اخبار فناوری

جریمه‌های سنگین اپل در هلند در نهایت منجر به اتخاذ طرح‌های کم‌پرداخت در این کشور شد.

همانطور که احتمالا می دانید، تنظیم کننده های هلندی جریمه های سنگینی را به دلیل انحصار اپل در سیستم های پرداخت اپلیکیشن دوستیابی پرداخت کرده اند. اکنون، جریمه های سنگین اپل در هلند بالاخره منجر به پذیرش سیستم های پرداخت کم در این کشور شده است. با مایفون مگ با من بودن.

جریمه های سنگین اپل در هلند و پذیرش درخواستی توسعه دهندگان…!

سازمان ضد انحصار هلند و اداره مصرف کننده و بازار (ACM) اخیراً اعلام کردند که اپل اکنون به مشتریان خود اجازه می دهد تا از گزینه های پرداخت مختلف ادغام شده در برنامه های مختلف استفاده کنند. این کار با هدف پایان دادن به تفاوت بین برنامه های دوستیابی هلندی مختلف انجام می شود. توجه داشته باشید که این اتفاق باعث جریمه 52.58 میلیون دلاری اپل شد.

اپل می خواست که پرداخت های درون برنامه ای برای تراکنش های اپ استور با استفاده از پلتفرم پرداخت درون برنامه ای این شرکت انجام شود. این به اپل اجازه می دهد 15 تا 30 درصد از مبلغ هر تراکنش را به عنوان مالیات کسر کند. از امروز، پلتفرم‌های پرداخت شخص ثالث جایگزین و هر توسعه‌دهنده‌ای که پیوندهایی به پلتفرم‌های پرداخت جایگزین ارائه می‌دهد از اپ استور اخراج خواهند شد. در نتیجه اپل در هلند 52.58 میلیون دلار جریمه شد.

جریمه های سنگین اپل در هلند

این همان چیزی است که سال گذشته اتفاق افتاد، زمانی که توسعه‌دهنده بازی‌های موبایل Fortnite Epic تلاش کرد پلتفرم پرداخت خود را برای این بازی محبوب تبلیغ کند، در نتیجه بازیکنان مبلغ کمتری برای بازی پول درون بازی پرداخت کردند. اپل با انتشار Epic و Fortnite از اپ استور پاسخ داد. اما در هلند، ناتوانی اپل برای پرداخت هزینه برنامه های دوستیابی با استفاده از روش های پرداخت جایگزین، باعث شده است که اپل هر هفته جریمه شود.

اپل می گوید که با الزامات ناظر حقوق کاربران هلند مطابقت دارد و نباید جریمه شود. راه حل این شرکت، با این حال، این بود که توسعه دهندگان دوستیابی هلندی را مجبور به انتشار نسخه های جداگانه ای از برنامه های خود برای ایالات متحده و هلند کند. به این ترتیب، اپل می تواند به اعمال مالیات 15 تا 30 درصدی بر برنامه های دوستیابی نصب شده توسط کاربران در ایالات متحده ادامه دهد، در حالی که به هلندی ها اجازه می دهد با استفاده از یک پلت فرم پرداخت جایگزین، آن را پرداخت کنند. .

ACM می گوید این راه حل یک مانع غیر ضروری ایجاد کرد. از سوی دیگر، اپل اعلام کرد که با طرح پیشنهادی به تعهدات قانونی خود در هلند عمل می کند و در عین حال این امکان را دارد که شرایط و ضوابط استاندارد خود را در سایر نقاط جهان حفظ کند. در بیانیه ای، ACM همچنین گفت که اپل شرایط ناعادلانه خود را تغییر داده است و اکنون به پلتفرم های مختلف پرداخت اجازه می دهد تا در برنامه های دوستیابی هلندی فعالیت کنند.

جریمه های سنگین اپل در هلند

با این امتیاز، اپل شرایط تعیین شده توسط اداره مصرف کننده و بازار هلند را رعایت کرده است. خط مشی ACM توسط قانون رقابت اروپایی و هلندی اداره می شود. تا همین اواخر، کاربران برنامه دوستیابی فقط می توانستند با استفاده از روش پرداخت اپل پرداخت کنند.

بیانیه مطبوعاتی اضافه می کند که ACM معتقد است که اپل با این اقدامات از موقعیت غالب خود سوء استفاده کرده است. اکنون، ارائه دهندگان برنامه دوستیابی می توانند به مشتریان خود اجازه دهند به روش های مختلف پرداخت کنند. ACM این تغییرات را با اجبار اپل به انجام آن اعمال کرد. جریمه اپل در نهایت به 50 میلیون یورو رسید.

با این حال، توسعه دهندگان اپلیکیشن دوستیابی در هلند هنوز 27 درصد از مبلغ تراکنش درون برنامه ای خود را به اپل می پردازند. مارتین اسنوپ، رئیس ACM گفت: “ما می خواهیم همه از مزایای اقتصاد دیجیتال لذت ببرند.” در اقتصاد دیجیتال، شرکت‌های قدرتمند مسئولیت ویژه‌ای برای باز نگه‌داشتن بازار دارند، چیزی که اپل با استفاده از موقعیت مسلط خود در تامین برنامه‌نویسان دوستیابی از آن اجتناب کرده است.

پاسخ اپل به تنظیم کننده های ضد انحصار هلند: اقدامات ما مطابق با قوانین هلند است

اپلیکیشن اپل برای پلتفرم های پرداخت جایگزین در هلند لغو شد

کسانی که 30 درصد از ارزش تراکنش برنامه دوستیابی درون برنامه ای را به اپل می پرداختند، اکنون حدود 27 درصد را پرداخت می کنند. با توجه PhoneArenaاپل در بیانیه ای اعلام کرد: «ما معتقدیم که برخی از این تغییرات به نفع حریم خصوصی یا امنیت داده های کاربران ما نیست. همانطور که قبلاً گفته شد، ما با دستور اولیه ACM مخالفیم و درخواست تجدید نظر داریم.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا