اخبار فناوری

جف بزوس امسال یک میلیارد دلار برای نجات زمین هزینه می کند

جف بزوس در اوایل سال 2020 متعهد شد که 10 میلیارد دلار برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی اختصاص می دهد. در همین راستا ، امسال یک میلیارد دلار از بودجه تخصیص یافته به حمایت از اقدامات حفاظت از محیط زیست اختصاص می یابد. انتظار می رود صندوق بزوس سالانه حدود 1 میلیارد دلار برای مقابله با تغییرات آب و هوایی جمع آوری کند تا به 10 میلیارد دلار متعهد شده تا سال 2030 برسد.

این کمک مالی بخشی از تعهد مالی است که به دانشمندان ، فعالان و سازمان های غیردولتی از طریق صندوقی به نام بزوس زمین داده شده است ، که از محیط زیست در برابر تغییرات آب و هوا و گرم شدن کره زمین به هر طریق ممکن محافظت می کند.

طی چند سال آینده ، صندوق جف بزوس قصد دارد نقش بیشتری در این زمینه و همچنین سیستم حمل و نقل مواد غذایی ایفا کند.

صندوق مالی بزوس در بیانیه ای اعلام کرد که هدف این کمک های مالی ایجاد ، توسعه ، مدیریت و نظارت بر مناطق حفاظت شده است. به عنوان اولین گام ، صندوق قصد دارد بر مناطقی مانند جمهوری آفریقای مرکزی کنگو ، آند استوایی و اقیانوس آرام تمرکز کند ، که همه مناطق کلیدی برای تنوع زیستی و ذخایر کربن یا میزان کربن ذخیره شده در مناطقی مانند پوشش گیاهی هستند ، خاک و آنها اقیانوس محسوب می شوند.

بزوس در بیانیه ای گفت:

“دنیای طبیعی امروز از 500 سال پیش وضعیت بهتری دارد ، زمانی که مردم از جنگل های بکر ، رودخانه های پاک و هوای پاک دوران قبل از صنعت لذت می بردند. ما می توانیم و باید این ناهنجاری ها را اصلاح کنیم. “

در حال حاضر مشخص نیست که وی پس از ترک پست چه خواهد کرد. صندوق بزوس قصد دارد برنامه های حفاظتی را در مناطقی که مردم بومی در آن متمرکز هستند در اولویت قرار دهد.

در اوایل ماه جاری ، این صندوق اعلام کرد که تا پایان امسال 203.7 میلیون دلار به سازمان های تغییر اقلیم کمک مالی می کند. سال گذشته ، 791 میلیون دلار به 16 سازمان از جمله صندوق جهانی طبیعت ، شورای دفاع از منابع طبیعی و شورای حفاظت از طبیعت اهدا شد.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا