اخبار فناوری

تلاش گوگل برای افزایش امنیت کروم با مسدود کردن دانلودهای مشکوک

گوگل کروم یکی از پرکاربردترین مرورگرهای دنیاست. از آنجایی که مرورگرها یکی از مهمترین ابزارهایی هستند که کاربران از طریق آن دانلود می کنند، این موضوع می تواند امنیت آنها را به خطر بیندازد. به همین دلیل، شاهد تلاش گوگل برای افزایش امنیت کروم با مسدود کردن دانلودهای مشکوک هستیم. با مایفون مگ بیا

تلاش گوگل برای افزایش امنیت کروم به کجا ختم خواهد شد؟ !

گوگل در حال توسعه یک ویژگی جدید برای افزایش امنیت مرورگر وب خود است. مدتی است که Google Chrome از اتصالات ایمن هنگام مرور استفاده می کند. توانایی کروم برای بارگیری تمام صفحات پیش‌فرض از طریق HTTPS برای اولین بار با نسخه 90 معرفی شد. وقتی وب‌سایت مورد نظر از پروتکل‌های امن پشتیبانی نمی‌کند، مرورگر به HTTP تغییر می‌کند. بعداً گوگل با افزودن گزینه جدید “فقط HTTPS” در نسخه 93 برنامه خود را بهبود بخشید. این ویژگی که به طور کلی در اکثر مرورگرهای وب وجود دارد، با محدود کردن صفحات وب نمایش داده شده در مرورگر، با هدف افزایش امنیت در هنگام بازدید از اینترنت می باشد.

در واقع، این محدودیت اعمال شده نه تنها وب‌سایت‌های دارای پروتکل HTTPS را محدود می‌کند و سایر موارد نیز محدود می‌مانند. بنابراین، هنگامی که یک وب سایت از مرور ایمن پشتیبانی نمی کند، مرورگر وب دیگر به طور خودکار به HTTP تغییر نمی کند و یک صفحه هشدار ظاهر می شود که نشان می دهد کاربر در شرف بارگیری یک صفحه وب ناامن برای تلاش برای متوقف کردن کاربر است. راهی برای تغییر مسیر به این وب سایت، خطرناک می شود. اکنون، به نظر می رسد که به زودی یک ویژگی امنیتی جدید در مرورگر گوگل کروم در دسترس خواهد بود.

تلاش های گوگل برای تقویت امنیت کروم

مطابق با GizChina و با توجه به کد کشف شده توسط 9to5Google در مخزن Chromium Gerrit (یک پلتفرم مشترک برای توسعه دهندگان برای بررسی کد مرورگر)، گوگل در حال آماده شدن برای گسترش ماژول فقط HTTPS خود است تا همه دانلودهای فایل را شامل شود. وقتی مرورگر کروم تشخیص دهد که فایلی که دانلود می‌شود از پروتکل HTTP ناامن قدیمی استفاده می‌کند، بلافاصله آن را مسدود می‌کند. بنابراین، این گزینه جدید فراتر از چیزی است که مرورگر در حال حاضر ارائه می دهد. زیرا بر تعدادی از موارد جدید تأثیر می گذارد.

هر بارگیری از یک صفحه وب ناامن، یعنی صفحه‌ای که از رمزگذاری امن استفاده نمی‌کند یا صفحه‌ای که URL نهایی آن HTTPS نیست، توسط مرورگر مسدود می‌شود. برای تکمیل دانلود فایل درخواستی، همیشه این امکان وجود دارد که کروم این ممنوعیت را اعمال نکند. بنابراین این یک گزینه اختیاری باقی خواهد ماند. نسخه بتای این ویژگی امنیتی جدید که در حال حاضر در دست توسعه است، ممکن است ابتدا فقط در اندروید کروم در دسترس باشد و تنها پس از فعال کردن گزینه مسدود کردن دانلودهای خطرناک کار خواهد کرد.

این بخش (chrome:/flags) همه ویژگی‌های آزمایشی را نمایش می‌دهد. علاوه بر این، این ویژگی تا زمانی که کروم 111 در مارس 2023 منتشر نشود، در دسترس نخواهد بود. کاربران Tranji در مورد تلاش گوگل برای افزایش امنیت کروم با مسدود کردن دانلودهای مشکوک چه فکر می کنند؟ !

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا