اخبار فناوری

جو بایدن قانون 280 میلیارد دلاری چیپس را امضا کرد

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده روز سه‌شنبه قانون تراشه‌ها و علم را امضا کرد، یک بسته ۲۸۰ میلیارد دلاری که شامل ۵۲ میلیارد دلار بودجه برای تقویت تولید نیمه‌رساناهای داخلی در کشور است. پیش بینی می شود با اجرای این قانون، وابستگی آمریکا به استفاده از تراشه های کشورهای شرق آسیا کاهش یابد و آن کشور به خودکفایی نسبی در تولید چیپ ست دست یابد.

قانون چیپس و علم که توسط جو بایدن امضا شده است

جو بایدن روز سه شنبه در مراسم امضای قانون جدید در کاخ سفید گفت:

“امروز روزی برای سازندگان است. آمریکا امروز را ارائه می دهد.” قانون چیپس و علم یک سرمایه گذاری یک بار در خود آمریکا است.

توافق دو حزبی برای تقویت نوآوری آمریکا در مخالفت با تسلط رو به رشد فناوری چین در بحبوحه کمبود مداوم جهانی نیمه هادی ها صورت می گیرد. این کمبود به انگیزه ای برای تولیدکنندگانی مانند اینتل برای سرمایه گذاری در کارخانه های جدید برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای محصولات فناوری مانند لپ تاپ و تلفن های هوشمند در سراسر جهان شده است. اما مقامات آمریکایی بیم دارند که بدون مداخله دولت، سازندگان تراشه به انتقال کارخانه های ریخته گری جدید به چین ادامه دهند و فضای کمی برای ایالات متحده برای سود بردن از صنعتی که دهه ها پیش پیشگام بود، باقی بگذارند.

بر اساس گزارش اخیر نیویورک تایمزاین ترس تقریباً بعد از اینکه اینتل با پیشنهادی برای تصاحب یک کارخانه متروکه در چین در سال جاری به وزارت بازرگانی ایالات متحده مراجعه کرد، محقق شد. تایمز تأیید کرد که اینتل این طرح را به حالت تعلیق درآورده است، اما مکالمات این شرکت با دولت، قانونگذاران را تحت فشار قرار داده است تا قبل از تعطیلات آگوست روی لایحه سرمایه گذاری تراشه عمل کنند.

قانون چیپس و علم که توسط جو بایدن امضا شده است

قانون چیپس و علم که توسط جو بایدن امضا شده است

اواخر ماه گذشته، مجلس نمایندگان و سنا قانون چیپس و علم را پس از نزدیک به دو سال مذاکره و نبردهای سیاسی تصویب کردند. از جمله سرمایه‌گذاری‌های این طرح در تحقیقات علمی آمریکا می‌توان به 52 میلیارد دلار کمک مالی برای تشویق سازندگان تراشه به ساخت کارخانه‌های نیمه‌رسانا در ایالات متحده اشاره کرد.

در ماه جولای، وزیر بازرگانی جینا ریموندو هشدار داد که ایالات متحده ممکن است عجله صنعت نیمه هادی برای تولید تراشه های بیشتر را از دست بدهد. گزارش CNNریموندو در نامه ای به وزیر دفاع لوید آستین گفت: «شرکت های نیمه هادی باید تا پاییز امسال زمین دریافت کنند تا این تقاضای افزایش یافته را در سال های آینده برآورده کنند. “مدیران عامل در سراسر زنجیره تامین روشن کرده اند که صنعت تصمیم می گیرد کجا سرمایه گذاری کند.”

تصویب بودجه روز سه‌شنبه، اینتل و دیگر تراشه‌سازان را به ساخت کارخانه‌هایی در ایالت‌هایی مانند اوهایو و آریزونا نزدیک‌تر می‌کند، پروژه‌هایی که البته به کمک‌های مالی وابسته هستند.

نظر شما در مورد امضای جو بایدن قانون چیپس و علم چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا