اخبار فناوری

تقلب معیار سامسونگ: این بار تلویزیون ها

اوایل امسال، شاهد برخی از گوشی های سامسونگ را از بنچمارک GeekBench حذف کنید ما بودیم. دلیل این تصمیم این بود که عملکرد این گوشی ها در بنچمارک با عملکرد واقعی آنها متفاوت بود. اما حالا این خبر رسیده که باز هم شاهد تقلب سامسونگ در بنچمارک ها هستیم و این بار تلویزیون ها مقصر هستند.

تقلب سامسونگ در معیار

یک کارشناس HDTVTest برای اولین بار تقلب را در معیار تلویزیون QD-OLED سامسونگ S95B شناسایی و مستند کرد. FlatpanelsHD نیز این مشکل را در تلویزیون LCD Neo QLED سامسونگ تایید کرده است.

سامسونگ ظاهراً از الگوریتمی برای تشخیص نرم افزارهای بنچمارک استفاده کرده است.

مشکل اینجاست که ظاهراً سامسونگ از الگوریتمی برای تشخیص نرم‌افزار بنچمارک مورد استفاده کارشناسان بررسی تلویزیون استفاده کرده است.

سامسونگ

سامسونگ

اما تقلب کجاست؟

با تشخیص باز شدن نرم افزار مرجع، تلویزیون به صورت آنی روشنایی تلویزیون ها را تا 80 درصد افزایش می دهد. FlatpanelsHD گزارش می دهد که تلویزیون Neo QLED نمی تواند چنین سطوح روشنایی بالایی را بدون آسیب رساندن به پنل برای مدت طولانی ارائه دهد.

همچنین گفته می‌شود که این برند در طول اندازه‌گیری‌های بنچمارک، بازتولید رنگ تلویزیون‌های خود را برای ظاهری دقیق‌تر تغییر داده است. البته اکثر سازندگان تلویزیون با انتخاب حالت‌های رنگی مختلف در فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌ها، خروجی رنگ را افزایش می‌دهند، اما سامسونگ متهم شده است که این الگوریتم را برای “فریب دادن کارشناسان و امثال آن” پنهان کرده است.

کلاهبرداری ذکر شده توسط سامسونگ به دلیل روش ساده فریب دادن بنچمارک ها کشف شد. این نرم افزار تلویزیون های HDR را با تمرکز روی 10 درصد از سطح صفحه آزمایش می کند. وقتی FlatpanelsHD اندازه بنچمارک را به 9% تغییر داد، توانستند الگوریتم را دور بزنند و امتیاز دقیقی کسب کنند.

نطر شما چی هست؟ به نظر شما آیا شرکت ها حق دارند حداکثر قدرت سخت افزاری خود را به بنچمارک بدهند یا باید آنچه را که در دنیای واقعی ارائه می شود ارائه دهند؟

حذف پرچمداران سامسونگ از بنچمارک Geekbench به دلیل کندی عمدی در بازی ها و برنامه ها

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا