اخبار فناوری

رئیس جمهور ایالات متحده قانون ممنوعیت مجوزهای FCC برای هواوی و ZTE را امضا کرد

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده اخیرا قانون تجهیزات ایمن را به تصویب رساند که شرکت هایی مانند هواوی و زد تی ای را از دریافت مجوزهای FCC منع کرد. بر اساس گزارش ها رویترزقوانین جدید بدین معناست که کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) دیگر نمی تواند درخواست های تجهیزات شبکه ای را که ممکن است تهدیدی برای امنیت ملی باشد بررسی کند.

تحریم ها علیه هواوی و زد تی ای را با ممنوع کردن مجوزهای FCC تشدید کنید

در نتیجه، FCC دیگر نمی‌تواند مجوزها را برای شرکت‌های موجود در فهرست تجهیزات یا خدمات FCC صادر یا تجدیدنظر کند. این لایحه در مجلس نمایندگان با 420 رأی موافق به تصویب رسید و ماه گذشته به اتفاق آرا در سنای آمریکا به تصویب رسید.

«برندان کار، کمیسر FCC گفت:

ما قبلاً تشخیص داده‌ایم که این تجهیزات یک تهدید غیرقابل قبول برای امنیت ملی ما است، بنابراین مسدود کردن چیزی که من “هواوی” می‌نامم کار درستی است.

سال گذشته، FCC رسما ZTE و Huawei را به عنوان دو تهدید امنیت ملی طبقه بندی کرد و متوجه شد که آنها روابط نزدیکی با حزب کمونیست چین دارند. با این حال، تا زمانی که بودجه فدرال درگیر نشده باشد، آنها همچنان می توانند برای مجوزها درخواست دهند. برای این منظور، کار قانونگذاران را لابی کرد تا قانون تجهیزات ایمن را تصویب کنند.

تحریم ها علیه هواوی و زد تی ای را با ممنوع کردن مجوزهای FCC تشدید کنید

تحریم ها علیه هواوی و زد تی ای را با ممنوع کردن مجوزهای FCC تشدید کنید

اوایل ماه مارس، کار گفت:

وقتی متوجه شدیم که هواوی یا سایر تجهیزات خطری غیرقابل قبول برای امنیت ملی دارد، منطقی نیست که اجازه دهیم دقیقاً همان تجهیزات خریداری شده وارد شبکه‌های ارتباطی ما شود تا زمانی که دلار فدرال درگیر آن نباشد. حضور این دستگاه‌های ناامن در شبکه‌های ما یک تهدید است، نه منبع مالی برای خرید آنها.»

در اوایل سال جاری، FCC برنامه 1.9 میلیارد دلاری راه اندازی «جایگزین» برای کمک به شرکت های مخابراتی ایالات متحده در بهبود تجهیزات Huawei و ZTE برای تعویض. هفته گذشته، استیو اسکالیز، مجلس نمایندگان ایالات متحده گفت: هواوی و ZDT احتمالاً دو شرکت بزرگ هستند که هنوز تجهیزات زیادی دارند که داده های ایالات متحده از طریق این شبکه ها پخش می شود.

هواوی هنوز در مورد این قانون اظهار نظر نکرده است. اما تابستان گذشته، او اصلاحات پیشنهادی FCC را “تنبیهی اشتباه و غیر ضروری” خواند. جو بایدن قرار است دوشنبه آینده در یک “اجلاس مجازی” به عنوان خلبان با شی جین پینگ، رهبر چین دیدار کند.

نظر شما درباره تحریم مضاعف دو غول چینی Huawei ZTE و ممنوعیت مجوزهای FCC برای آنها چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا