اخبار فناوری

راه اندازی Corning Gorilla Glass Victus 2: بهبود مقاومت در برابر سقوط

شاید یکی از همه ما فوبیا، افتادن تلفن همراه و شکستن صفحه نمایش آن باشد. سال هاست که شرکت کورنینگ به عنوان یکی از مهم ترین شرکت ها در زمینه تولید شیشه های مقاوم فعالیت می کند. عینک های مقاوم این شرکت با نام تجاری Gorilla Glass در گوشی های موبایل و سایر محصولات استفاده می شود. Corning Victus 2 Gorilla Glass 2 امروز معرفی شد و با مقاومت در برابر سقوط بهبود یافته وارد بازار خواهد شد.

گوریلا گلس ویکتوس 2

لازم نیست به شما بگوییم که گوشی های هوشمند در طول سال ها بزرگتر شده اند و این برای شرکتی مانند کورنینگ این مشکل ایجاد می کند. هرچه اندازه صفحه نمایش بزرگتر باشد، هنگام افتادن گوشی، فشار روی شیشه بیشتر می شود.

این بدان معنی است که برای همگام شدن با تکامل طراحی گوشی های هوشمند، Corning باید فرمول شیشه سکوریت خود را بهبود بخشد. این شرکت 2 سال پیش گوریلا گلس ویکتوس سال گذشته یک نسخه بیشتر معرفی و سپس ارائه کرد. حالا به گوریلا گلس ویکتوس 2 شرق

سطح صاف و احتمالاً فرش شده خانه شما خطر کمی برای تلفن هوشمند مدرن ایجاد می کند. با این حال، سطوح ناهموار در خارج موضوع دیگری است. اگر شیشه به اندازه کافی سخت نباشد، آسفالت می تواند صفحه نمایش را کاملاً خراش دهد و حتی سطوح بتنی حتی بدتر هستند.

گل کورنینگ وارد گوریلا گلس 2 مقاومت بیشتر از مقاومت بتن است. بتن ترکیبی از سیمان، ماسه و سنگ است که یکی از آنها سنگ می تواند برای گوشی شما بسیار مضر باشد.

گوریلا گلس ویکتوس 2

گوریلا گلس ویکتوس 2

بعلاوه بافت بتن زبرتر از آسفالت است. مخلوط کردن مواد با اندازه های مختلف سطحی ناهموار ایجاد می کند، بنابراین یک تکه سنگریزه کمی بیرون زده می تواند تمام نیروی ضربه را در یک مکان متمرکز کند. سرامیک صافی که ممکن است در اطراف خانه داشته باشید نیرو را توزیع می کند که واقعاً خطر شکستن شیشه را کاهش می دهد.

کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس 2 را از نظر استحکام با استفاده از ماشین آلات آزمایشگاهی آزمایش کرده و تایید کرده است این شیشه می تواند در برابر سقوط یک متری روی بتن دوام بیاورد. در عوض این شیشه در برابر ریزش روی آسفالت تا ارتفاع 2 متر مقاوم است.

همانطور که گفتیم، گوشی های بزرگ یک مشکل هستند. نه تنها به دلیل اندازه صفحه نمایش بزرگتر، بلکه گوشی ها نیز سنگین تر شده اند. طبق گفته Corning، میانگین گوشی‌های هوشمند امروزی 10 درصد بزرگ‌تر و 15 درصد سنگین‌تر از چهار سال پیش است. وزن بیشتر برابر است با نیروی بیشتر در هنگام برخورد گوشی با زمین و این مشکل را تشدید می کند.

در این شرایط تنها کافی نیست که شیشه در اثر ضربه نشکند، بلکه شیشه باید در برابر خط و خش نیز مقاوم باشد. خوب آنها جدا هستند، اگرچه گاهی اوقات علت یکسانی دارند. به هر حال در جیب، کیف یا محیطی که موبایل خود را در آن قرار می دهیم، امکان خراش شیشه وجود دارد.

Corning فکر می کند که تعادل خوبی بین مقاومت در برابر سقوط و مقاومت در برابر خراش در Victus 2 ایجاد کرده است. آنها می گویند که در حالی که مقاومت در برابر سقوط بهبود می یابد، مقاومت در برابر خش نیز بهبود می یابد.

گوشی های هوشمند با گوریلا گلس ویکتوس 2 برای ورود به بازار در ماه های آینده مجهز شده اند. پیش بینی می شود اکثر گوشی های موبایل رده بالا و با کیفیت به این گلس مجهز شوند.

نطر شما چی هست؟ آیا Gorilla Glass Victus 2 برای شما جذاب است؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا