اخبار فناوری

تعداد کاربران شبکه 5G هم اکنون بیش از یک میلیارد است و 36 درصد از کل جهان تحت پوشش این شبکه قرار دارند

نسل پنجم ارتباطات یا به اختصار 5G با رویکردها و نوآوری های جدید وارد عرصه شده است. این فناوری به تدریج در حال توسعه است و در مکان های بیشتری در دسترس است. اکنون به نظر می رسد تعداد کاربران شبکه 5G از مرز 1 میلیارد نفر فراتر رفته و 36 درصد جهان تحت پوشش این شبکه قرار دارند. با مایفون مگ بیا

تعداد کاربران شبکه 5G در سال های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است

از زمان تجاری سازی شبکه 5G، گسترش مستمر آن در نقاط مختلف جهان مورد توجه کشورها و شرکت های مختلف بوده است. آسیا از نظر پذیرش 5G بسیار جلوتر از سایر نقاط جهان است. در واقع، چین به تنهایی بیش از 60 درصد از ایستگاه های پایه 5G جهان را در اختیار دارد. با این حال، اروپا و آمریکای شمالی به آرامی در حال گسترش پذیرش شبکه 5G هستند.

گزارش اخیر Strategy Analytics نشان می دهد که شبکه 5G بیشترین و اصلی ترین سهم را در بهبود عملکرد اپراتورها در سال جاری داشته است. مشترکان 5G از 819 میلیون در ژوئن به 924 میلیون در سپتامبر جهش کردند و ماه گذشته تعداد مشترکان 5G در سراسر جهان از 1 میلیارد گذشت. این نشان دهنده پذیرش شتابان جهانی 5G است که همچنان رو به افزایش خواهد بود.

تعداد کاربران شبکه 5G

مطابق با GizChina و طبق گزارش Strategy Analytics، تا پایان این ماه، شبکه های 5G حدود 36 درصد از جمعیت جهان را تحت پوشش قرار خواهند داد. این گزارش همچنین ادعا می کند که تلفن های همراه 5G به زودی نیمی از فروش جهانی تلفن همراه را به خود اختصاص خواهند داد. Strategy Analytics انتظار دارد شبکه جهانی 5G به توسعه سریع خود در سال 2023 ادامه دهد.

با فعال شدن خدمات 5G در هند در ماه گذشته، این بازار بیشتر به رشد آسیا و اقیانوسیه در سال آینده کمک خواهد کرد. سایر اپراتورهای آمریکای لاتین نیز برزیل و شیلی را دنبال خواهند کرد. این دو کشور بالاترین سطح پوشش شبکه 5G را در آمریکای جنوبی دارند. طبق گزارش ها، امسال سال هیجان انگیزی برای شبکه 5G خواهد بود.

تعداد کاربران شبکه 5G

این مشکل به دلیل رشد شدید کاربران و همچنین رشد شدید خدمات این شبکه است. علاوه بر این، این روزها راهکارهای بیشتری برای اپراتورها و مصرف پیشرفته‌تر خدمات این شبکه جدید وجود دارد. بر اساس داده های وزارت صنعت و فناوری اطلاعات، تعداد کل کاربران تلفن همراه در چین در پایان نوامبر به 1.684 میلیارد رسیده است.

این در حالی است که تعداد کاربران تلفن همراه 5G به 542 میلیون نفر رسیده است که معادل 32.2 درصد از کاربران تلفن همراه در این کشور است. نظر شما در مورد کاربران ترانجی از تعداد کاربران شبکه 5G که امروزه بیش از 1 میلیارد است و 36 درصد از جهان را پوشش داده است، چیست؟!

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا