اخبار فناوری

تست سرعت شبکه 6G در چین به عدد ۱۰۰ گیگابیت برثانیه رسید

در حالی که ما این روزها و در ایران پوشش اندک شبکه 5G و عدم همکاری برندهای موبایل با اپراتورهای کشور برای استفاده کاربران از این شبکه را تجربه می‌کنیم، آزمایش‌های شبکه 6G در حال انجام است. بد نیست بدانید که تست سرعت شبکه 6G در چین به عدد ۱۰۰ گیگابیت برثانیه رسیده که یک رکورد فوق‌العاده محسوب می‌شود.

تست سرعت شبکه 6G در چین

یک دستاورد جدید در شبکه نسل ششم مخابراتی توسط چین ثبت و در آن موسسه‌ای موفق به انجام یک انتقال بی سیم با سرعت ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه شده است.

شبکه 6G در سطح فرکانس THz

این دستاورد جدید به این دلیل قابل توجه‌تر است که اولین انتقال بی‌سیم موفق در سطح فرکانس تراهرتز (THz) محسوب می‌شود. این فرکانس یکی از مهم ترین اجزای پیاده‌سازی فناوری 6G است.

باندهای فرکانسی THz می توانند پتانسیل ارائه پهنای باند را به حداکثر برسانند. حتی انتظار می‌رود که تاخیر کمتری نسبت به شبکه های فیبر نوری ارائه دهد.

شبکه 6G

شبکه 6G

در حال حاضر، شبکه های فیبر نوری به دلیل سرعت بیشتر و انتقال داده بالاتر، همچنان بر نمونه‌های بی‌سیم ترجیح داده می‌شوند. با توجه به اینکه شبکه 5G هنوز به طور گسترده در بسیاری از نقاط جهان استفاده نمی شود، وابستگی زیادی به اتصال فیبر وجود دارد. اما با استفاده 6G از باندهای فرکانسی THz، انتظار می‌رود عملکردِ در حد شبکه‌های فیبر نوری آن بتواند یک مزیت بزرگ باشد.

چین در رقابت توسعه شبکه 6G تنها نیست. گزارش شده که ایالات متحده نیز جلساتی را با رهبران تجاری، مقامات دولتی و دانشگاهیان برای بحث در مورد ایجاد استانداردهای شبکه 6G برگزار کرده است. به نظر می رسد که ایالات متحده می خواهد با توجه به تسلط چین در شبکه 5G، برای توسعه شبکه 6G یک قدم جلوتر از رقابت باشد.

هنوز چندین سال تا عرضه 6G به صورت تجاری باقی مانده است و پیش بینی می‌شود به صورت ابتدایی در سال ۲۰۳۰ در دسترس باشد. البته کره جنوبی قصد دارد اتصال شبکه 6G را در سال ۲۰۲۸ راه اندازی کند. هند نیز انتظار دارد تا سال ۲۰۲۹ زیرساخت های 6G را راه اندازی کند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که در آینده به چه پهنای باندی بتوان گفت “پهن باند” ؟!

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/04/24/%D8%AA%D8%B3%D8%AA-%D8%B3%D8%B1%D8%B9%D8%AA-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-6g-%D8%AF%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%B9%D8%AF%D8%AF-%DB%B1%DB%B0%DB%B0-%DA%AF%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D8%AA/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا