اخبار فناوری

دوربین سونی Alpha 7R V رسما معرفی شد: سنسور 61 مگاپیکسلی، ردیابی بدنه با هوش مصنوعی و قیمت 3900 دلار

سونی مدت‌ها مدعی است که فوکوس خودکار پیشرو در صنعت را با دوربین‌های سری آلفا خود ارائه می‌کند، از جمله به‌روزرسانی‌های عمده برای الگوریتم ردیابی چشم از A7R IV که در آنجا معرفی شد. با این حال، امروز سونی با دوربین جدید Alpha 7R V IV خود جهشی به جلو دارد. این دستگاه اولین دوربین سونی است که شامل یک تراشه پردازش هوش مصنوعی است و می تواند با ردیابی کل بدن سوژه به تشخیص دقیق حرکات چشم کمک کند.

دوربین سونی Alpha 7R V

حتی اگر سوژه شما مستقیماً به دوربین نگاه نمی کند، فوکوس روی چشم ها بهترین راه برای ثبت یک پرتره جذاب است زیرا انسان ها به طور طبیعی هنگام تعامل با یکدیگر به چشمان خود نگاه می کنند. کار زیادی برای اطمینان از اینکه دوربین‌ها نه تنها چشم سوژه را به دقت تشخیص می‌دهند، بلکه در حین حرکت در کادر روی آن قفل می‌کنند، انجام شده است. با دوربین‌هایی مانند Sony Alpha 7R IV، ردیابی چشم حتی زمانی که سوژه از دوربین دور می‌شود و تنها بخش کوچکی از چشم‌های آن‌ها قابل مشاهده است، کار می‌کند. اما در بسیاری از موارد، اگر چشم‌های سوژه کاملاً بسته باشد، فوکوس خودکار ردیابی چشم نمی‌داند کجا قفل شود، اما سونی در حال تغییر آن است.

دوربین سونی Alpha 7R V

دوربین سونی Alpha 7R V

Alpha 7R V جدید اولین دوربین سونی است که دارای تراشه پردازش هوش مصنوعی اختصاصی است که برای تشخیص و تمایز بین موضوعات خاص مانند حیوانات، حشرات، هواپیما، قطار و اتومبیل آموزش دیده است. اما همچنین می تواند انسان ها را بشناسد و با استفاده از ژست افراد بر اساس 20 نقطه ردیابی شده که ساختار اسکلتی آنها را مشخص می کند، به طور هوشمندانه تعیین می کند که سر و چشمان آنها همیشه باید کجا باشد تا به هدایت فوکوس خودکار کمک کند.

بنابراین، اگر سیستم چشم‌های یک فرد را ردیابی کند و آنها از دوربین دور شوند یا از پشت ساختاری مانند درختی که صورتش را مسدود کرده راه بروند، دوربین همچنان می‌تواند از فوکوس خودکار در مکان مناسب مطمئن شود. حتی می‌توان این سیستم را طوری تنظیم کرد که بر روی یک شخص خاص مانند عروس روی زمین رقص در مراسم عروسی فوکوس کند، و اگر در حال رقصیدن در داخل و خارج از کادر هستند، دوربین به‌طور خودکار در صورت شناسایی توسط هوش مصنوعی روی آنها فوکوس می‌کند.

Alpha 7R V جدید یک پله بالاتر از Alpha 9 II برای حرفه‌ای‌هایی مانند عکاسان ورزشی است که باید سرعت و عکاسی پشت سر هم را در اولویت قرار دهند تا مطمئن شوند لحظه‌ای عالی را ثبت می‌کنند. در مقایسه با A9 II با سرعت 20 فریم در ثانیه، 7R V همچنان در 10 فریم در ثانیه به اوج خود می رسد. اما با حسگر 61 مگاپیکسلی Exmor R CMOS (در مقایسه با 24.2 مگاپیکسل در A9 II)، A7R V جدید هیولایی برای عکاسی پرتره است. این دوربین همچنین حالت عکاسی Pixel Shift نسخه قبلی خود را به ارث برده است، که در آن می توان 16 تصویر متوالی را برای ایجاد یک تصویر 240.8 مگاپیکسلی ترکیب کرد در حالی که موقعیت سنسور کمی تغییر می کند.

دوربین سونی Alpha 7R V

دوربین سونی Alpha 7R V

567 نقطه فوکوس تشخیص فاز Alpha 7R IV به 693 نقطه در Alpha 7R V جدید ارتقا یافته است، در حالی که پشتیبانی از فوکوس به کاربر اجازه می دهد تا 299 “نقاط فوکوس متوالی جابجا شده” ثبت شده را برای ایجاد کامپوزیت های فوق العاده تیز ثبت کند. این دوربین همچنین دارای یک سیستم تثبیت‌کننده تصویر پنج محوره است که سونی می‌گوید می‌تواند 8 نقطه نوردهی اضافی را برای عکس‌برداری در موقعیت‌هایی که نمی‌توانید دوربین را روی سه‌پایه قفل کنید، فراهم کند.

قابلیت فیلمبرداری Alpha 7R V نیز بهبود یافته است، به طوری که این دوربین اکنون به لطف سیستم اتلاف حرارت بدن قادر به فیلمبرداری 8K با سرعت 24 فریم بر ثانیه یا 25 فریم بر ثانیه تا 30 دقیقه است. با توجه به اینکه هنوز تعداد کمی از تلویزیون های 8K وجود دارد، ممکن است زیاده روی به نظر برسد، اما انعطاف پذیری بیشتری را امکان پذیر می کند. ویرایشگرها می‌توانند تصویری از ویدیوی 8K را بدون به خطر انداختن وضوح خروجی 4K بزرگ‌نمایی یا حرکت دهند. A7R V همچنین می‌تواند ویدیوی 4K را در حالت فول فریم با سرعت 60 فریم در ثانیه یا 50 فریم در ثانیه ضبط کند و در عین حال زوم بیشتری داشته باشد، یا به حالت Super-35 سوئیچ کند که در آن 4K بیش از حد نمونه را می‌توان به 30 فریم در ثانیه، 24 فریم در ثانیه کاهش داد یا با سرعت 25 فریم در ثانیه ضبط کرد. همه اینها در یک جفت اسلات CFexpress Type-A ضبط شده است، که با کارت‌های SDXC و SDHC سازگار هستند، اما ویدیو را می‌توان به صورت خارجی با دوربینی که فیلم‌های 4K 16 بیتی را از طریق اتصال کابل پخش می‌کند، ضبط کرد.

سونی با سخت افزار فیزیکی A7R V تغییر چندانی نکرده است، اگرچه صفحه نمایش LCD 3.2 اینچی آن اکنون می تواند از دوربین خارج شود و برای کسانی که می خواهند خود را قاب کنند، 180 درجه به جلو بچرخد.

یکی از ویژگی های جدید که کاملاً مورد استقبال قرار نمی گیرد، اما تعجب آور نیست، افزایش اندک قیمت این دوربین است. Alpha 7R IV سه سال پیش به قیمت 3500 دلار فروخته می شد، اما Alpha 7R V جدید هم اکنون از اواسط دسامبر به 3900 دلار رسیده است. برای فروش رسید.

نظر شما در مورد دوربین سونی Alpha 7R V چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا