اخبار فناوری

تعویض خودرو در طرح یکپارچه از سه شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

طرح فروش بدون قرعه‌کشی خودرو یا عرضه خودرو در سامانه یکپارچه حاشیه‌های زیادی داشت. از مشخص نبودن روال کلی طرح در ابتدا و حتی اواسط آن تا عدم توانایی پاسخگویی وزارت صمت که مدعی بود به تمام متقاضیان تا پایان سال ۱۴۰۲ خودرو خواهد داد. اکثر خودروهای محبوب و مورد تقاضا در این طرح با موعد تحویل سال ۱۴۰۳ مواجه شدند. برای این دسته متقاضیان امکان تعویض خودرو در طرح یکپارچه از ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ فراهم خواهد شد تا بتوانند خودروی جایگزینی را موعد تحویل زودتر بگیرند.

تعویض خودرو در طرح یکپارچه

تعویض خودرو در طرح یکپارچه

تعویض خودرو در طرح یکپارچه

در حالی که وزارت صمت مدعی است تنها چند مدل خودروی محدود با این مشکل در عرضه مواجهند اما حقیقت این است که بیش از ۴۰ درصد از تقاضای خریداران فقط برای همین چند مدل بوده و باقی ۴۰ و چند مدل دیگر آن‌چنان تقاضایی نداشته‌اند. در نتیجه این طرح که قرار بود با ادعای وزارت صمت تا پایان سال ۱۴۰۲ به تمام متقاضیان خودرو بدهد، در حقیقت شکست خورده است.

با این حال، اگر شما مصرف‌کننده هستید و صرفا داشتن یک خودروی صفر برای شما اهمیت دارد، می‌توانید از مدل محبوب خود دل‌کنده و یک مدل جایگزین با تقاضای کمتر بخواهید و تا پایان سال ۱۴۰۲ (که مدت کمی هم نیست) سوار خودرو جدید خود شوید.

روند تغییر خودرو در طرح یکپارچه چطور است؟

متقاضیان خرید خودرو می‌توانند از سه شنبه ۵ اردیبهشت و به‌مدت ۵ روز با مراجعه به سایت سامانه فروش یکپارچه نوع و زمان انتخابی خود برای تحویل خودرو را مشخص کنند.

🔷 آدرس سایت فروش یکپارچه خودرو عبارت است از : www.esalecar.ir

قرار است هر متقاضی که نوبت دریافت خودروی آن برای سال ۱۴۰۳ اعلام شده است، بتواند در سه اولویت متفاوت، سه خودرو انتخاب و در سال ۱۴۰۲ خودروی خود را دریافت کند.

برای مدل‌های پرتقاضا مانند محصولات ایران خودرو (شامل پژو پارس، پژو ۲۰۷ و دنا) که زمان تحویل برای سال ۱۴۰۳ اعلام شده است، امکان ویرایش مدل خودرو و دریافت یک خودروی دیگر در سال ۱۴۰۲ وجود دارد. مثلا متقاضیان محصولات ایران خودرو می‌توانند از محصولات دیگر برندها مانند سایپا که تقاضای بسیار کمتری داشت، انتخاب کنند. یا اگر توان مالی دارند به سراغ مونتاژی ها بروند.

البته متقاضیان این خودروها می‌توانند با همان نوبت قبلی در صف دریافت مدل محبوب خود باقی بمانند.

پس از اینکه همه متقاضیان انتخاب خود را انجام دادند، سایت بسته و بر اساس اولویت‌بندی متقاضی، پالایش اطلاعات آن‌ها انجام می‌شود و ترتیب تحویل خودرو در سال ۱۴۰۲ مشخص خواهد شد.

شما می‌توانید مدل‌های خودرو طرح یکپارچه خودرو را اینجا ببینید:

مدل خودروهای داخلی طرح فروش بدون قرعه کشی مشخص شد (لیست آپدیت شد)

 

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/04/24/%D8%AA%D8%B9%D9%88%DB%8C%D8%B6-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%DB%8C%DA%A9%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%86%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D9%87-%D8%B4%D9%86%D8%A8%D9%87-%DB%B5/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا