اخبار فناوری

رتبه DxO سونی برای Xperia 1 Mark 4 به پایان رسید: کمتر از Xperia 5 Mark 5 و 50 امتیاز دیگر!

در می 1401 بود که سونی Xperia 1 Mark 4 این گوشی به طور رسمی با اسنپدراگون 8 نسل 1 و زوم اپتیکال پیوسته معرفی شد. این دستگاه ادعاهای زیادی در بخش دوربین دارد و پرچمدار سال 2022 سونی با قیمت 1400 یورو است. امروزه، سری Xperia 5 به عنوان پرچمدار جمع و جور سونی عمل می کند. قیمت Xperia 5 Mark 4 معادل 1050 یورو بود. ممکن است از اینکه امتیاز دوربین Xperia 1 IV کمتر از Xperia 5 IV است، شوکه شوید. این موضوع توسط امتیاز DxO سونی اکسپریا 1 مارک 4 تأیید شده است. علاوه بر این، پرچمدار برتر سال 2022 سونی در رتبه 51 قرار دارد.

امتیاز سونی اکسپریا 1 مارک 4 DxO

برای یادآوری مشخصات دپارتمان دوربین این دستگاه، باید گفت که سونی دارای لنز تله فوتو وریفوکال همراه با گوشی است. Xperia 1 Mark 3 او سال گذشته ظاهر شد. فاصله کانونی لنز فقط بین 70 تا 105 میلی متر تغییر کرد، اما مراحل میانی هر دو دیجیتال باقی ماندند. با این حال، دوربین تله‌فوتوی Xperia 1 Mark 4 نمونه‌ای کاملاً متفاوت و بسیار تأثیرگذارتر است.

لنز تله فوتو Sony Xperia 1 IV به لطف طراحی جدید و انقلابی، زوم اپتیکال مداوم را ارائه می دهد. این لنز همچنین اکنون دارای قابلیت زوم اضافی در محدوده جدید 85 تا 125 میلی متر است که زوم اپتیکال 3.5 تا 5 برابر را ارائه می دهد.

این گوشی برای سه سنسور دوربین پشتی دارای رزولوشن 12 مگاپیکسلی است. دوربین اصلی دارای سنسور 1/1.7 اینچی و لنز 24 میلی متری مجهز به OIS است. دوربین فوق عریض دارای سنسور 1/2.5 اینچی با لنز 16 میلی متری (با فوکوس خودکار) و در نهایت ماژول تله فوتو پریسکوپی دارای سنسور 1/3.5 اینچی است و از OIS و AF نیز پشتیبانی می کند. دکمه شاتر دو مرحله‌ای همچنان در کنار دستگاه وجود دارد، طبق سنت Xperia.

سیستم دوربین DSLR مانند شیائومی

هر سه دوربین دارای مجموعه ویژگی های یکسانی هستند، از جمله فیلمبرداری 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه. همه همچنین حالت SteadyShot را با FlawlessEye، Eye AF، و همچنین ردیابی اشیاء در زمان واقعی و فوکوس خودکار ارائه می دهند.

لنز دوربین همچنین از انباشت فریم برای گسترش دامنه دینامیکی استفاده می کند و می تواند با فعال کردن AF/AE و HDR تصاویر را به طور مداوم با سرعت 20 فریم در ثانیه ضبط کند. یک سنسور IR RGB در پشت دستگاه اطلاعات را به الگوریتم‌های هوش مصنوعی که تعادل رنگ سفید دوربین را کنترل می‌کنند، تغذیه می‌کند و مانند نسل قبلی یک سنسور ToF سه بعدی نیز وجود دارد.

Xperia 1 Mark 4 در DxOmark

امتیاز DxO دوربین Xperia 1 Mark 4

امتیاز DxO دوربین Xperia 1 Mark 4

در ابتدا باید گفت که اکسپریا 1 مارک 4 در این زمینه نسبت به اکسپریا 1 مارک 3 پیشرفت کرده است. رتبه DxO دوربین Xperia 1 Mark 3 برابر با 115 بود و در اینجا نسل بعدی امتیاز 118 را ثبت می کند.

با این حال، به نظر می رسد که با وجود سخت افزار مناسب، چه در دوربین ها و چه در بخش پردازش، خروجی کار چیزی نیست که بتوان آن را افزایش داد، حداقل از دیدگاه DxO.

جایگاه Xperia 1 Mark 4 در جدول مقایسه دوربین های موبایل DxO به شرح زیر است:

اگر بخواهیم به مزیت های قابل توجه Xperia 1 Mark 4 در بخش دوربین اشاره کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. 1- تثبیت کننده سازگار با دوربین فیلمبرداری
  2. 2- جزئیات و نوردهی مناسب در اکثر مواقع
  3. 3- بوکه مناسب
  4. 4- بافت مناسب در تراشکاری

از نقاط ضعف آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. 1- محدوده دینامیکی پایین
  2. ۲- رنگ غیر طبیعی پوست در طول روز
  3. 3- نوردهی بد و تعادل نور در ویدئو
  4. 4- نوردهی کم در عکاسی بوکه در شب
  5. 5- کنتراست و جزئیات کم در لنز تله فوتو

نظر شما در مورد تلاش های سونی در دنیای موبایل چیست؟ آیا فکر می کنید یک گوشی پرچمدار رده بالای شرکتی که سنسور تصویر را برای اکثر گوشی های پرچمدار دیگر تولید می کند باید در این سطح باشد؟

اگر می خواهید گزارش کامل را مشاهده کنید، می توانید این کار را از لینک منبع انجام دهید.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا