اخبار فناوری

حسگر تصویر دوربین پیکسل ۸ پرو گوگل بزرگترین حسگر تصویر سامسونگ خواهد بود

بیش از ۲ سال از معرفی حسگر تصویر ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN2 سامسونگ می‌گذرد. حسگر تصویری که تا کنون بزرگترین حسگر تصویر ساخته شده توسط سامسونگ محسوب می‌شود، حتی بزرگتری از حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی استفاده شده در گلکسی اس ۲۳ اولترا (۱/۱.۱۲ در GN2 در مقابل ۱/۱.۳ در HP2) . اوایل زمستان سال گذشته شایعه‌ای به ما گفت که این حسگر در Pixel 8 گوگل استفاده خواهد شد. به تازگی و گزارشی دیگر می‌گوید همین حسگر تصویر در دوربین پیکسل ۸ پرو هم حضور دارد.

حسگر تصویر دوربین پیکسل ۸ پرو احتمالا سامسونگ ISOCELL GN2 باشد

حسگر تصویر ISOCELL GN2 دارای ابعاد 1/1.12 اینچی با وضوح ۵۰ مگاپیکسل است. اندازه هر پیکسل این سنسور ۱.۴ میکرومتر است که می‌تواند با ادغام ۴ در ۱ پیکسل به ۲.۸ میکرومتر افزایش یابد. این اندازه آن را برای شرایط کم نور ایده‌آل می‌کند. برای مقایسه بد نیست بدانید که حسگر تصویر ISOCELL HP2 گلکسی اس ۲۳ اولترا با ادغام ۱۶ در ۱ پیکسل به پیکسل‌های ۲.۴ میکرومتر دست پیدا می‌کند.

برای یادآوری باید بدانید که این حسگر تصویر در پرچمدارهای پریمیوم شیائومی می ۱۱ اولترا و آنر مجیک ۴ آلتیمیت استفاده شده است که هر دو رکوردهای درخشانی در DxO ثبت نمودند. برای مدتی این دستگاه‌ها در صدر جدول DxOMark قرار داشتند. جالب این که سامسونگ خود تا کنون از این حسگر استفاده نکرده است.

دوربین می ۱۱ اولترا

سامسونگ ISOCELL GN2 می‌تواند با استفاده از الگوریتم remosaic تصاویر ۱۰۰ مگاپیکسلی تولید کند و ویدیوهای 8K با نرخ 30 فریم بر ثانیه، ویدیوهای 4K با نرخ 120 فریم در ثانیه و ویدئوهای Full HD با نرخ 480 فریم بر ثانیه را ضبط کند.

این حسگر دارای فوکوس خودکار Dual Pixel Pro برای فوکوس سریع، قابل اعتماد و دقیق و Staggered HDR است که ۲۴ درصد انرژی کمتری نسبت به HDR معمولی مصرف می‌کند و می‌تواند جزئیات را در نقاط پرنور یا سایه‌ها ثبت کند.

گوگل از زمان عرضه سری Pixel 6 از سنسورهای دوربین، پنل‌های نمایشگر، مودم‌ها و سایر قطعات ساخت سامسونگ استفاده کرده است و این کار را با نسل بعدی گوشی‌های هوشمند پیکسل خود ادامه خواهد داد. با سنسور دوربین ISOCELL GN2، پیکسل ۸ پرو گوگل از سنسور دوربین بزرگتری نسبت به گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ استفاده خواهد کرد و خود را به عنوان یک رقیب برتر در بازار دوربین گوشی های هوشمند معرفی می کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید گوگل هم با این حسگر تصویر ایزوسل بتواند در زمینه دوربین موفقیت‌های بزرگی کسب کند؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/04/24/%D8%AD%D8%B3%DA%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D9%84-%DB%B8-%D9%BE%D8%B1%D9%88-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا