اخبار فناوری

حمله سایبری به انویدیا مشکلات مختلفی را برای این شرکت ایجاد کرد

آنچه از دنیای امنیت می توان آموخت این است که حتی بزرگترین شرکت های جهان نیز از حملات سایبری در امان نیستند. اخیرا شاهد یک حمله سایبری علیه انویدیا بودیم که بخش قابل توجهی از تجارت این شرکت را مختل کرد و مشکلات مختلفی را برای این شرکت ایجاد کرد. ادامه دادن با مایفون مگ با من بودن.

حمله سایبری به انویدیا و پیامدهای آن؛ مصر در این حمله کیست؟!

بر اساس گزارش‌ها، شرکت معروف انویدیا در هفته جاری مورد حمله سایبری قرار گرفت و طبق گزارش‌ها، این حمله بخش‌هایی از کسب‌وکار آن را به‌طور کامل به خطر انداخت و این غول فناوری مجبور شد برخی از خدمات آفلاین خود را متوقف کند. این گزارش در تلگراف منتشر شد و می‌گوید این حمله سایبری بخش‌هایی از تجارت انویدیا را برای حداقل دو روز از دسترس خارج کرد. همزمان با حمله اخیر روسیه به اوکراین، شاهد حملات سایبری علیه شرکت های مختلف هستیم.

یکی از سخنگویان انویدیا اخیرا گفت که این شرکت در حال بررسی این حادثه است و تجارت ما بدون وقفه ادامه دارد. ما هنوز در حال کار برای ارزیابی ماهیت و وسعت این حمله هستیم و در حال حاضر اطلاعات بیشتری برای انتشار نداریم.

تلگراف گزارش می‌دهد که سیستم‌های پیام‌رسان و ابزارهای توسعه‌دهنده این شرکت در دو روز گذشته به دلیل آنچه که گمان می‌رود یک نفوذ مخرب به شبکه این شرکت باشد، مختل شده است. اگرچه هنوز هیچ مقصری شناسایی نشده است، اما حتی نمی توان با قاطعیت گفت که این یک حمله سایبری است.

Nvidia از خرید Arm به مبلغ 40 میلیارد دلار عقب نشینی کرد

در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر دخالت خرابکاران روسی یا سرویس های امنیتی روسیه وجود ندارد، اما دولت های غربی برای حملات سایبری احتمالی تلافی جویانه روسیه پس از اعمال تحریم ها پس از تهاجم، کاملاً آماده هستند.

انویدیا در سرتاسر جهان به خاطر ساخت پردازنده‌های گرافیکی شناخته شده است، اما در حوزه‌های مهم دیگری مانند یادگیری ماشینی و خدمات ابری نیز شروع به کار کرده است و امنیت را بیش از هر زمان دیگری مهم کرده است. در حال حاضر مشخص نیست که منظور او از اطلاعات “حساس” که پس از حمله به سرورهای انویدیا درز کرده است، چیست.

حمله سایبری به انویدیا

نمی توان با قطعیت گفت که این حمله کار روسیه است

ارتباط آشکاری که کاربران تشخیص می دهند این است که حمله سایبری اخیر در زمانی رخ داد که روسیه در حال حمله به اوکراین بود و این شرکت در هفته گذشته هدف حملات سایبری مختلفی قرار گرفته است. در بهترین حالت، هنوز هیچ مدرک غیرمستقیم برای متهم کردن روسیه وجود ندارد و هنوز زود است که به ارتباط آن اشاره کنیم.

این امر به ویژه از آنجایی صادق است که بسیاری از مهاجمان دوست دارند سیستم های انویدیا را برای اهداف خود مختل کنند، و چه زمانی بهتر از زمانی که تمام جهان آماده است روسیه را برای چنین حملاتی مقصر بداند؟

حقایق جالب در مورد Nvidia; سلطان بدجنس

به گزارش خبرگزاری رادار فنییک حمله سایبری (اگر این مشکلات واقعاً ناشی از یک حمله سایبری باشد) نه تنها با حمله به اوکراین مصادف است، بلکه با اعمال کنترل های صادراتی ایالات متحده بر روی محصولات نیمه هادی و سایر فناوری های پیشرفته رایانه ای نیز مصادف است.

بنابراین اگر قرار بود روسیه تلافی کند، چرا به یکی از بزرگترین شرکت های نیمه هادی جهان که اتفاقاً در ایالات متحده مستقر است، حمله نمی کند؟ اکنون تردیدهای زیادی در مورد پیامدهای مختلف این جنگ وجود دارد. اما بهترین کار این است که به قضاوت ادامه دهید تا زمانی که حقایق واضح تر شوند.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا حمله سایبری اخیر علیه انویدیا ممکن است توسط هکرهای روسی انجام شده باشد؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا