اخبار فناوری

تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک می تواند این پلتفرم را شبیه وی چت کند

ایلان ماسک مرد بزرگی است و بعید است که از این وضعیت خیلی ناراحت باشد. اتفاقات زیادی در مورد تصمیم او برای خرید توییتر افتاده است و به نظر می رسد که او اکنون در حال بررسی خرید بلوبرد است. با این حال، این ممکن است خبر خیلی خوبی نباشد زیرا آنها می گویند تسخیر توییتر توسط ایلان ماسک شاید این پلتفرم را شبیه وی چت کنید.

تسخیر توییتر توسط ایلان ماسک

اکنون که ایلان ماسک تغییر کرده است، Majdaa به دنبال خرید توییتر با قیمت پیشنهادی اولیه 44 میلیارد دلار یا 54.20 دلار برای هر سهم است. در ابتدا، ماسک می‌خواست توییتر ثابت کند که کمتر از 5 درصد از دنبال‌کنندگانش ربات‌ها هستند و تهدید کرد که اگر این کار را نکند، از خرید کنار خواهد رفت.

ABC News اخیراً با کارشناسان فناوری صحبت کرد تا درباره تغییراتی که ماسک پس از بسته شدن قرارداد می‌تواند در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی ایجاد کند، اطلاعاتی کسب کند.

اگر ماسک توییتر را بخرد، این پلتفرم در دراز مدت غیرقابل تشخیص خواهد بود

دو راه برای مشاهده تغییراتی که می توانیم مشاهده کنیم وجود دارد. کوتاه مدت و در میان مدت، ماسک می تواند تغییراتی را ایجاد کند که برخی از آنها دوست خواهند داشت و برخی از آنها متنفر خواهند بود.

دراز مدت اما ABC News می‌گوید کارشناسان بر این باورند که توییتر با هزینه‌های اشتراکی که از کاربران دریافت می‌کند، از آنچه در حال حاضر است نامشخص می‌شود. البته سرویس‌های جدیدی در دسترس خواهند بود، از جمله امکان انتقال پرداخت‌ها بین دنبال‌کنندگان یا سرویس دیگری که به اعضای توییتر امکان رزرو سفر از طریق پلتفرم را می‌دهد.

ماسک نظراتی را ارائه کرد که برخی می گویند قصد او برای تبدیل توییتر به یک برنامه مشابه وی چت را نشان می دهد. ما داریم صحبت می کنیم در چین به دلیل عملکرد آن به عنوان یک برنامه پیام رسانی، پلت فرم به اشتراک گذاری محتوا، پرداخت، خرید، رزرو و غیره بسیار محبوب است. در سه ماهه چهارم سال 2021، وی چت 1.27 میلیارد کاربر فعال ماهانه داشت.

ما داریم صحبت می کنیم

ما داریم صحبت می کنیم

در حالی که توییتر در حال حاضر سخنان نفرت‌انگیز، آزار و اذیت و خشونت گرافیکی را ممنوع می‌کند، ماسک در ماه می گفت:

ترجیح من پیروی از قوانین کشورهایی است که توییتر در آن فعالیت می‌کند. اگر شهروندان می‌خواهند چیزی ممنوع شود، پس قانونی را برای این کار تصویب کنید. در غیر این صورت، باید اجازه داده شود.»

بیل مان، تحلیلگر ارشد Motley Fool به ABC News گفت:

«تغییرات بزرگی در راه است. او می خواهد مدیریت محتوای توییتر را کاهش دهد.”

این تحلیلگر در مورد تبدیل توییتر به یک برنامه همه کاره صحبت می کند:

واضح است که چرا هر شرکتی چنین چیزی را می خواهد.

او طرح ماسک برای اجازه پرداخت شخص به فرد در توییتر را “جام مقدس برای هر برنامه” می نامد.

دانیل آیوز، تحلیلگر Wedbush، شانس تبدیل شدن توییتر به یک پلتفرم همه کاره را تنها 20 درصد می داند.

ایوز می گوید:

“این شغل سال ها طول می کشد و چالش های زیادی برای غلبه بر آنها وجود خواهد داشت. به هر حال، دلیلی وجود دارد که او ثروتمندترین فرد جهان است. او روزهای سخت زیادی را پشت سر گذاشته است، اما همانطور که در تسلا و اسپیس ایکس دیده می شود، بسیار موفق بود.”

ماسک ممکن است خواهان آزادی بیان برای توییتر باشد، اما نه به ضرر درآمد تبلیغات

سینان آرال، سرمایه‌دار مخاطره‌آمیز و استاد مدیریت در موسسه فناوری ماساچوست، گفت که قرارداد نهایی ماسک می‌تواند مزیت محافظه‌کارانه‌تری را برای توییتر به ارمغان بیاورد. آرال می‌گوید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا «تقریباً بلافاصله به قدرت بازمی‌گردد».

ترامپ پس از اخراج از توییتر به دلیل حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره در سال 2021، پلتفرم توییتری خود را به نام Truth Social ایجاد کرد، اما آنطور که ترامپ انتظار داشت محبوبیت نداشته است.

اوایل سال جاری، ماسک در ابتدا اعلام کرد که در صورت خرید توییتر از ترامپ استقبال خواهد شد. در آن زمان، رئیس‌جمهور سابق گفت که اگر ماسک متعلق به پلتفرم باشد، هرگز به پلتفرم بازنخواهد گشت.

اما با توجه به اینکه ماسک به دنبال افزایش درآمد تبلیغاتی توییتر است، ممکن است بخواهد در مورد افرادی که اجازه بازگشت به این پلتفرم را می دهد تجدید نظر کند، زیرا درآمد تبلیغات بر اساس تعداد فالوورها خواهد بود و برخی از کاربران شناخته شده ممکن است برگردند. منجر به کاهش کلی تعداد کاربران توییتر شود.

همانطور که تحلیلگر Wedbush Ives می گوید:

ماسک می گوید «آزادی بیان»، اما اگر پاشنه آشیل توییتر شود، مخالف کسب درآمد از این پلتفرم است.

در نهایت ماسک توییتر را می خرد زیرا فکر می کند می تواند آن را بهتر کند و این به معنای سود بیشتر است. اگر فکر می کند برنامه بازی اش به هم ریخته است، تغییراتی انجام می شود.

نطر شما چی هست؟ به نظر شما خرید توییتر توسط ایلان ماسک چیز خوبی خواهد بود؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا