اخبار فناوری

تغییر طراحی یوتیوب و ویژگی های جدید اعلام شد

نیل موهان، مدیر تولید یوتیوب اخیراً برخی از تغییرات طراحی و ویژگی های جدیدی را که این برنامه در هفته های آینده دریافت خواهد کرد، اعلام کرد. از امروز، ظاهر جدید یوتیوب در همه پلتفرم‌ها، از جمله موبایل و وب منتشر می‌شود، که می‌تواند نحوه تماشای ویدیوها را بیشتر بهبود بخشد.

تغییر طراحی یوتیوب و ویژگی های جدید آن

بیشتر تغییرات طراحی YouTube اعلام شده در این هفته با هدف ارائه تجربه تماشای فراگیرتر به کاربران انجام شده است. رنگ‌های جدید نیز بخشی از تغییرات طراحی حالت محیطی هستند، چیزی که یوتیوب مدتی است در حال آزمایش آن بوده است.

در حالت محیطی، رنگ پس زمینه برنامه با ویدیو مطابقت دارد. این یک تغییر ظریف است، اما تفاوت زیادی در تجربه تماشا ایجاد می کند. علاوه بر این، یوتیوب تأیید کرده است که تم تیره را به‌روزرسانی کرده است تا آن را حتی تیره‌تر کند و رنگ‌ها روی صفحه بهتر به نظر برسند.

طراحی یوتیوب موبایل را تغییر دهید

طراحی یوتیوب موبایل را تغییر دهید

عملکرد حالت محیطی در ابتدا برای محیط وب و موبایل با تم تیره در دسترس خواهد بود، سپس به طور کلی برای موبایل و تلویزیون هوشمند عرضه می شود. شایان ذکر است که لیست های پخش ویدیو اکنون از رنگ های مشابه استفاده می کنند و جزئیات بیشتری را در مورد هر لیست پخش نشان می دهند.

یک تغییر طراحی خوب در پخش کننده ویدیو اعمال شده است. برای شروع، پیوندهای یوتیوب به صورت دکمه در توضیحات ویدیو نمایش داده می شوند. علاوه بر این، عملکردهایی مانند (Like)، اشتراک گذاری و دانلود در داخل یک دکمه با قاب قرار می گیرند.

علاوه بر این، دکمه اشتراک نیز در حال طراحی مجدد است تا متمایز شود. چندین ویژگی جدید که از ابتدای سال آزمایش شده اند در نهایت برای همه عرضه می شوند. زوم 2 انگشتی و جستجوی دقیق دو ویژگی هستند که از امروز در دسترس همه کاربران YouTube هستند.

حالت اول به کاربران این امکان را می دهد که در حین استفاده از تلفن iOS یا اندروید خود به راحتی روی یک ویدیو زوم کنند. مورد دوم به شما امکان می‌دهد هنگام مرور یک ردیف از تصاویر کوچک در پخش‌کننده ویدیو، دقیقاً قسمت مورد نظر خود را بکشید یا بکشید.

طبق گفته یوتیوب، تمام عناصر طراحی و ویژگی‌های جدید که اخیراً اعلام شده‌اند طی چند هفته آینده به تدریج در اختیار همه کاربران قرار خواهند گرفت، بنابراین اگر هنوز در دسترس شما نیستند، لطفا صبور باشید.

آیا شما کاربر یوتیوب هستید؟ آیا آنها را مفید می دانید؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا