اخبار فناوری

تلاش ایلان ماسک برای رقابت با تیک توک به کمک شبکه اجتماعی واین

اگر بگوییم ایلان ماسک بسیار در صدر اخبار دنیای فناوری قرار دارد، احتمالا اشتباه نکرده ایم. او چندی پیش رسماً مالکیت توییتر را در دست گرفت و اکنون به نظر می رسد که برنامه های بسیار بیشتری برای دنیای رسانه های اجتماعی دارد. بر اساس اخبار رسیده احتمالا باید شاهد تلاش ایلان ماسک برای رقابت با تیک توک با شبکه اجتماعی واین باشیم. با مایفون مگ بیا

تلاش ایلان ماسک برای رقابت با TikTok با شبکه اجتماعی Vine

ما فرض می کنیم که اکثر شما با شبکه اجتماعی Vine آشنا نیستید. مدت ها پیش، یعنی قبل از راه اندازی TikTok، این شبکه اجتماعی با هدف جالبی برای تغییر جهان با ویدیوهای شش ثانیه ای (!) خود به رقابت با Peh پرداخت. همه چیز حکایت از موفقیت آن داشت و این شبکه اجتماعی بسیار ویروسی شد و تاثیر زیادی در همه بخش ها داشت و به یک ابزار بازاریابی قدرتمند تبدیل شد. متأسفانه، پس از سه سال فعالیت، توییتر آن را تعطیل کرد. در آن زمان، توییتر تصمیم خود را اینگونه توضیح داد که رقبای قوی تری مانند اینستاگرام، اسنپ چت و یوتیوب وجود دارد. اکنون ایلان ماسک می خواهد Vine را احیا کند و از آن برای رقابت با TikTok استفاده کند.

اینستاگرام در حال حاضر آسیب پذیر است، بنابراین هر رویکرد جدید شانس بیشتری برای Vine نسبت به قبل دارد. نیکو بوناتسوس گفت که اگر Vine دقیقاً همان پلتفرم قبلی باشد، باورش سخت است. برای کسانی که با این نام آشنا نیستند، او در پروژه هایی مانند Snap، Discord و Yik Yak سرمایه گذاری کرده است. نظرسنجی اخیر توییتر با بیش از 4.9 میلیون رای نشان داد که حدود 70 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفته اند که خواهان بازگشت Vine هستند.

تلاش ایلان ماسک برای رقابت با تیک توک

اما تردیدهای زیادی در مورد اینکه آیا ایلان ماسک باید آن را احیا کند یا خیر وجود دارد. مسئله این است که بیشتر طرفداران Vine دیگر نوجوان نیستند. بنابراین حتی اگر آنها رای مثبت دهند، احتمالاً کاربران فعال Vine نخواهند شد. بوناتسوس گفت که زنده کردن نمایش کار سختی نیست، و مرتبط کردن دوباره آن از نظر فرهنگی سخت ترین کار است. اما در مورد احیای خود Vine، شایان ذکر است که از زمان خروج از بازار تغییرات زیادی کرده است.

منظور ما این است که کد فعلی این پلتفرم قدیمی است. بنابراین مهندسان توییتر باید تلاش زیادی برای به روز رسانی مجدد آن انجام دهند. ایلان ماسک قبلاً از مهندسان توییتر خواسته است تا کد او را بررسی کنند. اما ما فکر می کنیم که بهتر است این پلتفرم را از ابتدا شروع کنیم. سارا بک پور که در توییتر روی Vine کار می کرد و اتهام حذف آن را رهبری می کرد، با این موضوع موافق است. او می گوید این کد بیش از 6 سال است که آپدیت نشده و حتی برخی از قسمت های آن ده سال است که آپدیت نشده است. به حدی که حتی دلت نمی خواهد به آن نگاه کنی. اگر می‌خواهیم واین را احیا کنیم، باید کدگذاری آن را از ابتدا شروع کنیم.

تلاش ایلان ماسک برای رقابت با تیک توک

در سال 2017، پلتفرم Yik Yak که بسیار محبوب بین دانش آموزان بود، بسته شد. اما در سال 2021، صاحبان آن تصمیم گرفتند این برنامه را دوباره راه اندازی کنند. در حال حاضر حتی نسخه اندروید آن نیز وجود دارد. مثال جالب دیگر Gowalla است، یک شبکه اجتماعی مبتنی بر مکان که در سال 2012 تعطیل شد. سال گذشته، این برنامه دوباره احیا و راه اندازی شد. به طور کلی، نو یا قدیمی بودن شراب یک سوال مبهم نیست، اما واقعیت این است که اکنون تا حدودی فراموش شده است. در هر صورت، شاید Vine آن را از بین ببرد.

با توجه GizChinaاز این نظر، Vine باید چیزی متفاوت برای رقابت با TikTok ارائه دهد. حتی MrBeast خالق یوتیوب گفت که همه پلتفرم‌های اصلی سعی می‌کنند ویژگی‌های TikTok را کپی کنند. به همین دلیل شکست می خورند. او گفت هیچ‌کس دیگر اورجینال نیست و هر ویژگی جدیدی که معرفی می‌کنید یک ماه بعد در همه پلتفرم‌های دیگر وجود خواهد داشت. مگر اینکه نکته یا انحصار خاصی داشته باشد. از این نظر، توییتر باید دوباره برنامه ریزی کند، ویژگی های جدید ارائه دهد و برای وبلاگ نویسان جذاب تر شود.

طبق پروتکل ها، مدیران محصولات توییتر شبکه اجتماعی Vine را در نظر دارند که تا پایان سال جاری راه اندازی مجدد خواهد شد. در حال حاضر، آنها فکر می کنند Vine باید یک پلت فرم شبیه توییتر باشد. این می تواند به کاربران اجازه دهد تا نرم افزار دوربین را از رابط توییتر راه اندازی کنند تا به راحتی فیلم ها را ضبط و ارسال کنند. خوب، حتی اگر این ویژگی یک ویژگی اصلی در توییتر نیست، این دو به هم مرتبط خواهند بود.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا