اخبار فناوری

حالت اضطراری ارتباط ماهواره ای آیفون 14 با سرمایه گذاری 450 میلیون دلاری اپل به زودی راه اندازی می شود

اپل اخیرا در یک بیانیه مطبوعاتی تایید کرد که ویژگی های جدید حالت اضطراری آیفون 14 و آیفون 14 پرو از طریق ماهواره در دسترس است، همانطور که در ابتدا اعلام شده بود، تا پایان نوامبر در دسترس مشتریان آمریکایی و کانادایی قرار خواهد گرفت. بر اساس این ویژگی، کاربران آیفون 14 می توانند با اتصال به ماهواره، پیام متنی اضطراری ارسال کنند و در صورت خارج شدن از سرویس تلفن همراه، موقعیت مکانی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

حالت اضطراری ارتباط ماهواره ای آیفون 14

اپل امروز از سرمایه گذاری 450 میلیون دلاری خود از طریق صندوق تولید پیشرفته خود برای پشتیبانی از عملکرد ماهواره ای خبر داد. بخش قابل توجهی از این پول به شرکت گلوبال استار، شرکتی که در حال حاضر مسئول عملیات ماهواره‌ها است، خواهد رفت.

حالت SOS اضطراری ماهواره ابتدا در ایالات متحده و کانادا در دسترس خواهد بود. این سرویس نیز به مدت دو سال به صورت رایگان ارائه می شود. جزئیات قیمت خدمات مذکور پس از پایان دوره دو ساله آن هنوز مشخص نشده است. انتظار می رود این ویژگی در سال آینده برای سایر بازارها نیز عرضه شود، اگرچه اپل جزئیات بیشتر توسعه را تایید نکرده است.

SOS اضطراری ماهواره ای از باندهای طیفی L و S برای تماس با ماهواره های بالای سر استفاده می کند. یک کاربر آیفون برای رسیدن به ماهواره نیاز به دید واضح از آسمان دارد. رابط کاربری روی صفحه به کاربر کمک می کند تا تلفن خود را در جهت درست قرار دهد.

مشارکت اپل با گلوبال استار به این معنی است که آیفون 14 به یکی از 24 ماهواره گلوبال استار در مدار زمین متصل می شود. سپس ماهواره پیام را به ایستگاه های زمینی می فرستد.

سرمایه گذاری اپل در حالت اضطراری ارتباط ماهواره ای آیفون 14

سرمایه گذاری اپل در حالت اضطراری ارتباط ماهواره ای آیفون 14

اگر پیام به منطقه ای ارسال شود که سرویس های اورژانس محلی از ارتباط SMS پشتیبانی می کنند، پیام مستقیماً برای آنها ارسال می شود. در غیر این صورت، پیمانکاران اپل که در مراکز دیگر کار می کنند از طرف شما با آنها تماس خواهند گرفت.

علاوه بر پیام‌های متنی SOS، از اتصال ماهواره‌ای نیز می‌توان برای انتقال موقعیت مکانی افراد به برنامه Find My استفاده کرد.

این ویژگی ها تا چند هفته دیگر در اختیار مشتریان آیفون 14 قرار خواهند گرفت. مشخص نیست که آیا این ویژگی به عنوان بخشی از iOS 16.1 با سوئیچ سمت سرور راه اندازی می شود یا نیاز به به روز رسانی نرم افزاری دارد. با این حال، ما قبلاً می دانیم که تقریباً همه توابع در حال حاضر در نسخه هستند iOS 16.1 سیستم عامل اپل یکپارچه شده است.

نظر شما در مورد سرمایه گذاری 450 میلیون دلاری اپل در Globalstar برای حالت اضطراری ماهواره ای آیفون 14 چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا