اخبار فناوری

تست مقاومت نمایشگر اپل واچ اولترا در برابر گلکسی واچ 5 را ببینید: یاقوت کبود چقدر مقاوم است؟

درست مانند مدل های اپل واچ فولادی ضد زنگ، اپل واچ اولترا همچنین برای محافظت از صفحه نمایش خود از کریستال یاقوت کبود استفاده می کند. از آنجایی که یاقوت کبود یکی از سخت‌ترین مواد معدنی شناخته شده است، خراشیدن آن بسیار دشوار است و آن را به انتخابی عالی برای ساعت‌های خاص تبدیل می‌کند. این بار، JerryRigAll Sapphire Crystal اپل واچ اولترا را در تست استرس خود آزمایش کرد تا آن را با سایر ساعت های هوشمند از جمله مقایسه کند. گلکسی واچ 5 سامسونگ و گارمین فینیکس 7 که روکش یاقوت کبود هم دارند مقایسه کنید.

تست استرس صفحه نمایش اولترا اپل واچ در برابر گلکسی واچ 5

یوتیوب‌بر مذکور که به انجام تست استرس با دستگاه‌های الکترونیکی شهرت دارد، ویدیوی جدیدی را منتشر کرده است که در آن سختی پوشش یاقوت کبود را روی Apple Watch Ultra و همچنین Samsung Galaxy Watch 5 و Garmin Phoenix اندازه‌گیری می‌کند. هدف از این آزمایش، تعیین مقاومت واقعی این سه ساعت، همانطور که توسط شرکت های آنها تبلیغ شده بود، بود.

همانطور که زک توضیح می دهد، یاقوت کبود ماده ای با سطح سختی نزدیک به الماس است. با استفاده از مقیاس Mohs که سختی مواد معدنی را از 1 تا 10 اندازه گیری می کند، این یوتیوبر نشان می دهد که صفحه نمایش دستگاه هایی مانند تلفن ها و ساعت های هوشمند چقدر در برابر خش مقاوم هستند. در حالی که شیشه در سطح 6 خراشیده می شود، یاقوت کبود بسته به خلوص آن در سطح 8 یا حتی 9 خراش می یابد.

اپل از زمان آیفون 5 که اولین آیفونی بود که پوشش یاقوت کبود را روی لنز دوربین خود داشت، ادعا کرد که از مواد یاقوت کبود در دستگاه های خود استفاده می کند. با این حال، چیزی که اپل در واقع از آن استفاده می کند یک ماده کامپوزیت یاقوت کبود است که به سختی یاقوت کبود خالص است. اما اپل واچ اولترا چطور؟

آزمایش‌های JerryRigEverything نشان می‌دهد که نمایشگر Apple Watch Ultra واقعاً با یاقوت کبود واقعی پوشیده شده است، اما چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشت. در این آزمایش، کریستال یاقوت کبود اپل واچ اولترا خراش های جزئی را در سطوح 6 و 7 نشان داد، در حالی که آسیب واقعی از سطح 8 شروع می شود.

تست استرس صفحه نمایش اولترا اپل واچ در برابر گلکسی واچ 5

تست استرس صفحه نمایش اولترا اپل واچ در برابر گلکسی واچ 5

نتایج مشابه گلکسی واچ 5 بود، اگرچه سایش سطح 6 و 7 در این ساعت کمتر از اپل واچ اولترا بود. زاک توضیح می‌دهد که این احتمالاً به دلیل ناخالصی‌های موجود در مواد یا مشکلات خود کریستال است. در مورد Garmin Fenix ​​7، آزمایش نشان می‌دهد که خالص‌ترین کریستال یاقوت کبود را در بین سه ساعت دارد، زیرا در سطوح 6 و 7 به سختی سایش را نشان می‌دهد.

اما در نهایت معلوم شد که نه اپل، نه سامسونگ و نه گارمین در ادعای خود مبنی بر استفاده از یاقوت کبود دروغ نگفته اند و ساعت های آنها از شیشه روکش کریستال یاقوت کبود استفاده می کنند. اگرچه به نظر می رسد که صفحه نمایش اپل واچ اولترا کمی بیشتر از ساعت های دیگر در معرض خراش است.

دیگر تست دوام اپل واچ اولترا نشان داده شده است که بدنه تیتانیومی محکم ساعت در برابر ضربه‌های بیشتر مقاومت می‌کند، که منطقی است زیرا اپل این مدل را برای افرادی که ورزش‌های شدید مانند کوهنوردی و غواصی عمیق انجام می‌دهند، هدف قرار داده است.

نظر شما در مورد تست استرس صفحه نمایش اپل واچ اولترا در برابر Samsung Galaxy Watch 5 و Garmin Phoenix 7 چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا