اخبار فناوری

رندرهای CAD آیفون 15 و مدل پرو آن منتشر شده است

سری آیفون 15 با تغییرات طراحی عرضه خواهد شد. مثلا پورت USB C که البته بیشتر یک تغییر عملکردی است تا تغییر ظاهری. چند لحظه پیش پورت USB-C آیفون 15 پرو در عکس های واقعی دیده می شود. با این حال، اخیراً رندرهای CAD از آیفون 15 و مدل پرو آن منتشر شده است که نگاه بهتری به آنچه انتظار داریم می دهد.

رندرهای آیفون 15 CAD

انتظار می رود که مراسم معرفی سری آیفون 15 مانند رونمایی از تمام آیفون های قبلی در اواخر تابستان 1402 برگزار شود. تاکنون گزارش ها حاکی از آن است که اپل در نظر دارد امسال چهار مدل مختلف آیفون را عرضه کند. در حالی که آیفون 15 و 15 پلاس نسخه های مقرون به صرفه خواهند بود، انتظار می رود که 15 پرو و ​​15 پرو مکس که می توانند با نام اولترا جایگزین شوند، نسخه های پریمیوم باشند.

علیرغم گزارش‌هایی مبنی بر تغییرات طراحی برای سری آیفون 15 پرو، رندرهای CAD اخیراً فاش شده نشان می‌دهند که تفاوت چندانی با سری آیفون 14 نخواهند داشت.

آیفون 15 معمولی با جزیره دینامیک

آیفون 15 معمولی با جزیره دینامیک

مدل پایه آیفون 15 در سال 2023 ارزان ترین آیفون از خانواده آیفون های پرچمدار خواهد بود. رندر CAD این دستگاه نشان می دهد که بخش نمایشگر دیگر بریدگی متصل به لبه بالایی نخواهد داشت و طراحی مشابه آیفون خواهیم داشت. 14 حرفه ای بله، بالاخره Dynamic Island به مدل های پایه آیفون خواهد رسید.

یکی دیگر از تغییرات قابل توجه در آیفون بعدی در لبه پنل آن است. اپل سرانجام به جای پورت لایتنینگ اختصاصی خود، به درگاه USB Type-C سوئیچ خواهد کرد. اپل تایید کرده است که این پورت با قوانین اروپا مطابقت خواهد داشت. اگرچه گزارش اخیر نشان می‌دهد که اپل به همه کابل‌های USB Type-C اجازه کار با آیفون را نمی‌دهد و فقط می‌خواهد از کابل‌های دارای گواهی MFI پشتیبانی کند.

پورت USB-C آیفون 15 اپل از لوازم جانبی محدودی پشتیبانی می کند

برآمدگی دوربین در آیفون 15 پرو باید کمی برجسته تر باشد، اما مدل های پایه و پلاس کمتر از آن برخوردارند. می توانید آن را در تصویر زیر مشاهده کنید. در حالی که 15 پرو احتمالا هنوز از یک دوربین سه گانه 48 مگاپیکسلی بهره می برد، اپل ممکن است دستگاه را با سنسورهای دوربین بزرگتر بسته بندی کند. حسگر LiDAR و فلاش LED نیز وجود دارد.

اپل از دکمه های خازنی به جای دکمه های مکانیکی برای تنظیم صدای آیفون 15 پرو استفاده خواهد کرد.

انتظار داریم آیفون 15 پرو از تراشه 3 نانومتری A17 Bionic اپل استفاده کند. البته هنوز مشخص نیست در مورد مدل های پایه و بیشتر چه تصمیمی گرفته می شود.

نطر شما چی هست؟ آیا طراحی آیفون 15 پرو را دوست دارید؟ آیا حضور Dynamic Island در مدل های پایه و پلاس برای شما جذابیت دارد؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا