اخبار فناوری

تست سریع کارت گرافیک MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM 24G

یا به دنبال خرید یک کارت گرافیک فوق العاده قدرتمند برای تولید محتوای گرافیکی حرفه ای و گیمینگ هستید؟ کارت گرافیک MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM 24G می تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد. این پردازنده تمامی تست های بنچمارک را با موفقیت کامل پشت سر گذاشته و امتیازات باورنکردنی از خود به جای می گذارد. البته اگر این پردازنده را می خواهید باید در بالای کیف یک اکانت بسازید!

اگر گیمر هستید یا با نرم افزارهای گرافیکی بسیار سنگین کار می کنید و بودجه نامحدودی دارید، پردازنده های قدرتمندتر از این پردازنده را در بازار پیدا نخواهید کرد. این مگا کارت گرافیک اورکلاک شده را می توان قدرتمندترین پردازنده موجود در بازار دانست. برای خرید آن می توانید به وب سایت هایی مانند دیجی کالا، مقداد آی تی و … مراجعه کنید. برای دیدن اینکه آیا آنها در دسترس هستند یا خیر.

مشخصات کارت گرافیک MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM 24G را بررسی کنید

کارت‌های گرافیک کلاس RTX 3090 در دسته کارت‌های گرافیک سری RTX 20 و سپس سری Titan X قرار می‌گیرند. همه این کارت‌ها قوی‌ترین کارت‌های گرافیک موجود در بازار هستند و برای بازی و سایر برنامه‌ها ایده‌آل هستند. سنگین اما هستند. نیز گران است. علاوه بر این، این کارت‌های گرافیکی بیشتر برای تولیدکنندگان محتوای گرافیکی و ویدیویی مناسب هستند تا گیمرها.

در گذشته، کارت‌های گرافیکی این دسته نسبت به کارت‌های گرافیک پایین‌رده، VRAM بالاتری داشتند و همین امر در مورد MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM 24G نیز صدق می‌کند. ویژگی اصلی آن 24 گیگابایت VRAM است. کارت گرافیک های سری RTX 3090 در واقع اولین سری از کارت های گرافیکی هستند که با قابلیت اجرای بازی های 8K طراحی شده اند.

این پردازنده گرافیکی مانند سری کارت های گرافیک Titan RTX برای بازی ایده آل است، اما انویدیا آن را به عنوان یک کارت گرافیک اختصاصی برای تولید محتوای حرفه ای و تجاری طبقه بندی می کند. به جای تمرکز بر روی ویژگی هایی مانند نورپردازی RGB، توجه بیشتری به قدرت پردازش هنگام ساخت این کارت های گرافیکی معطوف شد. به عبارت دیگر می توان این کارت های گرافیک را به عنوان قطعاتی کاملا کاربردی دید. کارت‌های گرافیک کلاس RTX 3090 در مقایسه با کارت‌های گرافیک کلاس QUADRO RTX 8000 دارای مشخصات بسیار بالاتر و عملکرد بسیار قوی‌تری هستند.

طراحی و تولید کارت گرافیک MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM 24G

برای طراحان گرافیکی که به بازی ها نیز علاقه دارند، یک کارت گرافیک بزرگ 2.13 اینچی با سه فن و سه اسلات به نام کارت گرافیک MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM 24G در نظر گرفته شده است. این کارت گرافیک دارای برخی از مهم ترین ویژگی های زیبایی شناختی MSI مانند نوارهای RGB است. تمام عملکردهای RGB را می توان با استفاده از نرم افزار Dragon Center MSI کنترل کرد.

در بالای این کارت گرافیک یک رابط NVLink قرار دارد که به ندرت می توانید آن را در سری جدید RTX 30 بیابید. با این حال، بازی ها و نرم افزارهای کمی وجود دارند که می توانند از قابلیت استفاده از دو کارت گرافیک متصل به هم از طریق NVLink استفاده کنند.

این کارت گرافیک برای تغذیه دای GA102 به 420 وات برق نیاز دارد و بنابراین به سه کانکتور 8 پین نیاز دارد. متأسفانه، برخلاف انویدیا، MSI آداپتوری را نمی فروشد که این رابط را با خود کارت گرافیک هماهنگ کند. بنابراین، قبل از خرید کارت گرافیک MSF GeForce RTX 3090 SUPRIM 24G، مطمئن شوید که سیستم منبع تغذیه شما از این نوع کانکتور پشتیبانی می کند.

در پشت این کارت گرافیک، پورت های معمولی کارت گرافیک های سری RTX 30، یعنی سه پورت DisplayPort 1.4b و یک پورت HDMI 2.1 وجود دارد، اما اتصالات VirtualLink وجود ندارد.

عملکرد کارت گرافیک MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM 24G

نتایج تست عملکرد MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM 24G نشان می دهد که چرا قیمت این پردازنده بسیار بالاست. این کارت گرافیک تمامی معیارها و امتیازات برتر را پشت سر گذاشته است.

نه فقط گیمرها، بلکه هر پردازنده گرافیکی که در زمینه هایی مانند جلوه های مجازی، مدل سازی سه بعدی، طراحی گرافیکی و یا هر نوع تولید محتوای بصری که نیاز به کارت گرافیک بسیار قوی دارد کار کند، نمی تواند عملکرد این پردازنده گرافیکی را ایراد بگیرد.بسیار قدرتمند، Enter.

بهترین کارت گرافیک موجود در بازار برای شما اگر بودجه کمی دارید

در حال حاضر، MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM 24G بهترین کارت گرافیک موجود در بازار برای برنامه هایی است که در این مقاله به آن پرداختیم و با توجه به اینکه تقریباً دو سال از معرفی پردازنده AMD Radeon VII می گذرد، این احتمال وجود دارد که کارت گرافیک MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM 24G برای مدت طولانی بسیار بی بدیل بوده است. این پردازنده حتی از کارت گرافیک Asus Dual AMD Radeon RX 6700 XT Standard Edition 12 گیگابایتی GDDR6 گرانتر است.

اگر فقط یک گیمر هستید و دیگر از کارت گرافیک خود استفاده نمی کنید، پس پول خود را با خرید یک کارت گرافیک گران قیمت MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM 24G هدر ندهید و به گرم شدن کره زمین کمک نکنید. همچنین پردازنده‌های ارزان‌تر و ارزان‌تری در بازار وجود دارند که شما را راه‌اندازی می‌کنند.

اما اگر یک تولید کننده محتوای گرافیکی حرفه ای هستید و از سنگین ترین نرم افزارهای ویرایش عکس و فیلم و مدل سازی سه بعدی استفاده می کنید، اگر پول کافی برای خرید این پردازنده گرافیکی دارید، در خرید آن شک نکنید.

خرید کارت گرافیک MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM 24G از مقداد آی تی

بسیاری از فروشگاه های اینترنتی مانند دیجی کالا، مقداد آی تی، کالاتیک، مینا، طرب، این کارت گرافیک شگفت انگیز را به فروش می رسانند، اما شما می توانید آن را به صورت اقساطی فقط از فروشگاه اینترنتی مقداد آی تی خریداری کنید. ضمناً با خرید کارت گرافیک MSF GeForce RTX 3090 SUPRIM 24G در این فروشگاه، تضمین سلامت فیزیکی محصول را نیز دریافت خواهید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا