اخبار فناوری

رتبه DxO صفحه نمایش و دوربین Honor Magic 5 Pro مشخص شد: بالاترین سطح و بهتر از iPhone 14 Pro

دیروز که Honor Magic 5 Pro در MWC 2023 رونمایی شد، شاید حتی فکرش را هم نمی کردم. بررسی صفحه نمایش Honor Magic 5 Pro و دوربین DxO شناخته شده است که رتبه اول و بهتر از iPhone 14 Pro را نشان می دهد. شاید باید گفت که Honor کاری را انجام داده است که سامسونگ نتوانسته با Galaxy S23 Ultra انجام دهد، حداقل این چیزی است که DxOmark فکر می کند!

دوربین Honor Magic 5 Pro

در مورد دوربین Honor Magic 5 Pro، آنچه باید بدانید این است که دوربین سه گانه اصلی جدید شامل 3 دوربین با وضوح 50 مگاپیکسل است.

ماژول اصلی دارای سنسور سفارشی 1/1.12 اینچی و دیافراگم f/1.6 است. در مقایسه با Magic4 Pro که دارای سنسور 1/1.56 اینچی و دیافراگم f/1.8 بود، این یک پیشرفت قابل توجه از نظر قابلیت جمع آوری نور است. حتی خوشبختانه این نسل برخلاف نسل قبلی خود لرزشگیر اپتیکال تصویر یا OIS را ارائه می دهد. دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسلی با زاویه دید 122 درجه نیز دارای دیافراگم f/2.0 بازتر از f/2.2 سال گذشته است.

دوربین Honor Magic 5 Pro

دوربین Honor Magic 5 Pro

ماژول دوربین پریسکوپ به طور قابل توجهی تغییر کرده است. حالا به جای سنسور 64 مگاپیکسلی، یک سنسور 50 مگاپیکسلی به نام Sony IMX858 دارد. این لنز همچنان زوم اپتیکال 3.5 برابری را ارائه می دهد، اما خوشبختانه دیافراگم از f/3.5 به f/3.0 در سال گذشته تغییر یافت تا نور بیشتری را جذب کند. همچنین دارای سیستم کامپیوتری Ultra Fusion برای ارائه زوم دیجیتال با کیفیت بالا تا 100 برابر است.

سیستم دوربین توسط مجموعه ای از سنسورها کمک می کند. یک لیزر 3D ToF برای فوکوس، یک حسگر چند طیفی برای دمای رنگ و یک حسگر سوسو زدن، همراه با ویژگی‌های نرم‌افزاری پیشرفته، پیکربندی شده‌اند تا بهترین تلاش دوربین موبایل Honor را به عنوان بخشی از سیستم ارائه دهند.دوربین فالکون.

علاوه بر این، در بخش IMAX Enhanced Movie Master، به کاربران اجازه می دهد فیلم ها را در گوشی خود فیلمبرداری و ویرایش کنند. این گوشی می‌تواند ویدیوی 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه با فرمت HDR10+ یا 10 بیتی Magic-Log ضبط کند.

مجموعه این مطالب و با توجه به بررسی DxOmark می تواند عنوان بهترین دوربین موبایل ارزیابی شده توسط این مجموعه را از آن خود کند:

نتیجه بررسی دوربین Honor Magic 5 Pro توسط DxOmark

نتیجه بررسی دوربین Honor Magic 5 Pro توسط DxOmark

همانطور که مشاهده می کنید در 3 حوزه عکاسی، زوم و بوکه بالاترین امتیاز ممکن را کسب کرده و در مجموع با امتیاز 152 از هواوی میت 50 پرو با امتیاز 149 و سایر رقبا از گوگل، اپل و سامسونگ.

در جدول زیر رتبه بندی بهترین دوربین های موبایل ارزیابی شده توسط DxO را مشاهده می کنید:

اگرچه پیش از این نمایندگان گوگل، هوآوی و حتی آنر مجیک 4 آلتیمیت در بخش دوربین عملکرد بهتری نسبت به آیفون 14 پرو مکس داشتند و اپل را شکست دادند، اما بخش نمایشگر جایی است که آنر کاری را انجام داد که حتی سامسونگ هم نتوانست آن را انجام دهد تا به پایان برسد.

صفحه نمایش Honor Magic 5 Pro

صفحه نمایش Honor Magic 5 Pro

صفحه نمایش Honor Magic 5 Pro

بخش نمایشگر آنر نیز زمان زیادی را صرف رویداد رونمایی از Magic 5 Pro کرد. سخت افزار این بخش چشمگیر بود، اما فکر نمی کردم در بررسی DxOmark و بالاتر از iPhone 14 Pro Max و Galaxy S23 Ultra قرار بگیرد.

صفحه نمایش 6.81 اینچی Honor Magic 5 Pro در چهار طرف خمیده است. پنل بزرگ LTPO می تواند نرخ تازه سازی متغیری را تا 120 هرتز ارائه دهد.مانند مدل سال گذشته، وضوح 1312 در 2848 پیکسل دارد که تراکم پیکسلی 461ppi را به آن می دهد.

با طراحی بهبود یافته، این پنل می تواند به حداکثر روشنایی 1800 نیت برای محتوای HDR برسد. این تقریبا دو برابر روشنایی 1000 نیت Magic4 Pro است. در مواقعی که نیاز به کاهش نور باشد از PWM با فرکانس 2160 هرتز استفاده می کند.

صفحه نمایش همچنین برای دقت رنگ در دو سطح روشنایی 120 نیت در داخل خانه و 800 نیت در فضای باز کالیبره شده است. این یک پنل 10 بیتی با پشتیبانی از HDR10+ است. همچنین دارای یک شجره سینمایی با گواهینامه IMAX Enhanced است. بلندگوهای استریو با DTS:X Ultra نیز پتانسیل سرگرمی را افزایش می دهند.

نتیجه بررسی DxOMark از نمایشگر Honor Magic 5 Pro به شرح زیر است:

نتیجه بررسی صفحه نمایش Honor Magic 5 Pro توسط DxOmark

نتیجه بررسی صفحه نمایش Honor Magic 5 Pro توسط DxOmark

در حالی که ممکن است بهترین عملکرد را در هیچ زیررده ای نداشته باشد یا حتی به آن نزدیک نشده باشد، با امتیاز کلی 151 به عنوان بهترین نمایشگر در این بنچمارک انتخاب شده است.

در اینجا رتبه بندی بهترین صفحه نمایش های موبایل تست شده توسط DxOmark را بیابید:

نطر شما چی هست؟ آیا فکر می کنید Honor Magic 5 Pro برای شما جذاب است؟ این یک بازگشت جالب برای Honor به بازار پرچمدار است، اینطور نیست؟

Honor Magic 5 Pro رسما معرفی شد: اسنپدراگون 8 نسل 2 و قیمت 1200 یورو

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا