اخبار فناوری

توقف توسعه تراشه Wi-Fi اپل

چند وقت پیش در مایفون مگ برای شما نوشتیم تراشه بلوتوث و وای فای اپل تراشه در دست توسعه است. همچنین استفاده از مودم های 5G سفارشی در سال 2024 امکان پذیر خواهد بود. گزارشی که اخیرا منتشر شده به توقف توسعه تراشه Wi-Fi اپل اشاره دارد.

چیپ وای فای اپل دیگر توسعه نیافته است

بر کسی پوشیده نیست که اپل برای استقلال سخت افزاری در محصولات خود تلاش می کند. این شرکت می خواهد کنترل اجزای محصولات خودرو را در دست بگیرد و وابستگی خود را به شرکت هایی مانند کوالکام یا برادکام کاهش دهد. به عنوان مثال، اپل در حال حاضر روی تراشه های 5G کار می کند که باعث کاهش اتکای این شرکت به کوالکام می شود.

طبق گزارش ها، اپل همچنین در حال کار بر روی یک تراشه Wi-Fi بود که می تواند در سال 2024 باشد. با این حال، تحلیلگر مشهور Ming-Chi Kuo می گوید که توسعه چنین تراشه متوقف شده است. به گفته او، اپل “برای مدتی” آن را متوقف خواهد کرد.

با انتشار این خبر مشخص می شود که برادکام همچنان تامین کننده تراشه های وای فای اپل خواهد بود. اپل ممکن است دلایل خود را برای توقف توسعه تراشه وای فای خود داشته باشد، اما این به یک مشکل در برنامه های خود اشاره می کند. زیرا چندی پیش، منبع معتبری مانند مارک گورمن از بلومبرگ، انتشار یک تراشه اختصاصی Wi-Fi + بلوتوث برای آیفون را برجسته کرد.

گفته می شود که اپل انتقال به این تراشه های اختصاصی را در سال 2024 آغاز می کند و تا سال 2025 استفاده از قطعات Broadcom را به طور کامل پایان می دهد. به گفته کو، توسعه تراشه Wi-Fi متوقف شده و توسعه Wi-Fi ترکیبی متوقف شده است. و تراشه بلوتوث حتی دشوارتر است. تاکنون جزئیاتی در مورد توسعه این تراشه هیبریدی وجود ندارد.

برنامه اولیه اپل این است که وای فای، بلوتوث و یک مودم مخابراتی را در یک تراشه ادغام کند. مودم 5G اپل مدتی است که برای جایگزینی محصولات کوالکام در حال توسعه است.

با این حال، طبق گزارشی که اخیرا منتشر شده است، نمی دانیم چه اتفاقی برای مودم 5G اپل خواهد افتاد. ظاهرا اپل در تلاش است حتی تراشه های شارژ بی سیم ارائه شده توسط کوالکام را جایگزین کند.

چرا توسعه تراشه Wi-Fi اپل متوقف شد؟

بر اساس این گزارش، توسعه تراشه Wi-Fi متوقف شده است زیرا اپل می خواهد منابع طراحی تراشه را بر روی تراشه 3 نانومتری برای آیفون های آینده متمرکز کند. کو می گوید «منابع ناکافی» تولید انبوه تراشه های اپل را به تاخیر می اندازد.

وی همچنین بیان می کند که عرضه تراشه وای فای خود در سال آینده برای اپل خطرناک خواهد بود زیرا استانداردها در حال تغییر هستند و Wi-Fi 6E و Wi-Fi 7 فناوری های جدیدی در این زمینه هستند. از این رو اپل سعی خواهد کرد محصولی با استانداردهای Wi-Fi 6E و Wi-Fi 7 عرضه کند.

نظر شما چیه؟ آیا فکر می کنید تراشه های اختصاصی جدید اپل ایده خوبی هستند؟ تا اینجا همینطور بود!

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا