اخبار فناوری

دستیار صوتی Siri از زمان انتشار iOS 15 برای افراد دارای معلولیت مشکلاتی داشته است

Siri Voice Assistant یکی از محبوب ترین محصولات اپل است که روزانه میلیون ها کاربر از آن استفاده می کنند. به روزرسانی IOS 15 ویژگی های جالبی را برای کاربران iPhone به ارمغان آورده است. اما در این بین ، قابلیت Siri Voice Assistant حذف شده است که ناامید کننده است!

Siri Voice Assistant پس از انتشار بروزرسانی iOS 15 ، گزینه های کمتری را برای افراد دارای معلولیت ارائه می دهد

دستیار صوتی دیگر کیست؟ سیری نمیدانم؟ به خصوص اگر قبلاً کاربر iPhone بوده اید ، حتما قبلاً یک بار از Siri استفاده کرده اید. اما طبق گزارشات Phonearena، منوی Accessibility ، جایی است که اپل ویژگی هایی را برای افراد دارای معلولیت یا کسانی که مشکل شنوایی و بینایی دارند قرار داده است. افراد این افراد می توانند از ویژگی هایی مانند خواندن محتوا با صدای بلند ، عملکرد تشخیص صدا برای تشخیص هشدارها و آلارم های مختلف و غیره استفاده کنند. از طرفی صدای شکستن شیشه و تشخیص صدای گریه نوزاد همه از ویژگی های این منو است.

سایر ویژگی های دسترسی در iPhone ها شامل قابلیت زیرنویس و لیست ویژگی های Siri Voice Assistant است. با این حال ، پس از انتشار به روزرسانی iOS 15 ، برخی از ویژگی هایی که Siri برای کاربران کم بینا یا نابینا ارائه می کرد حذف شد. مطابق با Macrumorsدستیار صوتی اپل دیگر ایمیل نمی فرستد. سیری دیگر به این دستورات پاسخ نمی دهد:

– آیا پیام پست صوتی دارم؟

– به پیام های پست صوتی من گوش دهید.

– تماس های اخیر من را بررسی کنید.

– سابقه تماس من را بررسی کنید.

– کی به من زنگ زد؟

– ارسال یک ایمیل.

– ارسال یک ایمیل به شخص X.

یک انجمن آنلاین برای کاربران iPhone با دید محدود وجود دارد. تالار گفتگو ، AppleVis ، اخیراً نظر یکی از کاربران iPhone را که مشکل بینایی داشت ارسال کرد:

من دستورات را با iPhone SE خود با iOS 15 با Siri امتحان کردم و پاسخ این بود: “متأسفیم ، در این مورد نمی توانم به شما کمک کنم”. متعاقباً ، پاسخ مشابهی را در تلفن iOS 12 دیگر دریافت کردم. اگر این ویژگی حذف شود ، قطعاً تأثیر منفی بر روی برخی از کاربران دارای بینایی خواهد داشت. این یک راه ساده برای ارسال یک ایمیل کوتاه است.

مشکل دستیار صوتی سیری

اما اکنون ناامید نشوید. زیرا پس از پیگیری این مشکل از سوی اپل ، پاسخی ارسال شد. اپل می گوید در جریان است و در حال تحقیق است. بنابراین ، این پاسخ می تواند نشان دهد که در آینده نزدیک به روز رسانی برای حل این مشکل ارسال می شود. این نتیجه گیری مطمئناً منطقی تر از آن است که بگوییم اپل ناگهان تصمیم گرفت ویژگی های مهم را از Siri حذف کند! جالب است بدانید که این امر فقط در iOS 15 اتفاق نیفتاده است. کاربران iOS 14 و قبلاً نیز این مشکل را گزارش کرده اند. این درست است که سیری گاهی پیام های صوتی شخص را می خواند. اما در این میان ، همه آنها خوانده نشده است.

Siri با تغییرات هیجان انگیز در iOS 15 همراه است. دستیار صوتی اکنون به جای سرور Apple ، گفتار را در خود دستگاه پردازش می کند. دلیل این امر چیزی جز بهبود قدرت پردازشی آیفون ها نیست! IPhones اکنون می تواند پردازش خارج از سرور Siri را نیز انجام دهد. این دستیار صوتی در حال حاضر دارای ویژگی هایی است که به کاربر اجازه می دهد زنگ ساعت را تنظیم کند ، تایمر را تنظیم کند یا از قسمت های مختلف تلفن خود بدون اتصال به اینترنت استفاده کند.

یکی دیگر از ویژگیهای جالب Siri که اخیراً در دسترس کاربران قرار گرفته است ، قابلیت اشتراک گذاری محتوای صفحه نمایش است. کاربران اکنون می توانند محتوای صفحه وب ، محتوای Apple Music ، پادکست های Apple ، مکان های Maps ، Apple News و موارد دیگر را با Siri Voice Assistant به اشتراک بگذارند. تنها چیزی که باید بگویید این است که به سیری بگویید: این را برای برادرم بفرست!

اما نتیجه گیری ما از این داستان چیست؟ خوب ، به نظر می رسد که اپل عمدا این ویژگی های مفید را حذف نکرده است. مهم این نیست که چرا و چگونه اپل این ویژگی ها را از دستیار صوتی Siri حذف کرده است. مهم است که کوپرتینویی ها این توانایی های سیری را در اسرع وقت بازیابی کنند. زیرا افراد کم بینا به بسیاری از این ویژگی ها در iPhone خود نیاز دارند. کاربران iPhone اکنون در iOS 15 با اشکالات زیادی روبرو هستند. در نتیجه ، باید منتظر بمانیم تا اپل در اسرع وقت رفع اشکال iOS 15.1 را منتشر کند.

نظر شما در مورد حذف قابلیت های Siri برای افراد دارای معلولیت چیست؟ به نظر شما این کار عمدی است؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا