اخبار فناوری

تلاش اتحادیه اروپا برای ممنوعیت خودروهای سوخت فسیلی تا سال 2035

در چند وقت اخیر اتحادیه اروپا اقدامات جدی و مهمی در زمینه حفاظت از محیط زیست انجام داده است. به نظر می رسد که تلاش های اتحادیه به همین جا ختم نمی شود و قوانین سخت تری در راه است. زیرا ما اکنون شاهد تلاش اتحادیه اروپا برای ممنوعیت خودروهای سوخت فسیلی تا سال 2035 هستیم مایفون مگ بیا

تلاش اتحادیه اروپا برای ممنوعیت خودروهای سوخت فسیلی تا سال 2035

به گزارش رویترز، اتحادیه اروپا بر سر قانون جدید به توافق رسیده است. این قانون جدید فروش خودروهای سوخت فسیلی را از سال 2035 ممنوع می کند. هدف این توافق تسریع انتقال کاربران به وسایل نقلیه الکتریکی است. سال هاست که اروپا در تلاش برای حل مشکلاتی است که در زمینه تغییرات آب و هوایی به وجود می آید.

این قانون جدید یکی از راه های مبارزه با تغییرات آب و هوایی است. کشورهای اتحادیه اروپا، مذاکره کنندگان پارلمان اروپا و کمیسیون اروپا پیش نویس قانون جدید را تهیه کردند. همه موافق هستند که خودروسازان باید تا سال 2035 به کاهش 100 درصدی انتشار دی اکسید کربن دست یابند. این بدان معناست که تا سال 2035، وسایل نقلیه مبتنی بر سوخت های فسیلی دیگر در این 27 کشور اروپایی در دسترس نخواهند بود.

اتحادیه اروپا تلاش می کند تا وسایل نقلیه را ممنوع کند

جان هیتما، مذاکره کننده ارشد پارلمان اروپا، گفت که این معامله برای مالکان خودرو است. بر اساس این توافق، انتشار دی اکسید کربن خودروهای جدید و صفر به میزان قابل توجهی کاهش می یابد که این امر باعث می شود این خودروها مقرون به صرفه تر شوند. علاوه بر این، این قانون برای همه اروپایی ها اعمال خواهد شد.

تیمرمنس، مسئول سیاست آب و هوای اتحادیه اروپا گفت که این توافق هشدار مهمی برای صنعت و مصرف کنندگان خواهد بود. هشدار این است که اروپا در حال روی آوردن به خودروهای الکتریکی است. این توافق همچنین تصریح می کند که انتشار دی اکسید کربن از خودروهای جدید فروخته شده از سال 2030 به میزان قابل توجهی کاهش می یابد، در مقایسه با 55 درصد در سال 2021. این هدف بسیار بالاتر از هدف کاهش 37.5 درصدی پیش بینی شده برای سال 2030 است.

بسیاری از خودروسازان اعلام کرده اند که به این قانون احترام گذاشته و سیاست تولید خود را بر این اساس تطبیق خواهند داد. از سوی دیگر شاهد تلاش فولکس واگن برای توقف تولید خودروهای سوخت فسیلی در اروپا هستیم. فولکس واگن در حال افزایش محدوده 100٪ الکتریکی خود است.

اتحادیه اروپا تلاش می کند تا وسایل نقلیه را ممنوع کند

این شرکت متعهد شده است حداکثر تا سال 2033 تولید خودروهای قدیمی در اروپا را به طور کامل متوقف کند. توماس شفر، رئیس برند فولکس واگن نیز گفت که این شرکت تا سال 2026 10 خودروی الکتریکی جدید تولید و تحویل خواهد داد. این خودروها شامل مدل های پایین رده و میان رده با قیمت کمتر از 25000 یورو هستند.

با توجه GizChinaفولکس واگن قبلاً گفته بود که فروش خودروهای بنزینی در اروپا را بین سال های 2033 تا 2035 متوقف خواهد کرد. فولکس واگن امیدوار است تسلا را در بازار خودروهای الکتریکی به چالش بکشد. با این حال، ظاهراً عملکرد واقعی این شرکت رضایت بخش نبوده است و خودروهای الکتریکی گروه فولکس واگن همچنان از مشکلات نرم افزاری مختلف رنج می برند. این یکی از دلایلی است که مدیرعامل این گروه مجبور به ترک شرکت شد. نظر شما در مورد کاربران مایفون مگ در این مورد چیست؟ ! آیا اتحادیه اروپا تا سال 2035 می تواند به این هدف دست یابد؟!

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا