، ما متوجه نشدیم که خالق مرموز بیت کوین کیست و چرا یک هفته پس از ایجاد بیت کوین شروع به استخراج بیت کوین کرد. این احتمالا یکی از معماهایی است که شاید هرگز پاسخ آن را نگیریم، اما یکی از جذابیت های کار در ارز دیجیتال است. تنوع گسترده اطلاعات و گستردگی توسعه ارز دیجیتال و شبکه های فناوری، علاقه مندان زیادی را به خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال جذب می کند.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا